DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Off-road

Marton és Brúnó is dobogóra állt a nyirádi katlanban

Ragyogóan sikerült az M-F Motorsport számára az első olyan verseny, amelyen két autót állítottak csatasorba. A csapat mindkét ifjú pilótája remekelt a Rallycross Challenge Europe, illetve a Magyar és Osztrák Nyílt Rallycross Bajnokság közös rendezésű versenyén, és a végén, az ünnepélyes eredményhirdetésnél mindketten a dobogó második fokán ünnepelhettek.

A 16 éves Marton Gergely élete első versenyét teljesítette a Super1600-as kategóriában, és újonnan épített Skoda Fabia Mk1-esével a hétvége elejétől a végéig stabilan a top3-ban szerepelt, minden szabadedzést, előfutamot, elődöntőt és döntőt beleértve. Kiváló teljesítményének - ami tavalyi, máriapócsi évkezdését idézte, amikor élete legelső felnőtt OB-futamán rögtön nyerni tudott a SuperNational abszolút értékelésében - meg is lett a jutalma, hiszen a Rallycross Challenge Europe értékelésében a 2., míg az OB értékelésében a 3. helyért járó serleget hozta haza Nyirádról. A kilencszeres magyar bajnok Bánkuti Gábor a pályán ezúttal előtte végzett, ám őt csak az OB-ban értékelték, ezért az apró eltérés a két helyezés között.



A Rallycross Challenge Europe pontrendszerének a sajátossága, hogy nem minden esetben a döntő és így a verseny végső győztese szerzi a legtöbb pontot összességében a hétvége folyamán, mivel már az előfutamok összesített eredményei alapján is bajnoki pontokat osztanak. Itt nyer különös jelentőséget Gergő elképesztően stabil teljesítménye, amit a hétvége egészében bemutatott. Az ifjú pilótának nem volt olyan futama, amelyben ne táncolt volna végig pengeélen, és ne vívott volna kiélezett csatákat riválisaival, többek között a korábbi kétszeres Európa-bajnok német Sven Seeligerrel, ám sok mindent elmond teljesítményéről, hogy ennek ellenére mindegyik futamát befejezte, és mindegyiken a top3-ban végzett abszolútban.



Így pedig összességében 30 pontot vitt magával erről a hétvégéről a Challenge értékelésébe, eggyel még a futamgyőztes Luiginál is többet. A Challenge összesített pontversenyében is feltűnően jól áll két forduló után Gergő, hiszen a 4. helyet foglalja el, mindössze 7 ponttal elmaradva attól a Thijs Heezentől, aki mindkét eddigi futamon rajthoz állt, szemben Gergővel, aki csak a mostani egyen. Nemcsak a pályán látottak, de a számok is azt mutatják tehát, hogy idén is a legjobbak között kell számolni az M-F Motorsporttal és Marton Gergellyel.

 





És természetesen Csirmaz Brúnóval is. A csapat 15 éves új igazolása immár második versenyét teljesítette Gergő tavalyi Skoda Fabiájával, amivel annak ellenére is ismételten a top10-ben végzett a SuperNational abszolút értékelésében, hogy jelen pillanatban egy széria közeli, a vetélytársak többségénél jelentősen gyengébb motor hajtja azt. Brúnó becsülettel helytállt, a 10. helyen, egy darabban, abszolút sallangmentesen célba hozta az autót, és az 1600 alatti géposztályban a 2. helyen végzett az osztrák Thomas Strobl mögött, vagyis ő is dobogóra állhatott. A magyar bajnokság összetettjében Brúnó két futam után abszolútban a 9. helyen áll 16 pontjával, míg saját géposztálya pontversenyét továbbra is vezeti, két ponttal megelőzve Stroblt.


 
Marton Gergely (Super1600, Skoda Fabia Mk1)
"Nagyon örülök a végeredménynek, és hogy végre egy igazán jót tudtam versenyezni az új autóval. Máriapócson nagyon rossz érzés volt, hogy még csak kívülről tudtam szemlélni az eseményeket, de ez a nyirádi verseny szerintem nemcsak engem, de az egész csapatot is sok mindenért kárpótolta. Az, hogy erőből ott tudtunk lenni első Super1600-as versenyünkön a közvetlen élmezőnyben, nagyon pozitív érzéssel tölt el most mindenkit a csapatban, és segít, hogy továbblépjünk egy számunkra nehéz időszakon. Ezt a próbát kiálltuk, és most már csak előre tekintünk. A pályán a 4. helyen értem célba, de mivel Thijs Heezent utólag kizárták a döntőből, Bánkuti Gabit pedig a Challenge-ben nem értékelték, így ott második lettem, míg az OB-n Luigi és őmögötte a harmadik. örülök, hogy dobogóra állhattam első Super1600-as versenyemen, ami ráadásul Rallycross Challenge Europe futam is volt. Egyedül azt sajnálom csak kicsit, hogy belülről úgy éreztem, nem volt egy igazán tiszta futamom sem, amikor tempót tudtam volna menni. Mindig volt valami hadakozás körülöttem, amiből jobb lett volna kimaradni, és én sokszor nem is éreztem fairnek egyik-másik külföldi vetélytársam manővereit. De az élet ezt is elrendezte, mert Sven Seeliger, aki több előfutamban is kereste velem a testi kontaktust, a másik elődöntőben kiforgatta magát egy másik versenyző autóján, Heezent pedig kizárták a döntőből, miután ott harmadik próbálkozásra végül sikeresen kilökött engem. Előtte volt egy jó 30 méteres két kerekezésem, többen mondták is utána a rutinosabb vetélytársaim közül, hogy egy lyukas garast nem tettek volna arra, hogy ott nem teszem tetőre az autót. De valahogy sikerült visszagépészkednem mind a négy kereket a földre, majd gyorsan lezártam az ívet, és utána Heezen belém jött. Úgy érzem, hogy tempóból, nagy csatában legközelebb Bánkuti Gabi ellen talán felvehetjük a versenyt, ha tiszta futamaink lesznek, Luigi viszont picit elérhetetlennek tűnik, ő más technikával gurít, mint mi, de természetesen ellene sem adjuk fel a harcot. Az most is látszott, hogy a magyar mezőny nagyon erős, hiszen most is mi voltunk elöl a végén, úgyhogy a folytatásban is nagyon jó kis csatákra van kilátás. Ami miatt még nagyon boldog vagyok, hogy úgy érzem, nagyon együtt van újra a csapat, az új BME-s mérnöksrácaink nagyon jól beilleszkedtek, és jó hangulatban folyik a munka. Érződik az egész mögött a koncepció is, nemcsak úgy odamegyünk és versenyzünk, hanem távlati céljaink vannak, tudjuk, hogy mit miért teszünk, és nagyon-nagyon jó érzés ilyen miliőben versenyezni. Köszönök mindent a csapatnak, gratulálok Luiginak és Bánkuti Gabinak, illetve csapattársamnak, Brúnónak is, aki szerintem nagyon ügyesen ment végig. Alig várom a következő versenyt."

 


 
Csirmaz Brúnó (SuperNational, Skoda Fabia Mk1)
"Maga a verseny hangulatos volt, sok néző volt, és élmény volt Nyirádon versenyezni egy ilyen rangos eseményen, ilyen nagy mezőnyben. A szabadedzéseken még nem igazán találtam a ritmust, nagyon sáros volt a pálya, és nagyon csúszott, úgyhogy nem tudtam olyan tempót diktálni, mint szerettem volna. Az első előfutamra aztán sokat javultak a körülmények, és én is sokat gyorsultam, így egy abszolút 10. hellyel kezdtem. A második előfutamban is 10. lettem, aztán a harmadik előfutamban sikerült nagyon jól elkapnom a rajtot, és elfordultam Luigi előtt az 1. helyen, de sajnos később elment a szervo, és onnantól nagyon nehéz volt irányítani az autót a kanyarokban. Kicsit gyúrtam karizomra, de elég bosszantó volt az eset, mert belülről úgy éreztem, ez a futamom sikerült volna a legjobban. Végül így is itt értem el a legjobb eredményt, hiszen abszolútban a 6. legjobb időt futottam. A döntőkre a csapattal kijavítottuk a hibát, így a B-döntőben már újra jól lehetett irányítani az autót. Az 5. helyről indultam, és sajnos nem sikerült előrébb jönnöm, ami azt jelenti, hogy összességében az abszolút 10., géposztályom 2. helyén zártam a versenyt. Titkon kicsit jobb eredményben bíztam, de a csapat visszajelzései szerint nincs okom búslakodni, mert szerintük jelen körülmények között sokkal többet nem lehetett volna kihozni ebből a versenyből. Én azért bízom benne, hogy legközelebb sikerül majd picit még előrébb lépnünk. Gergőnek gratulálok, nagyon jól ment végig, és én is nagyon szurkoltam neki kintről az egész csapattal."  


 

Fodor György, csapatfőnök
"Nagyon örülök, és büszke vagyok az egész csapatra, mert úgy érzem, magunknak is és mindenki másnak is megmutattuk, hogy igenis van értelme nagyokat álmodni, és az álmokért minden követ megmozgatni, a sok munka idővel mindig meghozza a gyümölcsét. Köszönöm mindenkinek, aki bármilyen módon hozzájárult ahhoz, hogy eljussunk első igazi éles "csapatépítő tréningünkre", úgy érzem, jól vizsgázott a csapat, és minden flottul működött. Kisebb problémák az autókkal voltak, de azokat gyorsan elhárítottuk. A két pilótánk teljesítményével maximálisan elégedett vagyok, így kell motiválni egy csapatot! Csak vet egy pillantást bármelyikünk arra, hogy hogyan megy Gergő és Brúnó az autóval, és nem kérdés, hogy ezekért a srácokért érdemes dolgozni, hiszen a befektetett munkának mindig van konkrét látszatja a pályán. Én úgy gondolom, hogy mindketten kihozták a lehetőségeikből a maximumot. A tervek szerint Brúnó autójába is hamarosan bekerül az új, erősebb motor, és a fokozatosság elve szerint építkezünk tovább."




Marton Gergő harmadik előfutamának on-board felvétele:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: