DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Off-road

Harsányi Zoltán: Challenge, magyar és osztrák bajnoki győzelem

Egy verseny, három győzelem! Az elmúlt hétvégén, a Nyirádi Motorsport Centrumban rendezték meg a Rallycross Challenge Europe sorozat, illetve a Magyar és az Osztrák Nyílt Rallycross Bajnokság idei második fordulóját. A versenyt Harsányi Zoltán ellentmondást nem tűrő magabiztossággal nyerte, ezzel a RabócsiRing-i esős győzelme után immár második idei sikerét aratva.

A Magyar és az Osztrák Nyílt Rallycross Bajnokságot az első két forduló után tehát száz százalékos győzelmi mérleggel vezeti a SuperCars-ban az RXC Technics Motorsport nyolcszoros magyar bajnok pilótája, aki a Rallycross Challenge Europe küzdelmében is makulátlanul mérleggel rendelkezik: egy futamon indult, és azt megnyerte. összesítésben ezzel a Challenge abszolút értékelésében a 2. helyen áll, mindössze két ponttal lemaradva a mindkét eddigi futamon rajthoz álló orosz Oleg Grishin mögött, míg a magyar és az osztrák bajnokságban 11 ponttal előzi meg a 2. helyezett Mózer Attilát.



 

Nyirádon az első szabadedzésen még kisebb technikai problémák adódtak a sokszoros magyar bajnokautó Mitsubishi Lancer EVO V.-tel, ám a második szabadedzésen Harsányi már az élre röpítette a régi jól bevált technikát. Az első előfutamban a sokszoros osztrák bajnok Alois Höllerrel vívott emlékezetes párharcot a magyar pilóta, amiből ezúttal az osztrák került ki győztesen, viszont Harsányi ideje elég volt az abszolút 2. helyre. A vasárnapi két előfutamban két további abszolút második időt autózott, előbb Répási Róbert, majd Höller mögött. Mivel azonban magasan ő nyújtotta mindenki közül a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt és csak ő tudott stabilan, futamról futamra ott lenni az élmezőnyben, így elődöntőjét már az élről kezdhette, és magabiztosan szerezte meg a döntő pole pozícióját. A döntőben pedig már egy percig nem lehetett kérdéses győzelme, noha Mózer kitartóan üldözte őt, de támadási közelségbe egyszer sem tudott kerülni.

Harsányi Zoltán így aztán Máriapócs után Nyirádon sem talált legyőzőre, és ez most az újabb osztrák és magyar bajnoki elsőség mellett azt is jelenti egyben, hogy ő szerezte meg a Rallycross Challenge Europe történetének első magyarországi futamgyőzelmét a 2000 köbcentiméteres turbómotorokkal hajtott, összkerekes SuperCars autók divíziójában.   



 



 

A csapat másik pilótája, Vass Zoltán összességében egy sokkal pozitívabb versenyt zárt új építésű Mitsubishi Coltjával, mint legutóbb, Máriapócson, és most tudott vele igazán először egy jót autózni, igaz, még mindig számos technikai probléma hátráltatta. Az első és a harmadik előfutamban az abszolút 9. helyet sikerült megszereznie, míg a középső előfutamban abszolút 1. ideje lett volna (a végül leggyorsabbnak bizonyuló Répási előtt vezetett saját futamában), de hibázott, érintőre vette a korlátot, és ez futamának a végét jelentette. Így is bejutott az elődöntőbe, ahol végül megálljt parancsolt neki a technika (a fojtószeleptengely tört el), de ennél sokkal fontosabb és pozitívabb volt a jövőre nézve az, hogy amikor ment az autó, akkor oda tudott érni vele Vass Zoli a mezőny elejébe.
 

Harsányi Zoltán (Mitsubishi Lancer EVO V.)
"Természetesen nagyon boldog vagyok, hiszen most, hogy nincs Nyirádon Eb, ez a Challenge futam volt az év legfontosabb versenye számunkra, erre tekintettünk és készültünk úgy, mint a hazai "kis" Eb-futamunkra, és nagyon jó érzés, hogy sikerült ezt megnyerni. A pálya és az autó jó volt, nagyrészt jó időben zajlott a verseny, így alaposan kiélvezhettük a tempós nyirádi pályát ezekkel az 500 lóerő fölötti autókkal. Ez mindig élmény, most is az volt, és ennél jobban nem is indulhatott volna számunkra ez az év. Két verseny, két győzelem, ennél aligha vágyhatnánk többre. Köszönöm a csapatnak, és bízunk a hasonló folytatásban."



 


 

Vass Zoltán (Mitsubishi Colt)
"Vegyes érzésekkel zártuk ezt a nyirádi versenyt. Sokkal többet tudtunk menni az autóval, mint Máriapócson, de még mindig sokat kell mennünk vele, hogy minden összeálljon. Amikor működött az autó, akkor nagyon jó érzést nyújtott, öröm volt vele menni, és a srácok is azt mondták, hogy kívülről is jó volt a látvány. Ez az az állapot, amit nagyon jó volna állandósítani! Számunkra inkább teszt volt még ez a hétvége is, mint igazi verseny, és ilyen szempontból hasznos is volt, mert sok probléma kijött, amiket azóta tudtunk orvosolni. Reméljük, ezzel vége is a gyerekbetegségek sorának, bár tudjuk, hogy ehhez valószínűleg még picit több időre lesz szükségünk. A mostani verseny mindenesetre megerősített minket abban, hogy ha majd minden jól összeáll, akkor oda lehet érni az autóval a mezőny elejébe, mert az időeredményeink most sem voltak rosszak. Az egyik előfutamban vezettem is Répási Robi előtt, igaz, én még nem voltam Jokeren akkor, de talán vissza tudtam volna állni elé, ha nem hibázok. Sok mindent meg kell még szoknom az autón, a váltót és a kéziféket sem találom még sokszor, és kicsit az is zavar, hogy nem látok ki tökéletesen a pilótafülkéből, és így nem érzem száz százalékosan az autó széleit. Ez mind-mind olyan dolog, ami a kilométerekkel együtt automatikusan jönni fog, ezért a pünkösdi máriapócsi verseny előtt mindenképp szeretnék még egy tesztet beiktatni a csapattal. Az irány, amelybe haladunk, úgy érzem, jó, de még az út elején járunk. Gratulálok csapattársamnak, Harsányi Zolinak az újabb győzelemhez."
 

A csapat nyirádi versenyről készült videó-összefoglalója:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: