DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
Off-road

M-F Motorsportban: Csirmaz géposztályelsőséggel mutatkozott be

Az M-F Motorsport Máriapócson, a 2014-es Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság és az FIA Közép-európai Zóna Trófea nyitófutamán egy versenyzővel képviseltette magát: Csirmaz Brúnó első versenyét teljesítette a SuperNational kategóriában új csapata színeiben, a tavaly Marton Gergellyel abszolút bajnok Skoda Fabia Mk1-es volánjánál, és rögtön egy géposztályelsőséggel nyitott.


 

Nem úgy indult ez az év az M-F Motorsportnak, ahogy eltervezték. A felkészülés során rengeteg balszerencse hátráltatta a csapatot, több mint tavaly egész évben összesen, és több mint, amit egy átlagos csapat el tudna viselni anélkül, hogy beleroppanna. Ennek ellenére ott voltak Máriapócson, megmutatták magukat, és ezzel komoly tartásról tettek tanúbizonyságot. Akkor derül ki, hogy mennyire jó, mennyire erős és összetartó egy csapat, amikor problémák vannak, nem akkor, amikor fut a szekér. És az M-F Motorsport ilyen szempontból is átment a vizsgán.



 

Csirmaz Brúnó Skodájában ugyan nem az a motor duruzsolt, ami a tavalyi évet olyan szépen végigszolgálta (Isten nyugosztalja!), hanem egy széria közeli motor, de ettől függetlenül a 15 éves pilóta nagyon jól helytállt, és abszolútban a 8., míg az 1600 köbcentiméter alatti géposztályban az 1. helyen végzett.



 



 

A csapat öröme ezzel együtt nem teljes, mert egyrészt mindig a maximumra törekednek, másrészt szerették volna, ha már Marton Gergely is rajthoz tud állni a húsvéti szezonnyitón új Skodájával, a Super1600-ban. De ami késik, nem múlik - remélhetőleg Nyirádon, a Rallycross Challenge Europe és a Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság második fordulóján már mindketten ott lesznek a mezőnyben.



 

Csirmaz Brúnó (Skoda Fabia Mk1, SuperNational, abszolút 8., géposztály 1. hely)

"Nagyon örülök, hogy itt lehettem ezen a versenyen, és elindulhattam a magyar bajnokság és Közép-európai zónabajnokság máriapócsi nyitófutamán. Köszönöm a csapatomnak, hogy ilyen keményen, lehetetlent nem ismerve dolgoztak a télen és az elmúlt hetekben, hogy ez megvalósuljon. A Skoda nagyon tetszik, már Kakucson nagyon jó érzés volt vezetni, amikor először kipróbálhattam, és az érzés azóta sem változott. Egyedül a váltóval voltak problémák, túlmelegedés miatt vagy csak az ötödiket vette, vagy csak az első négy sebességet, de ezt leszámítva minden jól működött. Nem volt törés, nem volt baleset, alapvetően egy tiszta versenyt sikerült futnom, és a csapat a tempómmal is elégedett volt, de én szeretnék még gyorsulni, mert úgy érzem, sem magamból, sem az autóból nem hoztam még ki a maximumot. Ez még csak az első versenyem volt a Skodával és a SuperNationalben is, amolyan tanulóverseny, úgyhogy meglátjuk, mit hoz a folytatás. A B-döntőben az 5. helyről rajtoltam, ami nagyjából a reális helyemet tükrözte a mezőnyben a köridők alapján, de mivel két riválisom technikai probléma miatt kiállt előlem, így végül feljöttem 3.-nak, ami összességében a 8. helyet jelentette az abszolút értékelésben. Az 1600 köbcentiméter alatti géposztályban sikerült az 1. helyen végeznem, de sajnálom, hogy a B-döntőben Kovács Marcell autójának kitört a hátsó kereke, mert nem így szerettem volna megelőzni őt. Jobb lett volna egy jó kis csatát vívni, mint tavaly a Magyar Kupában többször is. Majd legközelebb!"



 

Marton Gergely (Skoda Fabia Mk1, Super1600)

"Sajnos nem kaptunk meg időben egy megrendelt alkatrészt, ezért nem készült el Máriapócsra az új autóm, így én most csak a pálya széléről figyelhettem a többieket. Furcsa érzés volt, és nem a legjobb érzés, mivel nagyon-nagyon vártam ezt a versenyt, és hihetetlenül szerettem volna én is a többiekkel együtt menni. Brúnóval így is mindig együtt "rajtoltam", nagyon beleéltem magam kívülről is a versenybe, és nagyon szurkoltam neki, hogy jól sikerüljön első hétvégéje a Skodával. Próbáltam segíteni, amiben tudtam, és szerintem nagyon jó teljesítményt nyújtott. Nincsenek rá szavak, mennyire várom már a nyirádi Rallycross Challenge Europe és OB-futamot, hogy végre éles versenykörülmények között is kipróbálhassam a Skodát első Super1600-as versenyemen."



 



 

Fodor György, csapatfőnök

"Nagyon sajnálom, hogy nem készült el időben Gergő autójába a motor, ami miatt ő csak a nézőtérről tudta szemlélni az első versenyt. Ettől függetlenül ott volt, és segítette a csapatot és Brúnót, amiben tudta. Remélhetőleg Nyirádon már mindketten ott lesznek a mezőnyben, és egy ütőképes technikát tudunk a rendelkezésükre bocsátani, ezen dolgozunk. Ami Brúnót illeti, én úgy gondolom, hogy nagyon ügyesen helytállt, és nagyon jól ment annak ellenére, hogy nem volt lehetősége tesztelni a verseny előtt. Érett módon vezetett és karcmentesen célba hozta az autót. Pontokat szerzett, megnyerte a géposztályát, úgyhogy én abszolút elégedett vagyok a teljesítményével, ez egy nagyon jó kezdés volt tőle így elsőre. Köszönöm az egész csapatnak a sok-sok munkát. Fiatal mérnökeink közül ketten a versenyre is elkísértek minket, és belekóstoltak, milyen is a rallycross élőben. Sokat segítettek mindketten, és nemcsak nekik szeretnék köszönetet mondani, de azoknak is, akik otthon segítettek az autó felkészítésében. Fiatal és lelkes a csapat, sokat dolgozunk, és úgy gondolom, ennek előbb-utóbb meg kell térülnie. Szeretnénk a tavaly megkezdett úton haladni tovább, és erőnk szerint gyarapodni és fejlődni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: