DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
Off-road

Rallycross OB - 6. forduló: Kakucs

öt, napi licences ""érdeklődővel", no meg az első kakucsi amatőr rallycross verseny hatfős mezőnyével kiegészülve, egy híján, ötven versenyző állt rajthoz a 2013. évi Rallycross Nyílt Nemzeti Bajnokság utolsó előtti futamán. A közel ezerfőnyi néző előtt, a végső helyezésekért megindított hajrához illő versenyt vívott az elszánt mezőny.

SuperCars (SC)

Szó szerint tűzijátékkal indult az SC versenye; az első kör közepén Kárai Tamás Skodája lángra lobbant! A gyors beavatkozás, majd a szerelők munkájának hála, Kárai a második sorozatban ismét ott állt a rajtnál! Sőt, hibátlan autózással hálálva meg csapata munkáját, két első hellyel döntős, majd a "pole"-t tökéletesen kihasználva, ezúttal simán nyert Harsányi Zoltán (Mitsubishi) és Mózer Attila (Skoda) előtt. Negyedik, az osztrák újonc Gerald Eder (Skoda) előtt, Vnoucsek László (Mitsubishi), míg az előfutamok után 4. Kotán Péter (Ford E), féltengely problémák miatt, a hatodik.

A Super1600 (S1600) négy-, és a SuperNational (SN) nyolc versenyzője, mondhatni, hagyományosan, együtt futotta előfutamait, míg a döntőiket - külön - külön vívták.

S1600
Bánkuti Gábor (Peugeot), aki nem mellesleg erre a versenyre 9. bajnoki címének előszobájába ért, ezúttal is nagyszerűen vezetett! Két első hellyel döntős, majd a döntőben határozott vezetéssel első, így az utolsó, nyirádi futam előtt, már bajnok! A 2. helyen döntőbe érkező Végh Szabolcs (Citroen), másodikként is jött el a rajttól, és négy körön át szorongatta Bánkutit. Autója azonban a 4. körben megállt, így végül is 4. helyen zárt, 2. Majerszky Gábor (Suzuki), 3. Ujházi Béla (Opel).

Super National
Roman Castoral (Opel), évek óta részt vesz a magyar bajnokságban (is). A rutinos, nagy tudású cseh Európa - bajnok versenyző most sem hibázott. Nem meglepetés, hogy ismét első az edzésen, első két előfutamban, és első a döntőben is. Ami meglepetés, hogy mögötte egy junior korú versenyző Marton Gergely (Skoda) végzett, minimális időbeli hátránnyal! Ráadásul Marton ezzel a győzelemmel már az utolsó verseny előtt magyar bajnok! 3. az osztrák Karl Schadenhoffer (VW).

Magyar Kupa.
A legnagyobb népszerűségnek örvendő divízió igazi gyűjtője a fiatal tehetségeknek! A húszfős mezőny fele junior, és ahogy a végeredmény is mutatja, nagyszerűen vezetnek! A döntőbe az első három helyen most is juniorok kerültek. Ott azonban a trióból 3. Peitler Zsolt (BMW) autójában a kormányösszekötő az első körben eltörik, és Peitler a bukótérben fejezi be a versenyt. Riválisai nagy csatában döntik el a végső sorrendet. 1. Kovács Marcell (Suzuki), 2. Csirmaz Brúnó (Honda) és 3. Csizmadia Gergely (Opel).

Junior.
Ami az első helyet illeti, szinte indigóval születtek ebben az évben az eredmények. Ujházi Tamás az edzésen közepesen hajt, majd ez előfutamokban belehúz és a végén előtte csapódik le elsőként a kockás zászló. Igaz, az év versenyein a többiek egyre közelebb kerültek hozzá, ez azonban nem akadályozta meg abban, hogy zsinórban be ne gyűjtsön 6 győzelmet. Ő is bajnok már, méghozzá a maximális megszerezhető 120 ponttal! 2. Végh András, 3. Perendy Péter. (mind Suzuki)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: