A pálya szűk volt és technikás, nagy kihívások elé állította a versenyzőket, akik azonban nem azért a világ legjobb motorosai, hogy ne feleljenek meg bármilyen kihívásnak. Ezen a napon a legjobban a brit Billy Boltnak jött ki a lépés, aki a lengyel idénynyitó után a magyar versenyt is behúzta.
Billy Bolt: „Nagyon nehéz pályát építettek a magyar szervezők, és bár a superpole-t is megnyertem, nem éreztem, hogy egyetlen jó kört is összeraktam volna. Több hibát is elkövettem, de a többiek is ugyanebben a cipőben jártak, ez a pálya fizikailag is nagyon sokat kivett belőlünk. Az első futam után csalódott voltam, de a másodikat és a harmadikat megnyertem, és mivel vezetem a bajnokságot, igazából nem lehet okom a panaszra.”
Taddy Blazusiak: „Nagyon jól kezdődött a verseny, hiszen rögtön futamgyőzelmet arattam, igaz, azért ez nem volt teljesen sima, mert a jó rajt és a vezetés után kiment az erő a kezemből, így kénytelen voltam elengedni Billyt. Amikor visszatért a kezembe az erő, üldözőbe vettem Billyt és sikerült visszaelőznöm, ami nagyon jó érzés volt. A másik két futamon is az élmezőnyben motoroztam, de mindig becsúszott egy-két hiba. Örülök az eredménynek, és annak, hogy jó a motorom, ez nagyon jó előjel a szezon hátralévő részére.”
Jonny Walker: „Egész nap nem volt egy jó rajtom sem, de próbáltam nem gondolni erre, és az első versenyen elkövetett hibámra. A futamok elején jól mentem, a közepén visszaestem, és a végre sikerült felzárkóznom – összességében élveztem a versenyt, és jó érzés volt újra felállni a dobogóra.”
A magyar szurkolók elképesztő hangulatot teremtettek a a junior világbajnoki mezőny futamai során is, már csak azért is, mert Zsigovits Norbert lévén ott magyar versenyzőnek is szurkolhattak. Ez a tehetséges fiatalember pedig elképesztő előzéseivel időről időre gondoskodott arról, hogy „felrobbanjon” az aréna. Az első futamban harmadikként végzett, összesítésben pedig a hatodikon.
Zsigovits Norbert: „Ez nem volt piskóta. Mindent kiadtam magamból, az első futam után majdnem meghaltam, úgyhogy saját magamat kellett nyugalomra inteni, hogy a továbbiakban ne hibázzak. A második és harmadik futam nem úgy sikerült, ahogy az első után reméltem, de a hazai közönség szeretete mindenért kárpótolt. Felülmúlhatatlan érzés volt a szurkolásuk, onnan tudtam, hogy nem leköröztem, hanem előztem, hogy ők őrjöngtek – egy versenyző erről álmodik.”
Az Európa-kupa mezőnyében is tapsolhattunk magyar sikernek: a 17 éves Liszka Roland (a legfiatalabb enduro-bajnok) most először indult superenduro-viadalon, és remekül helyt állt: két futam alapján felállhatott a dobogó harmadik fokára, míg Szőke Márk az ötödik, Csizmazia Barnabás a nyolcadik helyen végzett.
Liszka Roland: „Az első futamon úgy lettem negyedik, hogy kettőt is estem, és megmondom őszintén, nem gondoltam, hogy lehet ennél jobb, ehhez képest a második futamon végig a második voltam, egyszer akadtam csak el, akkor sem tudtak megelőzni. Ha a verseny előtt felajánlják ezt a helyezést, azonnal aláírtam volna”
Szőke Márk: „Sikerült jól felkészülnöm a versenyre, a szabadedzésen a leggyorsabb voltam, az időmérőn ötödik lettem, de nem túl nagy hátránnyal. Az első futamon próbáltam spórolni, de így is harmadik lettem, a második közepén viszont elesett előttem valaki, és én sem tudtam kikerülni. Fájt mindenem, de végül befejeztem a futamot, és előrébb léptem a bajnokságban.”
SUPERENDURO-VB, 2. FORDULÓ, PAPP LÁSZLÓ SPORTARÉNA
Prestige:
1. Billy Bolt (brit, Husqvarna) 60 pont
2. Blazusiak (lengyel, GasGas) 50
3. Walkner (brit, Beta) 46.
Junior:
1. Dominik Olszowy (lengyel, GasGas) 60
2. Sella (izraeli, KTM) 43
3. Poirot (francia, Sherco) 42
…
6. Zsigovits Norbert (magyar, KTM) 35.
Európa-kupa:
1. Sonny Goggia (olasz, KTM) 40
2. Addesso (francia, Sherco) 32
3. Liszka Roland (magyar, KTM) 30
…
5. Szőke Márk (magyar, Sherco) 20
…
8. Csizmazia Barnabás (magyar, Beta) 16