- Milyen tervekkel várta a 2020-as szezont, főleg annak tükrében, hogy a tavalyi év kifejezetten jól sikerült?
- Mindenképpen bizakodóak voltunk a 2019-es év után, és szerettünk volna szintet lépni. Szerencsénkre kivártunk a bajnokság kiválasztásával, és ez pont jól is jött nekünk, hisz a idei versenyidény csak június körül indult.
- Az Endurance-vb tapasztalatait miként tudta hasznosítani a többi, normál versenyeken?
- Úgy gondolom, az ott megszerzett tapasztalatok is segítettek az idei évben, hiszen ott például figyelni kellett a hosszú körökön át tartó egyforma teljesítményre. Ráadásul sok vizespályás tapasztalattal gazdagodtam.
- A Covid-járvány alaposan átírta az elképzeléseket. Ennek ellenére mit tart 2020 csúcspontjának, illetve a mélypontjának?
- A szezon egyik csúcspontjának azt tartom, hogy megismerkedtünk a cseh New2Project csapattal, és közösen kezdtünk el dolgozni velük. Nagyon sokat fejlődtem például a telemetriában, a motor beállításának megismerésében, valamint nagyon jó embereket ismerhettem meg a személyükben. Eredmény szempontjából az IDM-es hétvége mondható mélypontnak, de én egyáltalán nem így tekintek rá vissza. Ugyanis nagyon fontos tapasztalatokkal gazdagodtam, és a végeredményét tudva is azt állítom, bizony újra átélném a hétvégét.
- Több bajnokságban is kipróbálhatta magát. Mit gondol, mi a rangsor köztük, és mi a véleménye az ott elért eredményeiről?
- A 2020-as évben összesen négy bajnokságban is rajthoz álltam, azaz, egy nagyon színes szezon áll mögöttem. Ha rangsorolnom kéne, spanyol, német, Alpok Adria és a cseh sorrend lenne. Nagyon örülök, hogy év végén kipróbálhattam magamat a spanyol bajnokságban, hiszen így el tudom már a jelenlegi formám helyezni a nagy versenyzőkhöz képest, és ez sokat segít a további felkészülésben. Úgy gondolom, hogy minden bajnokságban jól helyt álltam, jó pozíciókat valamint, értékes versenykilométereket gyűjtöttem.
- Motort is váltott az idén. Mennyire sikerült átállnia a Yamaha R1-esre? Ez vagy a Suzuki áll közelebb a stílusához?
- Idén az egyik fő változás volt, hogy több év suzukizás után egy másik gyártó motorjával versenyeztem. Év elején nehéz volt az átállás, hiszen két teljesen különböző karakterisztikájú motorról beszélünk, de év végére már teljesen összebarátkoztam a Yamahával. Stílusban, elsősorban az agresszivitása miatt, talán a Suzuki áll közelebb hozzám, de összeségében a Yamaha egy jobb motor számomra.
- Még ebben a csonka szezonban is rengeteget motorozhatott. Miben sikerült előre lépnie, és miben kell még feltétlenül javulnia?
- Amint mondtam, a telemetriával és a beállítások megértésével rengeteget fejlődtem idén, de ezeknek ugyanakkor tovább is kell fejlődnie, hiszen minél nagyobb a szint, annál több múlik a boxutcában végzett munkákon. Motorozást tekintve, amin mindenképpen javítanom kell a jövőt nézve, az a nyers tempó. Amikor felmegyek egy éppen ismert, vagy akár ismeretlen pályára, és egy közel olyan időt motorozok, mint ami a hétvégén a legjobb időm lesz. Ez segíteni fog abban, hogy hamarabb rátaláljunk a helyes beállításokra. Ez persze a minél több kilométerrel fog jönni, de ebben mindenképpen javulnom kell.
- Milyen tervek vannak 2021-re?
- Amint most év végén láttuk, hogy hol is tart a spanyol bajnokság, én úgy gondolom, ha célunk a világbajnokság, akkor nem lehet más irány, mint Spanyolország.