DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Motor

Dovizioso: Ami eddig működött, az már nem

A szezon eddigi részében jórészt csak szenvedő olasz szerint az új gumik okozzák a Ducati problémáit, de nem a motorozási stílusában, hanem a beállítások terén kell változtatni a megoldáshoz.

Imádod a MotoGP-t, és nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Miközben az előző három szezont világbajnoki ezüstérmesként zárta Marc Marquez mögött, eddig főként a küszködésről szól Andrea Dovizioso 2020-as idénye a MotoGP-ben. Bár a szezonnyitón még szerzett egy bravúros harmadik helyet, a második jerezi futamon viszont már csak hatodik lett, míg a Cseh Nagydíjon mindössze a 11. helyen ért célba, miután a karrierje legrosszabbjának számító 18. rajtpozícióból volt kénytelen startolni.

dovizioso-ducati-brno



Az olasz már a téli tesztek után is úgy vélekedett, hogy a problémákat a Michelin új hátsó abroncsa okozza: a szélesebb profilú és ezáltal nagyobb tapadást biztosító gumi miatt nem tudja úgy csúsztatni a motort a kanyarokban, ahogy tette eddig, így sokat veszít az egyik erősségének számító féktávokon.

Amikor a brnói kínlódás után megkérdezték a ducatistól, hogy a gumik jelentik-e a problémát, így felelt: „Egyértelműen. A motor nem változott, a GP19-es és a GP20-as Desmosedici nagyon hasonló. A hátsó gumi teljesen másképp működik, mindez jobban terheli a motor elejét, ezen kell változtatnunk, de ez nem egyszerű.”

Dovizioso szerint beállítások terén kell elindulniuk új irányba, hogy megoldják a gondjaikat: „Azt gondoltam, hogy ha változtatok egy kicsit a stílusomon, sokat tudok javulni, de nem ez a helyzet, és szerintem több segítségre van szükségem a beállítások terén. Nem olyan versenyző vagyok, aki kifogásokat keres, de ha megnézzük az adatokat, folyamatosan blokkoltam az első gumit. Ez azt mutatja, hogy próbálok ott a határon menni, de minden egyes féktávon veszítek egy tizedet. Más irányba kell mennünk. Úgy gondolom, az határol be minket, hogy azt követtük, ami két évig működött, most viszont már nem működik. Még nem világos a helyzet, és ezért vagyok lassú.”

Az eddigi három hétvégén amúgy talán Francesco Bagnaia szenvedett a legkevésbé a 2020-as motorral, míg Brnóban Johann Zarco pole-t és pódiumot szerzett a 2019-es Ducatival. Dovizioso szerint annak köszönhető, hogy ők nem küszködnek, hogy nekik nincs annyi tapasztalatuk a Desmosedicivel, mint neki, valamint a szintén több éve velük szereplő Danilo Petruccinak és Jack Millernek, így nincsenek korábbi berögzüléseik sem, amelyek most már nem működnének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: