2020-ban rekordot jelentő húsz futamból fog állni a gyorsaságimotoros-világbajnokság szezonja, de közben már azt is bejelentették, hogy a 2022-től 2026-ig tartó időszakban ez a szám akár a 22-t is elérheti. Ráadásul jelentkezőből akad bőven: Indonéziának és Brazíliának aláírt szerződése is van, ahogy Magyarország is szándéknyilatkozatot kötött a Dornával, emellett a pletykák szerint Portugália és Vietnám is érdeklődik. A terhek csökkentése érdekében azt már bejelentették, hogy csökkentik viszont a tesztek számát: jövőre például már nem lesz Valenciában teszt az idényzáró után, s a 2021 előtti holtidényben már Katarba sem látogat el a MotoGP mezőnye.
Davide Brivio, a Suzuki csapatmenedzsere így beszélt minderről a Crash.net hasábjain: „Természetesen a 22 futam nagyon kemény lesz. Úgy vélem, a versenyzők számára is nehéz lesz fenntartani a koncentrációt és elviselni a stresszt 22 versenyen keresztül. De ez mindannyiunkra igaz, aki itt dolgozik, mert ez már nagyon hosszú időszakot jelent. Amikor felmerült, hogy jövőre 20 futam lehet, elkezdtünk a csapatokkal a tesztek csökkentéséről beszélni, ezzel próbálva meg kompenzálni kicsit. Nincs egyensúlyban egy teszt törlése egy plusz futam beiktatásával, de ez is talán valamelyest csökkenti a terheket. A 22 verseny mindenkinek komoly kihívás lesz, de ebbe az irányba haladunk: az F1-ben már jövőre ennyi nagydíj lesz, és ott 25-öt terveznek.”
A tesztek számának csökkentése mellett felmerült még egy elképzelés, amely a Formula-1-ben is évek óta újra előkerül, miszerint a versenyhétvégék hosszát csökkentenék: a pénteki napot törölnék, így a szombati és vasárnapi napba zsúfolnák az edzéseket, az időmérőket és a futamokat egyaránt. Brivio erről így vélekedik: „A versenyhétvégék rövidítése is egy mód lehet, személy szerint fontolóra venném és megvizsgálnám. Nem tudom, hogy lehetséges-e vagy sem, de gondolkodhatunk rajta. Csináljunk 22 versenyt, de akkor sűrítsük a hétvégéket a szombatba és a vasárnapba. Ez is egy módszer lehet. Valamilyen megoldást találnunk kell.”
Hasonló álláspontot képvisel Massimo Rivola, az Aprilia Gresini vezetője, aki azzal viccelődött, hogy épp a kevesebb verseny miatt jött át az F1-ből a MotoGP-be: „A kétnapos versenyhétvégék ötlete egyáltalán nem rossz. Igazából tíz éve a Formula-1-ben már javasoltam ezt, de egyértelműen elutasították. Hogy őszinte legyek, szerintem át kellene gondolnunk. Az egyetlen aggodalmam, hogy főleg a fiatal versenyzőknek szükségük van a pályán töltött időre, szóval talán egy eltérő formátumban kellene gondolkodnunk. Csodálatos, hogy egy hétvégén belül versenyez a Moto3, a Moto2 és a MotoGP, így láthatjuk a jövő tehetségeit, és ezt nem is szabad feladnunk, mert ez az egyik kulcsa a sportunknak. De a kétnapos versenyhétvégék gondolata nagyon is elképzelhető, beszélnünk kell róla egymás között.”