DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Motor

Zarco volt a MotoGP bukáskirálya 2019-ben

Úgy végzett a vonatkozó statisztika első helyén a francia, hogy még csak nem is vett részt minden versenyhétvégén – de azért még így is bőven elmaradt a három kategória abszolút csúcstartójától…

Ahogy azt megszokhattuk, az idei szezon végén is közzétették a bukásokra vonatkozó statisztikákat. Ha csak a királykategóriás vizsgáljuk, Johann Zarco lett a „legjobb” 17 eséssel – ráadásul úgy érte el ezt a számot, hogy néhány futamon el sem indult… Érdemes persze megjegyezni, hogy az előző két évben ennél jóval magasabb volt a csúcstartó baleseteinek száma: 2017-ben Marc Marquez 27, tavaly 23 bukással hívta fel magára a figyelmet.

Idén amúgy az újfent világbajnok spanyol csak 14 esésig jutott, amellyel csak megosztva fért fel a dobogóra Jack Miller (15) mögé és Francesco Bagnaia (14) mellé. Az újoncok közül pozitív értelemben kiemelendő Fabio Quartararo mindössze hat bukása, míg a teljes idényt futó versenyzők közül Andrea Dovizioso volt a legstabilabb, aki csupán négyszer esett el – és ebben benne van a barcelonai, Jorge Lorenzo által kiváltott tömegbaleset, valamint a silverstone-i repülése is, amikor épp Quartararo motorján hajtott keresztül…

Ha az összes géposztályt nézzük, úgy a Moto3-ban vitézkedő Tom Booth-Amos vitte a prímet 22 bukással, megelőzve Can Öncüt (21) és a Moto2-ben „természetesen” továbbra is ilyen téren egyeduralkodó Sam Lowest (20). Zarco egyébként az összesített listán csupán megosztott hatodik helyen áll négy kisebb kategóriában szereplő társával együtt.

Érdekesség, hogy a bukások száma a MotoGP-ben és a Moto2-ben is drasztikusan csökkent 2019-ben: a legnagyobb géposztályban a tavalyi 303 helyett idén már csak 220 esést láthattunk – ez több, mint 27 százalékos visszaesés! –, míg a középső kategóriában 418-ról 347-re csökkent a vonatkozó szám. A Moto3-ban viszont fordított tendencia figyelhető meg, 356-ról 404-re nőtt a bukások száma, ezzel az előző két idénnyel ellentétben a legkisebb géposztály vonultatta fel a legtöbb esést. Összesítve amúgy 1077-ről 971-re csökkent a balesetek száma a mögöttünk hagyott évad során.

Ami a helyszíneket illeti: a rendre az élmezőnyben szereplő Le Mans megnyerte ezt a különversenyt, mivel nem kevesebb, mint 90 bukás történt a Francia Nagydíj hétvégéjén. Barcelona és Phillip Island fért még fel a képzeletbeli dobogóra 73-73 eséssel, a lista túlsó végén pedig a Motorland Aragón található, ahol mindösszesen 15 esést jegyezhettek fel a statisztikusok három nap alatt.

Fotó: MotoGP Media; Forrás: MotoGP Data

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: