DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Elkelt a Pramac Ducati kiadó ülése

Hosszú hetek huzavonája után szerdán a Pramac Racing bejelentette, hogy jövőre is az ausztrál motoros lesz Francesco Bagnaia csapattársa, s mindketten GP20-as Ducati Desmosedicivel fognak versenyezni.

Már hetek óta arról lehetett hallani, hogy biztosra vehető Jack Miller maradása a Pramac Racingnél, csak a részleteken dolgoztak az érintett felek: mindenekelőtt azon, hogy az ausztrál is 2020-as Ducatit kaphasson, ahogy csapattársa, Francesco Bagnaia is. Ezek után jött múlt héten a váratlan pletyka Jorge Lorenzo esetleges érkezéséről, ám néhány napon belül kiderült, hogy a spanyol marad a Repsol Hondánál. Innentől pedig tényleg csak formaságnak tűnt a hosszabbítás aláírása, s végül szerda délben a Pramac hivatalosan is bejelentette Miller 2020-as szerződését, ahogy azt is, hogy mindkét motorosuk GP20-as Desmosedicin fog ülni jövőre.

„Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megállapodnunk” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Miller. „A Pramac Racingnél az első pillanattól kezdve kényelmesen éreztem magam, s a Ducatival is nagyon szoros a kapcsolat. Újra gyári motort fogok kapni, és a legjobbamat fogom nyújtani, hogy nagyszerű eredményeket érhessünk el. Szeretnék köszönetet mondani a Ducatinak és a csapatomnak az eddigi nagyszerű munkájukért.”



Francesco Guidotti, a Pramac csapatmenedzsere így fogalmazott: „A fő célunk, hogy fiatal tehetségeket karoljunk fel, hogy egy nap gyári Ducatin ülhessenek. Jack bizonyítja, hogy óriási tehetség, s ezt az egyéni pontversenyben elfoglalt jelenlegi helyezése is bizonyítja. Büszkék vagyunk, hogy jövőre is velünk lesz, mostantól pedig arra koncentrálunk, hogy még jobb eredményeket érjünk el még 2019-ben.”

Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója a következőket mondta el: „Nagyon boldogok vagyunk, hogy sikerült megállapodásra jutnunk a Pramac Racinggel, amely lehetővé teszi a gyár által támogatott csapatnak, hogy jövőre Desmosedici GP20-as gépet adjon Jacknek és Peccónak egyaránt. Ez lesz az első alkalom, hogy négy egyforma motort indít a Ducati a MotoGP-ben, kettőt a gyári csapatban, kettőt pedig a Pramac Racingnél: ez segíteni fog nekünk abban, hogy még több adatot és információt gyűjtsünk, ezzel is segítve a fejlődésünket, hogy még jobb eredményeket érhessünk el, és elősegítsük a versenyzőink közötti fair versenyzés. Rendkívül elégedettek vagyunk, hogy Jack jövőre is velünk folytatja, hiszen folyamatosan fejlődést mutat a 2018-as csatlakozása óta, emellett köszönjük a Pramac Racingnek a folyamatos elköteleződést a Ducati irányába.”

A mostani bejelentéssel hivatalosan már csak két kérdőjel maradt a MotoGP jövő évi mezőnyét illetően. Egyfelől Takaaki Nakagami még nem hosszabbított az LCR Hondával, de várhatóan ez is csak idő kérdése – illetve nem kizárt, hogy ott is azon megy még az egyezkedés, hogy a gyáriakéval egyező technikát kapjon. Másfelől Johann Zarco szerződésbontása után még nem tudni, ki veszi át a francia helyét a KTM gyári alakulatánál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: