A szombatival ellentétben napos időben rajtolhatott el a 42. suzukai 8 órás motorverseny. A pole-t a Yamaha Factory Racing szerezte meg, a vezetést azonban a Yoshimura Suzuki ragadta magához a start után. Az első órában – amely egy biztonsági autós fázist is tartalmazott – Sylvain Guintoli végig őrizte is az első helyet, utána azonban visszacsúszott a #12-es egység. Onnantól kezdve egyértelműen három csapat, a gyári Yamaha, a Kawasaki Racing Team és a Red Bull Honda harcáról szólt a futam.
Az éllovas trió többször is helyet cserélt egymással, roppant hullámzóan alakult a küzdelmük annak függvényében, épp ki ült a motorokon. Jonathan Rea rendre előnyt motorozott ki a Kawasakival, amelyet Leon Haslam viszont mindig leadott, míg a Hondánál Takumi Takahashi volt a húzóember, ellentétben a valamelyest lassabb Stefan Bradllel. Ez a két egység tehát két emberrel teljesítette a távot, Toprak Razgatlioglu és Ryuichi Kiyonari nem jutott szerephez, míg a címvédő Yamaha hármasa – Michael van der Mark, Alex Lowes és Katsuyuki Nakasuga – nagyjából egyenletes teljesítményt nyújtva haladt folyamatosan az élbolyban.
Az utolsó etapra némileg váratlant húzott a #33-as Honda, Bradl helyett ugyanis maradt Takahashi a nyeregben, de így sem tudták feltartóztatni a verseny leggyorsabb körét is megfutó Rea-t. Az igazi dráma azonban az utolsó öt percre maradt: az addig világbajnoki címet érő pozícióban haladó Suzuki Endurance Racing Team motorja ugyanis elfüstölt. Ezzel egyfelől a korábban bukást is begyűjtő SRC Kawasakié (Erwan Nigon, David Checa, Jeremy Guarnoni) lett az összetett elsőség, másfelől rengeteg olaj is került a pályára.
Márpedig vélhetően ez utóbbi okozta a verseny utolsó, minden addiginál nagyobb fordulatát: Rea másfél perccel a leintést megelőzően ugyanis elcsúszott az élről! Ekkor már előkerült a piros zászló, ám mivel a négyszeres Superbike-világbajnok nem tudott visszatérni a bokszba a bukása után, a futamot végül a Yamaha Factory Racing nyerte – zsinórban ötödik, ebben a felállásban pedig harmadik alkalommal! A dobogóra két hondás egység, a #33-as és az #1-es állhatott még fel, miután a Kawasaki gyári alakulatát csak a mezőny végére sorolva értékelték.