Biztonsági okokra hivatkozva halasztott rajttal indult az esősnek minősített termasi futam, a motorok többségét letolták a rajtrácsról, egyedül a pole-pozíciós Jack Miller maradt a célegyenesben, aki eredetileg is a száraz pályás gumikra voksolt. Gyorsított rajtprocedúrával, bő negyedórás csúszással indult el a mezőny a 24 körösre csökkentett versenyen. Példátlan módon, kompenzálva a halasztás miatti taktikai előny elvesztését, Milleren kívül a teljes mezőny jó pár sorral hátrébb rajtolhatott csak.
Marc Marquez egészen érthetetlen módon előrébb tolta a motorját az eredeti rajthelye felé, de aztán gyorsan hátrafordult és visszaállt a többiek közé még a lámpák kialvása előtt. Miller eljött az élen, mögé Dani Pedrosa, Johann Zarco és Marquez sorolt be. A címvédő hamar feljött a második pozícióba, mögötte Zarco próbált beszúrni Pedrosa mögé, aki a manőver miatt lesodródott az ideális ívről és bukott. Marquez már a második körben átvette a vezetést, miközben Rins megelőzte Zarcót, szorosan tapadt rájuk Cal Crutchlow.
A hatodik-hetedik helyen Tito Rabat és Andrea Dovizioso, mögöttük Andrea Iannone és Valentino Rossi csatázott egymással. Marquezt áthajtásos büntetéssel sújtották a rajt előtti felelőtlen manőveréért, a forgalommal szemben való haladásért. Miller, Rins, Zarco sorrend alakult ki az első három helyen, a címvédő a tizenkilencedik pozícióban tért vissza a versenybe.
Marquezt feltehetően megzavarták a rajtnál történtek, kis híján lemásolta a korábbi Zarco-Pedrosa incidenst Aleix Espargaróval szemben, szerencsére mindketten motoron tudtak maradni. A repsolos becsületére legyen mondva, hogy azonnal elnézést kért a túlzottan optimista manőverért, egy pozíciót így is vissza kellett adnia. A gyári Yamahák közben felértek Doviziosóra, az ötödik helyért támadták az olaszt.
Miller, Rins, Zarco és Crutchlow meglógott az élen, a Suzuki spanyolja megpróbálta megelőzni ausztrál riválisát, de kétszer is besokallt és Miller visszavette az első pozíciót. Vinales és Rossi viszont sikeresen lehagyta Doviziosót, tíz körrel a leintés előtt Marquez a tizenegyedik helyig jött fel. Rins sokadik próbálkozásra elment Miller mellett, de nem sokkal később újra szélesen fordult és a negyedik pozícióba esett vissza. Marquez könnyedén lehagyta Doviziosót is, elképesztő felzárkózást mutatott be a címvédő, miközben Bradley Smith bukott.
Miller is besokallt az egyik vizes féktávon, Crutchlow vette át a vezetést hat körrel a futam vége előtt, az ausztrál lemaradt a vezető triótól. Marquez újabb túlzottan agresszív manőverrel ment be ezúttal Rossi mellé, a „Doktor” Pedrosához hasonlóan bukott. Zarco került az élre a hajrában, Rinsszel és Crutchlow-val a nyakán, Miller nem tudott felérni rájuk. Crutchlow kezdte az élen az utolsó kört, Zarco támadta a britet, de nem tudta megelőzni, így 2016 után ismét versenyt nyert az LCR Honda motorosa.
Marquez hiába előzte meg végül Vinalest is, 30 másodperces büntetést kapott a spanyol, tizennyolcadikként végzett. Marquez a futam után rögtön elnézést akart kérni Rossitól, de a csapattagok nem engedték a „Doktorhoz”. Zarco és Rins dobogóra állhatott, a pole-pozíciós Miller negyedik lett. Szép versenyt teljesített Hafizh Syahrin, a maláj motoros kilencedikként ért célba.
A futam végeredménye:
1 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 40'36.342 |
2 | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +0.251 |
3 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +2.501 |
4 | Jack MILLER | AUS | Alma Pramac Racing | Ducati | +4.390 |
5 | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +14.941 |
6 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | +22.533 |
7 | Tito RABAT | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | +23.026 |
8 | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +23.921 |
9 | Hafizh SYAHRIN | MAL | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +24.311 |
10 | Danilo PETRUCCI | ITA | Alma Pramac Racing | Ducati | +26.003 |
11 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +31.022 |
12 | Scott REDDING | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +31.891 |
13 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | +32.452 |
14 | Franco MORBIDELLI | ITA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +42.061 |
15 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | +42.274 |
16 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Angel Nieto Team | Ducati | +42.625 |
17 | Thomas LUTHI | SWI | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +43.350 |
18 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +43.860 |
19 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +52.082 |
20 | Karel ABRAHAM | CZE | Angel Nieto Team | Ducati | +1'03.944 |
21 | Xavier SIMEON | BEL | Reale Avintia Racing | Ducati | +1'10.144 |
Nem ért célba: | |||||
Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | ||
Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | ||
Nem fejezte be az első kört: | |||||
Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda |