2017-ben a biztató 2016-os idényhez képest jóval gyengébb szezont futott a Suzuki, amelyet egyrészt az év eleji rossz motorblokkválasztásnak tudtak be, másrészt Davide Brivio elismerte: az is hátráltatta őket, hogy a három nagy gyártóval ellentétben nekik nem volt szatellit alakulatuk, amely plusz információkkal szolgált volna számukra. Bár a japán márka korábban soha nem indított partnercsapatot a MotoGP-ben, a csapatmenedzser szavai alapján most már egyértelmű a szándék:
„A fő célunk, hogy legyen szatellit csapatunk 2019-re” – jelentette ki Brivio a Motorsport.com szaklapnak nyilatkozva. „Mindez csak annak a függvénye, hogy megtaláljuk-e a szükséges forrásokat. Elég optimista vagyok, jobban, mint előző évben. Egy szatellit csapat sokat segíthetne nekünk, hiszen több adathoz juthatna a Suzuki, és több fejlesztési irányt kipróbálhatnánk egyszerre. Már csak ki kell dolgoznunk, hogy mivel járna mindez tartalékalkatrészek, mérnökök és egyéb szükségletek terén.”
Adódik persze a kérdés, hogy melyik istálló lehet a befutó, és egyértelműen a Marc VDS tűnik az elsődleges jelöltnek. A belga gárda jelenleg a Honda partnere, ám csak második számú az LCR mögött, és szeretnének szorosabb és főként hosszútávú együttműködést kötni egy gyártóval. Éppen ezért nem feltétlenül jöhet szóba náluk a Yamaha, amelynek szatellit gépei iránt a Tech3-vel való szakítás után ugyan az Avintia Racing és az Angel Nieto Team is érdeklődik, de nyílt titok, hogy a hangvillások néhány éven belül Valentino Rossi csapatának, a VR46-nak lehetnek a partnerei. A KTM pedig a pletykák szerint a Tech3-vel fog megállapodást kötni, míg az Aprilia kapcsán nem egyértelmű, hogy szeretnének-e privát csapatot is működtetni, így a Marc VDS számára is optimális jelölt lehet a Suzuki.