Már évek óta folyik a motorosok légzsákrendszerének fejlesztése, a döntéshozók pedig mostantól, azaz a 2018-as szezon elejétől kezdve kötelezővé is teszik azok viselését a versenyzők számára. Mindhárom kategória indulói számára előírták ezt az összes edzésre, időmérőre és futamra – kivételt ez alól a szabadkártyás, illetve a beugró versenyzők képeznek, utóbbiak azonban csak az első két nagydíjhétvégéjük során.
A MotoGP.com weboldalon közzétett részletek alapján a légzsáknak legalább a vállakat és a kulcscsontokat fednie és védenie kell, a hátvédelem opcionális – viszont ha egy gyártó arra szavaz, akkor az egész gerincet takarnia kell. A különböző specifikációk között csak apró eltérések lehetnek, ám azoknak egytől egyig meg kell felelniük a szabályoknak.
Ezt különböző tesztek során igyekeznek majd garantálni, ahol többek között vizsgálják az elektronika működését és a felfújódási időt, valamint a véletlen aktiválódást is – ha ez bekövetkezne, a légzsáknak akkor sem szabad veszélyeztetnie a motorosokat azzal, hogy esetleg emiatt elesnek. Fontos az is, hogy a rendszereknek anélkül kell működniük, hogy extra alkatrészeket adnak a motorhoz vagy a versenyzőt „hozzákötik” a géphez.
Az előző szezon végén több MotoGP-s versenyző véleményét is kikérték az ügyben: mind Valentino Rossi, mind Jorge Lorenzo támogatta a légzsákok bevezetését. Rossi szerint eleinte nem volt túl kényelmes a viselése, a súlya miatt ugyanis korlátozta a motorosok mozgását – spanyol kollégája is azt emelte ki, hogy merevebbnek érezte közben a vállait –, de azóta sokat fejlesztett a Dainese és az Alpinestars is a rendszeren, biztonsági szempontból pedig mindkét világbajnok komoly előrelépésnek tartja a mostani kötelezővé tételt.