Tavaly Luis Salom halálos balesete után ideiglenes megoldásként használta a MotoGP mezőnye a Circuit de Catalunya pálya F1-es vonalvezetésében található sikánt, az idei évre azonban egy újabb kombinációt alakítottak ki az utolsó kanyartól valamelyest távolabb, mivel úgy érezték, hogy a kijáraton túlságosan közel lenne a fal egy esetleges bukás alkalmával.
A versenyzőknek azonban nem nyerte el a tetszését az új változat, a Katalán Nagydíj pénteki edzései után többen is veszélyesnek titulálták a megoldást, így aligha érhetett bárkit meglepetésként, hogy a Biztonsági Tanács ma esti ülésén úgy határoztak, hogy visszatérnek a 4655 méter hosszú Formula-1-es verzióhoz, amelyen a 2016-os hétvége jelentős részét is teljesítették.
Ez a döntés elvileg egyben azt is jelenti, hogy a pénteki köridők érvényüket veszítik, hiszen más nyomvonalon születtek.