Miután a motorgyártók számára egyre fontosabb piacnak számít Délkelet-Ázsia, ezért valószínűnek tűnt, hogy 2017-ben Indonézia bekerül a MotoGP versenynaptárába. Korábban kétszer is rendeztek már ott nagydíjat – 1996-ban és 1997-ben –, s akkor a Sentul International Circuit látta vendégül a világ legjobb motorosait.
Most azonban úgy tűnik, sem Sentul, sem egy új pálya nem áll készen arra, hogy fogadja a gyorsasági motoros világbajnokságot. Így viszont képbe került Thaiföld, egész pontosan a Chang International Circuit, amely az elmúlt két évben már sikeresen otthont adott a Superbike világbajnokság egyik állomásának. Az aszfaltcsík megfelelő minősítéssel rendelkezik ahhoz, hogy MotoGP-futamot rendezzen, így az Autosport.com információi szerint most az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy egy thaiföldi versennyel bővül 19-re a helyszínek száma jövőre.
Már arra is van elképzelés, mikorra kerülne be a kalendáriumba. A legnagyobb esély arra van, hogy Thaiföld is csatlakozik a nagy őszi tengerentúli túrához, amelynek keretében eddig Japánba, Malajziába és Ausztráliába látogattak a versenyzők. Ha így lesz, úgy mostantól nem három egymást követő héten rendezik ezeket a futamokat, hanem párba állítják őket, így lesz egy hét pihenő két-két állomás között. A másik forgatókönyv szerint Thaiföld a katari szezonnyitóval kerülhetne párba, ám ebben az esetben problémát jelentene, hogy túl közel lenne a Superbike vb ottani fordulójához.
Ami a 2017-es naptárat illeti: van még egy bizonytalan pont a helyszíneket illetően. Mint arról mi is beszámoltunk, a Német Nagydíj néhány hete 2021-ig szerződést hosszabbított a Dornával, ám a kontraktus egyelőre nem nevezte meg a pályát, amely otthont ad majd a futamoknak. Bár jó esély van rá, hogy továbbra is a Sachsenring marad a házigazda, az idézett szaklap szerint a Nürburgringgel is zajlottak vagy zajlanak még a tárgyalások egy esetleges megállapodásról – akár kizárólagos helyszínként, akár kétévenkénti váltópartnerként.