Magyar idő szerint 14 órakor rajtolt a MotoGP történetének első vasárnapi Holland TT-je. A versenyt a Moto2-es viadal végén megérkező eső miatt vizesnek minősítették, ám a csapadék a rajt előtt már elállt, így izgalmas viadalra volt kilátás. Az élről Andrea Dovizioso indulhatott, a startot azonban Scott Redding kapta el a legjobban a vizes pályán, a brit ugyanakkor elrontotta az első kanyart, így Valentino Rossi ragadta magához a vezetést.
A „Doktor” és ducatis honfitársa kissé el is léptek a többiektől, míg a harmadik helyért Yonny Hernandez és Aleix Espargaro vívtak egymással, amely csatából előbbi került ki győztesen. Közben a Barcelonából magával hozott büntetés miatt a rajtrács végéről induló Andrea Iannone pillanatok alatt felküzdötte magát a hetedik helyre, ezzel pedig már többek között a vizes aszfalton rendre szenvedő Jorge Lorenzót is maga mögé utasította.
Hernandez elképesztő tempót diktált a futam elején, s a harmadik körben a két olaszt megelőzve az élre is állt! A kolumbiaihoz hasonló felzárkózást mutatott be Danilo Petrucci is, aki Marc Marquezt is lehagyva már a negyedik helyen haladt. A vb-éllovast nem sokkal később már Iannone is maga mögé utasította – a Ducatik egyértelműen nagyon éltek a trükkös körülmények között. Ellentétben Lorenzóval, aki egészen a 18. helyig (!) csúszott vissza a verseny első szakaszában.
Mikor már épp kezdett volna kialakulni egy száraz ív a pályán, hirtelen újra eleredt az eső. Hernandez közben közel négy másodpercre növelte az előnyét, Rossit pedig megelőzte Dovizioso, miközben Petrucci is komoly iramban közeledett hozzájuk. Nagyjából féltávnál aztán következett a dráma: Hernandez az első helyről dobta el a vasat, így a gyári Ducati versenyzője örökölte meg a vezetést. Az egyre erősödő esőben Iannone is elcsúszott az ötödik helyről: egyre nehezebbé váltak a körülmények.
Az élen eközben egy négyes boly kezdett kialakulni Doviziosóval, a Rossit megelőző Petruccival és a felzárkózó Reddinggel. Nem sokkal később Petrucci már gyári márkatársát is lenyomta, így átvette a vezetést, miközben brit kollégája már Rossival csatázott. Az eső azonban annyira rázendített, hogy a 15. körben belengették a piros zászlót, így félbeszakították a körözést, így a Pramac Racing motorosának előzése már nem számított.
Szűk félórás várakozás után aztán 14:55-kor kinyitott a bokszutca, így a versenyzők újra felsorakoztak a rajtrácsra az új, 12 körös futam előtt, amelynek az utolsó befejezett kör eredményének megfelelően állhattak fel, így Dovizioso, Petrucci és Rossi foglalta el az első sort. A második start után Dovizioso ismét maradt az élen, Rossi azonban még az első körben megelőzte őt, miközben mögéjük Marquez és Jack Miller zárkózott fel.
Hamar megkezdődött azonban a csillaghullás: előbb Pedrosa és Crutchlow találták magukat a kavicságyban, majd Petrucci kényszerült kiállni műszaki hiba miatt, ám ennél is nagyobb dráma volt, hogy Dovizioso a második helyről csúszott ki! Egy körrel később aztán Rossi is bukott, ráadásul a yamahás nem is tudott már visszatérni a versenybe, ezzel pedig Marquez örökölte meg a vezetést, nyomában Millerrel! Nyolc körrel a vége előtt aztán az ausztrál be is szúrt a vb-éllovas mellé a sikánban, így ő állt az élre!
A leintéshez közeledve ismét kezdett megjelenni egy száraz ív, Millert azonban ez sem zavarta meg, így az Estrella Galicia 0,0 motorosa megszerezte karrierje első királykategóriás sikerét. Ez volt az első szatellit győzelem Toni Elias 2006-os estorili elsősége óta – épp a MotoGP-éra 250. futamán! Marquez második helyével jelentősen növelte pontversenybeli előnyét, míg a dobogó alsó fokára a Pol Espargarót az utolsó előtti körben megelőző Scott Redding állhatott fel.
Iannone lett az ötödik, megelőzve Hector Barberát, valamint a még az első start előtti kivezető körön bajba kerülő Eugene Laverty-t. Stefan Bradl nyolcadik helyre hozta be az Apriliát – igaz, a gyár előrébb is végezhetett volna, hiszen Bautista az utolsó körben dobta el a gépet –, míg a top10-et az egyaránt roppant gyenge versenyt futó Vinales és Lorenzo tette teljessé. Folytatás három hét múlva a sachsenringi Német Nagydíjjal.