A Kawasaki legutóbb 2009-ben indított motort a legnagyobb géposztályban: akkor Hayate Racing néven futott a csapat, s Marco Melandri volt az egyedüli versenyzőjük. A gazdasági válságra hivatkozva aztán annak a szezonnak a végén teljesen kiszálltak a MotoGP-ből, s azóta sem merült fel velük kapcsolatban, hogy visszatérnének. A Suzuki és az Aprilia velük ellentétben már idén ismét ott volt a mezőnyben, a KTM pedig 2017-től indít gyári alakulatot a királykategóriában, a „zöldek” szerint azonban számukra egyáltalán nem térülne meg egy MotoGP-projekt:
„A szükséges befektetés mértéke nem tenne lehetővé, hogy induljunk” – nyilatkozta Ichiro Yoda, a Kawasaki Superbike világbajnoki főnöke, akinek szavait a motorsport.com idézi. „Végső soron a cél az, hogy motorokat adj el, és más gyártók több millióval többet tudnak eladni, mint mi. Számukra a MotoGP-be fektetett összeg nagyjából az egy százalékát jelenti az eladásoknak.”
Yoda szerint egyébként nem csak az anyagiak, hanem a túl szigorú előírások miatt sem fontolgatják, hogy újra szerepet vállaljanak a MotoGP-ben: „Ahhoz, hogy visszatérjünk, számos dolognak meg kellene változnia. Jelenleg a szabályok túlságosan lekorlátozzák a lehetőségeket. Példának okáért nem indulhatsz utcai motorokból átalakított gépekkel. Néhány gyártó olyan technikai megoldással állt elő, mint például a gyorsváltó, amelyet sosem használnánk az utcai motorjainkban. Túl drága, nem érné meg” – fogalmazott a japán szakember.
„Természetesen amennyiben a Dorna változtatna a filozófiáján és nyíltabbá tenné a szabályokat, megengedve a gyártóknak, hogy szabadon kísérletezzenek, akkor talán visszatérnénk a MotoGP-be. Most azonban továbbra is a Superbike-ra koncentrálunk” – tette hozzá Yoda. Érdekesség, hogy a 2017-ben életbe lépő szabályok alapján eleve csak akkor lenne lehetősége új gyártónak csatlakozni a sorozathoz, ha sikerül megállapodniuk egy, már a mezőnyben jelenlévő csapattal.