A hétvége nehézségét adja, hogy Superstock1000 futamot még nem rendeztek itt. Így a pályára vonatkozó beállításokról felhasználható adatokkal nem rendelkeznek a versenyzők. A szabadedzés első napja pálya ismerettel, adatok gyűjtésével és teszteléssel telt. A nap végére a versenyző 1,3 másodpercet javított idején.
Stefano Favaro, Péter managerre az elmúlt versenyek tapasztalatai és az imolai pontszerzőhely megszerzése után bizakodva nyilatkozta az első angliai nap után. – „Tudjuk, hogy az angliai időjárás és a versenyek mindig esősek, de a mai nap kivételesen jó időben telt. Így Péter remekül tudta tesztelni a pályát, ez meg is látszott a délelőtti és a délutáni idején. Ami külön bizakodásra ad okot, hogy az eddigi alkar problémái csökkentek, a fék és a kuplung karokon is állítottak a szerelőjével. Reméljük a hétvége eredményes lesz. A szombati időmérőn a cél az első öt sorból indulni.“
Sebestyén, az elmúlt versenyeken folyamatosan küzdött alkar fájdalmakkal, ami úgy tűnik egy új beállítással és némi orvosi terápiával csökkent a donington-i futam hétvégére.
„A mai nap számomra a pálya tanulásáé volt. Nagyon nehéz számunkra ez a pálya, hiszen itt még nem rendeztek Stock futamot és nincsenek rendelkezésre álló adatok. Minden bemenetnél más áttétellel mentem fel, hogy teszteljünk és abból a legjobbat válasszuk majd ki. Sokat hibáztam, voltam kint a sóderágyban is, a futóművel voltak gondjaim. Nem tudtam kihozni magamból mindent, van még mit javítanom, de ha az "ideal time" –ot nézzük, az összerakott legjobb szektor időket, akkor a lehetőség benne van a jó időmérő eredmény elérésben. A cél, hogy konstansan tudjam motorozni a legjobb időt.“ – foglalta össze az első nap végét Sebestyén.