A mugellói aszfaltcsík a MotoGP kalendáriumának egyik leggyorsabbja (Iannone 2014-ben 349,6 km/h-ra gyorsult a célegyenesben), így különösen fontos a pálya biztonsága. Ennek növelése érdekében a kanyarok többsége épp átdolgozás alatt áll. Új aszfaltot kapott az egyes, kettes, négyes, hatos, hetes, nyolcas, tízes, tizenkettes és tizennégyes kanyarok bukótere, valamint a kavicságyakat is átgondolták. A változtatásokról Franco Uncini, az FIM biztonsági felügyelője beszélt a crash.net-nek.
„A Bucinében folyó munkálatok elért célt jelentenek számunkra. Az átalakításokat a MotoGP javasolta. Az ehhez hasonló beavatkozások a különböző bukótereken jó irányt mutatnak a versenyzőbiztonság javításában. Mugello – a vezetésének köszönhetően – mindig is előrelátó volt a biztonsági szint tekintetében, ezzel referenciát és követendő példát mutatva sok más pályának.”
A Dromo Circuit Design embere, Jarno Zaffelli elmagyarázta, hogyan analizálták az elmúlt év baleseteit saját szoftverükkel, amely az átépítések megtervezésében nagy segítséget jelentett. „Az átalakítások a DroCas kockázati analízis és biztonsági tervező szoftverünk eredményei. Figyelembe vettük az autó- és motorversenyzés elvárásait is, csak úgy, mint a mindennapi felhasználókét. Világszerte balesetek ezreinek analizálása után ez a Dekra által hitelesített rendszer lehetővé teszi számunkra, hogy versenybaleseteket jósoljunk és megbecsüljük azok valószínű erőhatásait, ami segít a beavatkozás méretezésében és tervezésében, hogy minimalizáljuk a balesetek következményeit.”