DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Nakamoto szerint vezethetőbbé kell tenni a Hondát

Shuhei Nakamoto, a HRC alelnöke úgy véli, a 2014-es szezonban sokkal nehezebb volt vezetni a Hondákat, mint egy évvel korábban. A japán szakember úgy véli, a Yamaha ezen a téren javult fel annyira a szezon második felében, hogy még a világbajnok Marc Marqueznél is több pontot szereztek, így jövőre nekik is fejlődniük kell vezethetőség szempontjából.

Azt nyugodtan állíthatjuk, hogy a Honda 2014-es gyári specifikációjú MotoGP-gépe nagyon jóra sikeredett, hiszen a nyergében Marc Marquez rekordot jelentő 13 győzelemmel hódította el második királykategóriás világbajnoki címét. Shuhei Nakamoto, a HRC alelnöke a döbbenetes diadalmenet ellenére is úgy érzi azonban, hogy van egy terület, amelyen fejlődniük kell 2015-re, és az a vezethetőség. A japán szakember szerint az ő gépeiket sokkal nehezebb volt irányítani idén, mint egy évvel korábban, vagy éppenséggel mint a nagy rivális Yamaha motorjait, amelynek az évad második felében meg is lett az eredménye, hiszen Jorge Lorenzo és Valentino Rossi is több pontot szereztek, mint Marquez. A motor jelentette nehézségeket jól demonstrálják akár Dani Pedrosa, akár a szatellit csapatoknál versenyző Stefan Bradl és Alvaro Bautista eredményei, ráadásul az év végi valenciai teszten a repsolosok egyáltalán nem voltak tökéletesen megelégedve a 2015-ös prototípus teljesítményével.

orig_c253b51d122f6d63ecd3f5a7808e9d35



„Mindenki nagyobb kanyarsebességet kért tőlünk, azonban még nem sikerült elérnünk a szükséges áttörést” – nyilatkozta Nakamoto a crash.net szakoldal hasábjain. „A szezon második felében a Yamaha fejlődést ért el mind a motorját, mind a pilótáit illetően. A mi gépünket nehezebb volt vezetni idén, mint 2013-ban. Szeretnénk vezethetőbbé tenni, ahogy tette azt a Yamaha. Próbáltuk megtalálni az ideális nyomatékot, hogy könnyebb legyen vezetni, de az eredmény pont az ellenkezője lett. A versenyzőink azt mondták, túl sok a nyomatékunk. Mindenki képes vezetni a Hondát. Még akár én is, csak a köridő két perc fölött lenne. Az utolsó egy-két tizedet megtalálni viszont nagyon nehéz, és ez jelenti a különbséget” – mutatott rá a HRC alelnöke arra, hogy pont az utolsó századmásodpercek kipréseléséhez lenne szükséges a motor könnyebb vezethetősége. Márpedig a versenyzők által szerzett világbajnoki egységek alapján úgy tűnik, 2014 végére ebben tényleg jobb lett a Yamaha.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: