DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Motor

Ismét jönnek az aszimmetrikus első abroncsok

A Bridgestone úgy döntött, hogy a valenciai pálya vonalvezetése miatt Phillip Island után ismét beveti az aszimmetrikus első abroncsot. A japán gyártó emellett már a hétfőn kezdődő tesztre is készül, hiszen utolsó, 2015-ös szezonjuk során is szeretnék maximálisan kiszolgálni a csapatokat és a versenyzőket.

20298_w666px_6754a1bde26a062e53f3bd449021b565



A valenciai pályán összesen 14 kanyar található, ám azok meglehetősen egyoldalúak, hiszen a kilenc balossal szemben mindössze öt jobbost tartalmaz a vonalvezetés. Így nem véletlen, hogy a hasonló tulajdonságokkal rendelkező Phillip Island-i aszfaltcsík után a Bridgestone ismét úgy döntött, beveti az aszimmetrikus első gumit: a lágy keverékű abroncs bal oldala lesz keményebb, hiszen az a fele kapja a komolyabb hőterhelést egy kör alatt. A japán cég emellett még a „sima” típusú első abroncsaiból az extra-lágyat és a lágyat bocsátja a csapatok rendelkezésére, ami pedig a hátsó gumikat illeti, ott a gyári specifikációjú motoron ülők a közepes és a kemény, a ducatisok és az Open kategória versenyzői pedig a lágy és a közepes keverékekből választhatnak majd Spanyolországban. Shinji Aoki, a Bridgestone fejlesztési részlegének vezetője így fogalmazott a hétvége előtt:

„Hagyományosan Valencia ad otthont a szezonzárónak” – idézi a szakember szavait a világbajnokság hivatalos weboldala, a motogp.com. „A pálya aszfaltjának kicsi a tapadása, viszonylag lassú a vonalvezetése, ráadásul nagy a különbség a bal és jobb kanyarok számában. A kanyarok sokasága azt jelenti, hogy a versenyzők sok időt töltenek a gumik élén, és kevésbé hűlnek vissza a kör során. Mivel a szezon végén rendezik ezt a futamot, általában a levevő és a pálya hőmérséklete is alacsony, így a lágy keverék használata az ajánlott, ugyanakkor az abroncs bal oldalán szükség van a keményebbre is, köszönhetően az utolsó kanyarban kapott hőterhelésnek. Ezen a hétvégén másodszor hozzuk el az aszimmetrikus első slicket, és a valenciai aszfaltcsík kiegyensúlyozatlan nyomvonala miatt úgy vélem, jól fognak teljesíteni ezek a gumik.”

Hiroshi Yamada, a gumigyártó motorsport részlegének menedzsere a cég hivatalos közleményében azt is hozzátette, hogy számukra nem csak a versenyhétvége miatt fontos a valenciai esemény, hanem a hétfőn kezdődő teszt okán is. Azzal ugyanis tulajdonképpen egy nappal a 2014-es évad zárása után máris kezdetét veszi a 2015-ös idény, amely a Bridgestone számára az utolsó lesz a MotoGP-ben (2016-tól a Michelin lesz a királykategória egyedüli hivatalos gumiszállítója). A japánok azonban így is teljes erőbedobással fognak dolgozni, s mint azt Yamada is elmondta, a mostani gyakorlás azért is lesz fontos, mert először szerezhetnek tapasztalatot a jövő évi versenygépekről, így a legfrissebb adatok és információk alapján folytathatják az abroncsok fejlesztését a tél folyamán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: