Meg is mutatjuk, mi az állás az edzés felénél:
Bottas pályacsúccsal és első hellyel nyitott Mexikóban: itt elolvasható összefoglalónk az eseményről. Folytatás 21 órakor a második szabadedzéssel!
Két Mercedes az élen, de Bottas a leggyorsabb: íme az első szabadedzés végeredménye.
Amely be is fejeződött a 90 perces idő lejártával.
A Renault tudósítása szerint Hülkenberg autóján szivárgást találtak, ezért néhány perccel korábban befejezte az edzést.
Az utolsó percekben járunk: Megtett körök számában a Mercedes magasan a többiek felett, Bottas és Hamilton összeadva 70 kör felett járnak. A Ferrari 50, Red Bull 40 körnél tart csupán.
A nagycsapatok mögötti legelőkelőbb, 7. helyen Sergio Perez áll. A hazai pályán versenyző mexikói 1,4 másodperccel van lemaradva.
A teljes mezőnyben hasonló a helyzet, mint az élen. A Mercedeshez hasonlóan felkerült az ultralágy a McLaren, Williams, Renault és Toro Rosso autóira, más programon van a Red Bull, Ferrari, Force India, Haas és Sauber, akikre ezen a tréningen csak szuperlágy került.
Vettel így is javítani tudott egy olyan szuperlágy szettel, amelybe már hat kört pakolt: negyedik pozícióban, 0,762 másodpercre található Bottashoz képest. A helyet csak egy pillanatra tartotta, aztán Ricciardo visszaelőzte.
A két Ferrari az 5. és 6. helyen egy másodperc lemaradásban, de ők végig szuperlággyal köröztek, az ultralágyat jelek szerint a következő edzésre tartogatják.
A Renault ezen a hétvégén is jól áll, Hülkenberg 8., Sainz 10. pozícióban található. Alonso van a 7. helyen.
Verstappen motorjával is gondok vannak, könnyen lehet, hogy már vissza sem tér az edzésen.
A romeltakarítás után újra szabad a pálya, 22 perc van még vissza az edzésből.
Ami a legjobb szektoridőket illeti, egy szakasz Hamiltoné, kettő Bottasé.
Celis elveszítette az autó hátulját, amely odavágódott a külső falnak. Eközben Raikkönen 5-ös kanyarban történt megpördülésének visszajátszását is láthattuk.
Hoppá: Előbb Raikkönen tért vissza a pályán kívülről, pillanatok múlva pedig Celis összetört autóját látjuk. A bukótér nélküli utolsó kanyarban hibázott, ezért piros zászló az edzésen.
Hamilton több ultralágyas kör után is csak Bottas mögött található 0,466-tal. A két Mercedes mögött Verstappen, Ricciardo, Vettel, Raikkönen és Alonso. Fontos megjegyezni, hogy a Red Bullok és Ferrarik továbbra sem ultralágyat használnak.
Jaj: Az utolsó helyen levő Vandoorne edzésének vége, a Honda pedig motorcserét fog végrehajtani meghibásodás gyanújával. A Sky Sports szerint a frissen befejezett erőforrás ment tönkre, amelyért Vandoorne 35 helyes büntetést fog kapni… Az autóba egy korábban használt motor kerül vissza.
Bottas az első két szektorban gyorsabb volt saját magánál, de a teljes körön nem javított a köridőn. Vettel még a bokszban van, de Raikkönen és Hamilton már visszatért a pályára.
Rögtön 1,000 másodperccel ugrotta át Vettelt: 1:17,824 az új pályacsúcs.
Visszatért az első fecske: Bottas ultralágyon tért vissza, az első két szektorban gyorsabb Vettelnél.
Az utóbbi rohamok után a pilóták kivétel nélkül visszatértek a bokszutcába. Ilyenkor rövid szünetet tartanak, míg a csapatok az addig használt első szett abroncsot visszaviszik a Pirellinek: emlékeztek, emiatt kapott felfüggesztett pénzbüntetést a Williams múlt héten, mert 3 másodperccel elkésték a kitűzött határidőt.
1:18,824: Vettel ezzel a körrel vezet, egyetlen tizedre a pályacsúcs, már az első edzésen.
Az imént pályán megálló Hartley csapattársa, Pierre Gasly csak a második edzésen ülhet autóba, ennek ellenére már kapott egy büntetést: 5 rajthellyel hátrasorolják a motorkomponensekhez tartozó vezérlőelektronika cseréje miatt.
Vettel és Bottas is átugrotta Hamiltont, már 1:19,041 a legjobb idő. Továbbra is szuperlágy gumikat használ a mezőny eleje.
Kimi Raikkönen eközben csendben 2 ezredmásodpercre megközelítette Hamiltont.
Rövid időre életbe léptették a virtuális biztonsági autót. A Toro Rosso motorja állt meg, de az új-zélandinak sikerült feltámasztania, és újra mozgásban van.
Most pedig Hartley miatt sárga zászló: az autó sértetlen az aszfaltos bukótérben, de nem mozdul.
Vettel elmért egy kanyart, a fűre kihajtva és fekvőrendőröket elkerülve tért vissza.
Megélénkültek az események, 1:19,551-gyel Verstappené a leggyorsabb kör – aztán Hamilton 1:19,373-mal gyorsan átveszi a vezetést.
Lila szektorok mindkét Mercedestől, de utolsó körében egyikük sem javított. Bottas 1:19,614-es körével vezet, a második helyre, Hamilton elé Vettel ugrott.
Megérkezett Vettel is szuperlággyal, de csak a 6. helyre 1:21,4-gyel. Bottas, Hamilton és Perez vezet, már 14 versenyzőnek van köre.
A szuperlággyal haladó Bottas 1:20,354-re javított, Hamilton viszont elrontotta első próbálkozását, és lecsúszott a pályáról.
Kezd benépesülni a pálya, Bottas 1:21,212-vel vezet, Giovinazzi második, Strollnak is van mért ideje.
A pálya – és talán egész versenynaptár – legérdekesebb része: a korábbi baseballstadion, melyen áthalad a vonalvezetés.
A második legszorgalmasabb Alfonso Celis 4 körrel. A Force India két autóját két mexikói vezeti, legalábbis az első edzésen.
Több mint negyedóra elteltével a nézők a magányosan köröző Giovinazzit figyelhetik a pályán: az olasz 1:23,841-es időnél és 7 körnél jár.
Esztétikailag megkérdőjelezhető ez a huzalozás, mely a Renault-ra került fel: nyilvánvalóan az első szabadedzésre felszerelt szokatlan szenzorról van szó.
Az idei első köridő pedig 1:27,318 Antonio Giovinazzi révén, Haasszal, lágy gumikon.
Ha már szóba jöttek a köridők: tavaly Lewis Hamilton 1:18,704-gyel szerzett pole-pozíciót, ez a pályacsúcs a 2015-ben visszatérő pályán.
10 perc már eltelt, de szokatlanul csendes a mexikói pálya: most épp 20-ból 18 versenyző a bokszban, köridők továbbra sincsenek.
A Ferrarik nem fejezték be mért körüket, Hamilton kivételével mindenki járt már a pályán, de mért eredménye továbbra sincs senkinek.
Alonsóék és Ricciardo egyetlen intallációs kör után visszatértek a bokszba, mások azonban gyorskörre készülnek, a két Ferrari is mért szektoridőkkel rendelkezik már.
Helyi idő szerint délelőtt 10 órakor kigyulladt a zöld lámpa. Számos autó felsorakozott a bokszutca kijáratánál, a két McLaren és Ricciardo hajtott ki először.
Vandoorne mellett Brendon Hartley autóján is feltűnt a halo, melyet az új-zélandi először próbál ki az edzésen.
A Toro Rosso mindenesetre nem könnyíti meg Gasly feladatát: nem ő, hanem az indonéz Sean Gelael vezet az első szabadedzésen. Antonio Giovinazzi (Haas, Grosjean helyén), Charles Leclerc (Sauber, Ericsson helyén), és Alfonso Celis (Force India, Ocon helyén) a további beugrók, akik csak az első 90 percre kapnak pályalehetőséget.
Pierre Gasly, aki a Super Formula széria szezonzárója miatt nem állt rajthoz az USA-ban – amely versenyt végül töröltek Japánban – Mexikóvárosban újra a mezőnyben lesz. A francia és Brendon Hartley alkotja a Toro Rosso párosát a maradék versenyeken.
Témát jelentenek a hétvégén az új rázókövek, melyek a kanyarlevágást hivatottak megakadályozni: Esteban Ocon szerint ezek a fekvőrendőrök veszélyesek, az autók a levegőbe is repülhetnek, ha rájuk hajtanak.
Vandoorne a képen látható aprósággal fog kihajtani az edzés elején.
Azt már most tudni, hogy a két McLaren Mexikóvárosban is a mezőny végéről indulhat. Fernando Alonso 20, Stoffel Vandoorne 35 rajthelynyi büntetést kap motorcsere miatt.
Újabb délutáni/esti beosztású – a részletes menetrend itt tekinthető meg – versenyhétvége következik. A Mexikói Nagydíj első, 90 perces szabadedzése pontban 17 órakor indult.