DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Bottas pályacsúccsal és első hellyel nyitott Mexikóban

A Mercedesé az első két hely, de sem a Red Bull, sem a Ferrari nem futott gyors kört az ultralágy gumikon - érdekes képet mutatott a Mexikói Nagydíj első szabadedzése.

Nagy lendülettel kezdtek a csapatok, hamar kiment szinte mindenki, de installációs körökön kívül nem sokat láttunk az első negyedórában - Antonio Giovinazzi 1:24,350-es ideje volt az első mért kör, ezt a lágy abroncsokon futotta az olasz a Haasszal. Nagyjából húsz perc telt el, mire a pilóták rászánták magukat az aktívabb körözésre, de elsőre elég sok volt a hiba: poros volt a pálya, a gumik sem melegedtek fel eléggé, rendszeresek voltak a megcsúszások, a kiszélesített kanyarok.

Hamilton és Vettel is hibázgatott párat, de a többiek alatt is mozgott az autó, sokat kellett korrigálni, mindegy, hogy milyen abroncsok voltak fent - apropó, szépen lassan felkerültek a szuperlágyak, majd a gyakorlás derekán Valtteri Bottasnál már az ultralágyak is, 1:17,824-gyel vette át a vezetést, amivel megdöntötte a mexikói pályacsúcsot is. Brendon Hartley közben gyakorolhatta a hibrid rendszer újraindítását is, mert megállt alatta a Toro Rosso, de az újonc úrrá lett a helyzeten.

bottas_2



Fél órával az edzés vége előtt jött a hír, hogy Stoffel Vandoorne McLarenjében meghibásodott a frissen behelyezett (!) Honda-motor, az események pedig ezt követően a pályán is felpörögtek: Sean Gelael és Kimi Raikkönen még csak megforgott, Alfonso Celis viszont a falnak csapta Esteban Ocon Force Indiáját.

A mentés miatt meg is állították a gyakorlást, majd elindították az utolsó szűk harminc percet, de ekkor már egyértelmű volt, hogy a Ferrari és a Red Bull egyelőre nem próbálkozik az ultralágyakkal - a két Mercedes azokkal foglalta el az első két helyet Bottas-Hamilton sorrendben, Verstappen szuperlágyakon futotta szinte ugyanazt, mint Hamilton, majd következett Ricciardo és a két Ferrari. 

Húsz perccel a vége előtt Verstappen kiszállt a játékból, olyan komoly beállításváltoztatáson esett át a Red Bull a második gyakorlás előtt, hogy meg sem várták az első befejeztét, máris nekiláttak a szerelők a módosításoknak. A középmezőny ezúttal is rendkívül szoros, a McLaren, a Force India, a Williams és a Renault is nagyon hasonló tempóra volt képes, végül Perez, Alonso, Massa és Hülkenberg fért be a legjobb tízbe, de Vandoorne és Celis ezúttal nem tudott érdemben hozzászólni a tánchoz.

Az első szabadedzés végeredménye:

DNKIPuvWsAARmfu

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: