DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
14:52

20 kör telt el csupán a futamból: a 2 órás időlimit miatt biztosan nem teljesíti a mezőny a kiírt 61 kört.

A nagydíj fordulópont a világbajnoki csatában: kiesése miatt Vettel hátránya 3-ról 28 pontra nőtt Hamiltonhoz képest. Messzebb van az éllovastól, mint a harmadik Bottas tőle, aki 23 egységgel marad el Vetteltől.

A verseny végeredménye, számos váratlanul jól teljesítő pilótával: ebben annak is szerepe volt, hogy csupán 12-en értek célba.

Hamilton az utolsó két kört is megtette, az esélyeket felülírva megnyerte a Szingapúri Nagydíjat! A verseny kaotikusan indult, de kevésbé volt eseménydús a későbbiekben.

Az óra lejárt, a jelenlegin kívül még egy kört kell megtennie az éllovasnak. 61 helyett így végül 58 körös lesz a nagydíj.

Az óra az utolsó percben van, Hamilton 1:45,008-cal nemcsak leggyorsabb kört, hanem futamban teljesített körrekordot futott.  

Bottas három körben is jelentősen gyorsabb volt Ricciardónál: 1,9 másodpercre közelítette meg. Hasonló különbség választja el egymástól Sainzt, Perezt, valamint Palmert. Ők még bíznak abban, hogy nyernek egy-egy pozíciót.

Az utolsó percekben is születnek leggyorsabb körök, Hamilton 1:45,426-ra javított, köszönhetően az apránként javuló pályának. Ne feledjük el, egy már 25 kört teljesített ultralágy szettel érte el mindezt.

10 perc van még hátra a 2 órás időlimitig, és már csak 12 autó maradt versenyben.

Magnussennek is problémái vannak: „lassíts le, MGU-K” – közölte vele a csapat.

Hülkenberg autója lelassult, a német kiállt a bokszba. Úgy tűnik, nem sikerült megjavítani az RS.17-et a rövid szerelés során.

Jelen állás szerint a 4. helyen levő Sainz, 6. Palmer és 7. Vandoorne is pályafutása legjobb eredményét szerezheti meg.

Meg is érkezett a magyarázat: a csapatrádióból kiderült, hogy a Mercedes arra kérte a britet, lassítsa le a mögötte levő versenyzőket, hogy senki ne akarjon még egyszer kiállni. Hamilton azonban nem érezte magát magabiztosnak a lassabb tempóval, mire a csapat rábólintott, hogy újra lépjen oda.

Ismét egy Hamiltonra jellemző kör született: 1:46,389.

Hamilton 2,5 másodpercet veszített az előbbi körben, Ricciardóé volt a verseny leggyorsabbja!

Hamilton percek alatt 4,2 másodperc előnyre tett szert Ricciardóval szemben. Hiába a jó edzéstempó, a Red Bull nem képes felvenni a versenyt a Mercedesszel.

Újra verseny, az élmezőny rögtön húzódik szét, hátrébb azonban izgalmas ütközetekre van kilátás.

Hamilton, Ricciardo és Bottas nem állt ki a biztonsági autó mögött. Hülkenberg a 10. helyre esett vissza, Sainz pedig a 4. pozícióba jött fel, szuperlágy abroncson. A mezőnyből egyedüliként azért cserélte le erre az abroncsra a köztes esőgumit, hogy a futam végéig kibírja.

A Renault hidraulikus rendszerével történhetett nem kívánt meghibásodás.

Oda Hülkenberg 4. helye: Sokáig vesztegelt a bokszban, mivel sűrített levegőt töltöttek autójába.

„Miért kell biztonsági autó? A VSC is elég lett volna” – siránkozik Hamilton.

Újabb biztonsági autó! Marcus Ericsson a falnak ütközött, és törött hátsó kerékkel menetiránnyal szemben állt meg a pályán.

Rövid időn belül egy másodpercet gyorsult a pálya, Hamilton 1:47,249-nél tart. Az első négyes egyre inkább szétszakad.

Sainz kioktatja a csapatát: „Fogd a szád, kérlek” – iskolázta le mérnökét, mikor az információval akarta ellátni.

Körről körre jellemző, hogy Hamilton vagy Ricciardo megfutja a verseny leggyorsabbját, aztán hátrébb a harmadik Bottas ugyanígy tesz: most épp 1:48,238-at futott. Ennek köszönhetően már 6 másodpercre lerázta Hülkenberget.

1:49,453 Hamiltontól: egy teljes másodpercet vert oda Ricciardónak.

 

A következő leggyorsabb kör pedig Ricciardóé: 1:49,354.

Az FIA 22:30-ra – azaz a futam után fél órával – Verstappent, Raikkönent és Vettelt és berendelte a stewardok irodájába.

Hamilton, Ricciardo, Bottas és Hülkenberg 1:52 eleji köröket mennek, de a pálya egyre javul: most Grosjean húzott elő a kalapból egy 1:51,8-at.

Pengeváltás az említett Palmer és Vandoorne között – a belga futólag került csak előre. A csata a 7. helyért zajlik, de Bottas és Hülkenberg (3-4.) és Sainz és Perez (5-6.) is közel vannak egymáshoz.

A futólag második Palmer és Wehrlein személyében az utolsó inter gumis versenyzők is kiálltak a bokszba. Ideje volt, Vandoorne már 1.54,3-as kört teljesített ultralágyon!

Hamilton is megjárta a bokszot, szintén ultralágyat kapott.

Magnussen 1:58,6-ot teljesített ultralágyon, de Hamilton 1:58,4-gyel válaszolt. Ebben a körben Ricciardo és Bottas is bejöttek ultralágyért, Hamiltonnak szintén reagálnia kell.

Sorban cserélnek a versenyzők: Stroll, Sainz, Vandoorne, Grosjean és Ocon is bejöttek száraz abroncsért. A nagyon még várnak.

Az első teljes slick gumis kör 2:00,8 Magnussentől. Eközben Hamilton 1:59,350-et tett meg interen.

Massa szintén átváltott a slick abroncsra. Eközben Hamilton 1:59,952-t teljesített, az első 2 perc alatti kört.

Magnussen az első egy óra után, aki kijön száraz gumikért. Ultralágyat kapott a dán!

„Csak Maxet láttam, a következő dolog pedig már az volt, hogy Kimi nekem csapódott oldalról, Max pedig ott volt valahol köztünk, szóval ebben nyilvánvalóan mindhárman benne voltunk” – nyilatkozta Vettel a rajtbalesetről. A teljes megszólalás itt olvasható.

Van, aki már kiszámolta, hogy fog állni a világbajnokság a futam során (a jelenlegi sorrend tekintetében). Lehet, hogy Szingapúrban eldől a bajnoki cím…

Hamilton 5 másodpercet adott már Ricciardónak, 15-öt Bottasnak. A brit sorban dobálja a gyors köröket, de továbbra sincs 2 perc alatti kör: 2:00,7 a futam leggyorsabbja.

Ennyi helye maradt Magnussennek: balról egymásnak támaszkodtak a kerekek.

Magnussen kétszer is majdnem összeütközött Massával: előbb a pálya gyors szakaszán értek össze kerekei a Williamsszel, majd a következő lassú kanyarban ütötték ki kis híján egymást.

Grosjean Massát, Magnussen pedig Ocont előzte meg pillanatokon belül.

Massa és Wehrlein az egyedüliek, akik teljes esőgumin vannak még: a 11. helyen a brazil mögé kis sor torlódott fel.

Újra zöldek a fényjelzések, az újraindítás simán alakult. Egyes pályaszakaszokon már szinte nem is vernek fel vízpermetet az autók, máshol még igencsak nedves a pálya.

Hamilton nem biztos benne, hogy jó ötlet volt kint maradni, miközben a mögötte levők mind kiálltak új abroncsért.

A két Renault is kiállt kék helyett zöld jelölésű gumikért. Hamilton, Ricciardo, Bottas, Sainz, Hülkenberg és Perez az átalakult sorrend.

Az élmezőnyből a második Ricciardo és negyedik Perez állt ki: előbbinek inter, második teljes esőgumi helyett tettek fel intert.

Ismét bent a biztonsági autó. Kvjat kereke blokkolt, de képtelen volt elfordulni.

Kvjat külső íven megelőzte Magnussent, 10. helyre jött fel, majd egy pillanattal később orral beleállt a falba!

„Nincs erő”, panaszkodott Alonso, majd a csapat megkérte, hogy álljon ki, mert túl sok problémát látnak. Kihozzák végül motorhibának? 

A mezőny elején haladó versenyzők szétszakadnak: Hamilton 4,2-vel vezet Ricciardóhoz képest, aki 4,4-gyel áll Hülkenberg előtt. Palmer és Bottas között az ötödik-hatodik helyen szoros még helyzet, valamint a 8. pozícióért vívott csatában: Carlos Sainz épp most előzte meg Ocont.

Ennyire sérült a 15. helyre visszacsúszott Alonso. Csak a két Sauber van még mögötte.

Alonsót ketten is megelőzték, mindkét Williams: a csapat a rádióban közölte, nem látják az autó telemetriai adatait, a spanyolnak segítség nélkül kell vezetnie.

Az újraindítást megúsztuk balesetek nélkül. A biztonsági autó mögött a versenyzők le tudták tapogatni a pályát, de ennek ellenére is sokan csúszkálnak, Sainznak le kellett vágnia az egyes kanyart.

Korrigálnánk magunk: tévesen mondtuk, hogy Alonso kiesett. A spanyol a 12. helyen van, a két Ferrari és Verstappen adta fel eddig a versenyt.

Palmer előzött, teljes esős gumikon az ötödik helyen van.

A kör végén kijön a biztonsági autó, újraindul a verseny Hamilton mögött.

Profi kép, amelyet meglepetésre a Honda osztott meg – cinikusan megjegyeznénk, Alonso legalább nem a motor miatt esett ki.

Egész eddig nem volt időnk foglalkozni a sorrenddel. Hamilton vezet, Ricciardo, Hülkenberg, Perez és Bottas előtt. A versenyzők minden körben áthaladnak a bokszutcán.

Vettel az élen veszítette el az irányítást, ennyire összetört autója.

A biztonsági autó természetesen a pályán. Raikkönen Verstappennel és Vettellel is összeakadt.

Számos versenyző ütközött a rajtnál, Raikkönen és Verstappen kiesett, néhány kanyarral később Vettel is megforgott. Vezethetetlen a pálya!

A biztonsági autó nem jön ki, a versenyzők felállnak a rajtrácsra. Elindítják a versenyt a soha nem látott körülmények között?

Az autók felvezető körön: annyi vizet vernek fel, hogy a hátul levők szinte semmit nem látnak.

Azt azért nem mondanánk, hogy szakad az eső – amely körülbelül 30 percig tart még –, de a csapatok sátrak alá bújtak a rajtrácson. Nem is kell mondani: minden szabadedzés száraz pályán zajlott.

Ó, jaj! A versenyirányítás szerint 100 % az eső valószínűsége a verseny során. Eközben, igaz csak enyhén, de újra esni kezdett.

Kevés kérdőjel maradt a jövő évi rajtrácson: ezek egyike a Williams ülése – Felipe Massa mostani helye –, amelyért Robert Kubica is bejelentkezett. A lengyel versenyzőt sajtóhírek szerint rövidesen privát teszten próbálja ki a csapat.

Vasárnap délelőtt egy fontos hírt is kaptunk: a Force India bejelentette, hogy Sergio Perez a csapat versenyzője marad 2018-ban is. Újabb bizonyosság a jövő évi felállásban.

Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Hamilton és Bottas sorakozik fel az első három sorba: a teljes rajtsorrend az egyetlen büntetéssel itt látható.

A helyszíni képek alapján Szingapúrban már nyoma sincs ennek a néhány órával ezelőtti zuhénak, amely alaposan felborzolta a kedélyeket. Sokan már az F1 első esős éjszakai futamát vizionálták, de persze az eső hamar elállt, és talán még ennél is gyorsabban felszáradt az aszfalt.