Raikkönen is teljesítette első mért körét, de egy rendkívül lassú, 1:30-as időt. Most Perez a leggyorsabb 1:23,633-mal.
A második edzés eredménye: újra két Mercedes az élen, csak éppen fordított sorrendben.
Leintették a szabadedzést, a még pályán köröző versenyzők, köztük a Ferrarik is visszatérnek a bokszba.
A Ferrarik versenyszimulációja még mindig tart: 22 körnél jár Vettel a lágy, valamint Raikkönen is a szuperlágy abronccsal. Massa említett szuperlágyas etapján 25 körig jutott, ami csaknem a fél versenytáv (53 kör).
Kvjatnak is szólt a csapat, hogy térjen vissza a bokszba, mert problémát észleltek autójával. Rájár a rúd a Toro Rossóra.
Megszaporodtak a jelenetek az edzésen: Magnussen mentésével egyidejűleg Raikkönen is kinézett a kavicságyba.
A visszajátszás alapján egy kerékvetőre ráhajtva tört el Magnussen felfüggesztése. A dán nehezen tudta egyenesbe hozni az autót, majd rövidesen meg is állította.
Rossz helyen található az autó, egy nehezen beláthatószakaszon, ezért virtuális safety cart rendeltek el.
Kevin Magnussen autója megállt a pályán az Ascari sikánban.
Sainz 23. születésnapján kapta az ajándékot, amelyre nem igazán vágyott.
Carlos stopped on track... well, not a great birthday present for him, but Italian fans are so warm and nice anyway #ItalianGP #FP2 pic.twitter.com/vSzqnS5vmB
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 2017. szeptember 1.
Egykörös tempó helyett a Mercedes és Ferrari pilótái a hosszú etapokra koncentrálnak: a szuperlágy után Bottas, Hamilton és Vettel lágyra, Raikkönen szintén szuperlágyra váltott. Hamilton 15 kört tett meg egyhuzamban a legpuhább keverékkel, de Felipe Massa még rajta is túltesz: 21 körnél tart, és még megy tovább. Úgy sejtjük, népszerű lesz a szuperlágy a futamon.
„Az ülésem kezd felforrósodni” – jelzi eközben Hamilton.
A versenyző már eddig is 10 helyes rajtbüntetéssel várhatta a versenyt, mert MGU-H-t cseréltek autójában. A belsőégésű motorból is szükség lesz újra?
Carlos Sainznak motorhibája van. Füstölő autóval meglocsolt néhány száz méter pályaszakaszt, míg félre nem állt a második sikánnál.
Így állunk közben 60 perc elteltével. A versenyzők tovább folytatják hosszabb etapjaikat, időmérős szimulációikon már túlvannak, így a sorrend valószínűleg nem nagyon fog változni.
A hetedik-nyolcadik helyen álló McLarenek kétségtelenül nem ott állnak, ahol várnánk. Épp ez az a hétvége, ahova a csapat úgy utazott el, hogy reménye sincs komoly eredményre.
A Red Bullokat persze ki kell venni az egyenletből: a 20 és 15 helyes büntetés miatt Ricciardo és Vertappen a mezőny végéről fog indulni. Érdekes lesz majd látni, mely csapatok és versenyzők harcolhatnak a futamon az ötödik helyért: jelenleg a Red Bullok mögött Vandoorne, a nyolcadik helyre csendben felugró Alonso (őt is megbüntetik), valamint Ocon és Massa áll.
Biztató, hogy a különbség jóval kisebb a Mercedes és a Ferrari között, mint az első edzésen: Bottas és Vettel között csupán 0,140 másodperc van, Raikkönen 0,398-cal van lemaradva. Az ötödik Verstappen hátránya viszont már egy másodperc.
A Mercedes és Ferrari – akárcsak a többiek többsége – átállt a szuperlágy gumis, hosszabb etapokra. Ricciardo kivétel: ő az edzés elején tett meg néhány kört szuperlággyal, és most nyüstöli a lágyat, épp fordítva, mint a többiek. Alonso pedig csak a szuperlágyat használta ezen az edzésen.
Vandoorne azonban – tegyük hozzá, Alonsóénál frissebb motorral – szárnyal, a 7. helyre jött fel, a Mercedes, Ferrari és Red Bull hat pilótája mögé! Lemaradása 1,5 másodperc.
Csapattársa, Alonso a 16. helyen áll. Ne feledjük, ő 35 helyes rajtbüntetése tudatában csinálhat bármit, a futamon nem lesz sok keresnivalója.
Stoffel Vandoorne az első szabadedzésen is meglepően jól teljesített, amit most 8. köridővel ismételt meg.
Utolsóként Hamilton is gondoskodott szuperlágyas körről, 0,056 másodperccel lassabb volt Bottasnál.
Ezen az edzésen nem láttunk annyi vezetői hibát, mint az előzőn, Lance Stroll azonban gondoskodott egyről, az Ascariban forgatta meg Williamsét. Sikerült mindegyik falat elkerülnie.
Raikkönen harmadik helyre ugrott fel, a negyedik pozícióba szorítva Bottast, de nem sokáig: 1:21,406-tal, a hétvégi eddigi legjobb idejével a másik finn feljött az első helyre.
Ez meg is történt: Vettel 1:21,547-tel – 11 ezreddel lassabb körrel az első edzés legjobbjánál – átvette a vezetést Hamiltontól.
A Ferrarik elindultak: az eddigi lágy helyett szuperlágy gumikat kaptak, melyekkel megostromolhatják a Mercedeseket – legalábbis amíg Hamiltonék továbbra is a bokszban vannak.
Kezd újra benépesülni a pálya: jelenleg hét autó van kint, de a nagycsapatok versenyzői a bokszban pihennek.
Így áll 30 perc elteltével a szabadedzés.
Ezek a pilóták már szuperlágyat kaptak, így Verstappen fel is jött a harmadik helyre, a két Mercedes mögé.
A csend – nem egy szívesen látott dolog autóversenyen – csak másodpercekig tartott, Grosjean, Verstappen és Magnussen is visszatért az aszfaltra.
Üres a pálya: Utolsóként a később kezdő Ricciardo hajtott a bokszutcába, jelenleg mindenki a garázsban van.
Hamilton a bokszba hajt, miután tovább javított a legjobb időn: már 1:21,956-tal vezet. 0,437 másodperc az előnye Bottashoz képest – az első edzésen is ez a két versenyző állt az élen szinte végig.
A két kivétel a 6. helyre felugró Ricciardo, valamint a 14. helyen álló Alonso, akik szuperlággyal teljesítették köreiket. A bokszban 20 percig maradó Ricciardo utolsóként iratkozott fel az eredménylistára: így mind a 20 pilótának van már gyorsköre.
Az első edzés legjobbja 1:21,537 volt, melyet szuperlágy gumin futott Hamilton. Most a versenyzők majdnem mindegyike lágy abroncson köröz.
Hamilton nem tétovázott, és rögtön első időt futott 1:22,103-mal.
Eközben Alonso és Hamilton kivezető körén van, elhagyták a bokszot: egyedül Daniel Ricciardo áll még a garázsban.
Raikkönen futott egy 1:22,435-öt, mögötte Bottas és Verstappen áll. De amint ezt leírjuk, a Mercedes finnje válaszolt is 1:22,393-mal.
Alonso is a garázsban vesztegel, és ahogyan a képből megállapítható, nem fog pillanatokon belül a pályára gurulni. A spanyol McLarenjében motort cserélnek: az első szabadedzésen új erőforrást használt, amiért 35 rajthelyes büntetést kapott a futamra, a hétvége további részére azonban visszakerül a régebbi motor. Szingapúrban így lesz friss erőforrás, hátrasorolás azonban azon a pályán nem akadályozza Alonsót egy jobb eredmény elérésében.
Egy szempillantás, és már a finnek az élen: Bottas (1:22,475) vezet Raikkönen (1:22,750) előtt. Vettel harmadik, Hamilton még a bokszban.
A visszajátszásokból kiderül, hogy a második sikánt nézte el a finn, keresztülbucskázott a magasított kerékvetőkön.
1:24,440-nel Hülkenberg az élen, aki az első edzésen csak 17. helyen zárt. Már most gyorsabb kört teljesített, mint délelőtt.
A két Haas már megfutotta az első mért köröket: Grosjean 1:24,6-tal, Magnussen 1:25,3-mal rendelkezik.
A legnagyobb Ferrari-rajongók természetesen már most pályán vannak, miközben az edzés kezdetét veszi.
Már ma kiosztottak négy rajtbüntetést Monzában. A következő pilótákat sorolják hátra a vasárnapi rajtrácson:
+35 hely, Fernando Alonso – 7. ICE, 9. TC, 7. MGU-K, 9. MGU-H, 6. ES, 5. CE.
+ 20 hely, Daniel Ricciardo – 5. ICE, 5. TC, 6. MGU-H.
+ 15 hely, Max Verstappen – 5. ICE, 5. MGU-H.
+ 10 hely, Carlos Sainz – 5. MGU-H.
Lewis Hamilton csapattársánál 0,4, a Ferrariknál 1,1 másodperccel volt gyorsabb az első szabadedzésen, melynek összefoglalója itt olvasható.
A tévé nem adja az Olasz Nagydíj második szabadedzését – az M4 Sport felvételét 22:10-től láthatjátok –, nálunk azonban nyomon követhetitek a 14 órakor kezdődő 90 perces gyakorlás minden fontos mozzanatát.