DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
15:22

Verstappen és Massa egy kisebb versenyhelyzetbe is belebonyolódtak egymással, pedig most még tényleg nincs miért harcolni, hacsak nem az aszfalt bizonyos felületeiről. 

No, szóval a második edzés sorrendje Bottas, Hamilton, Raikkönen, Vettel, Verstappen, Ricciardo lett. Szombaton 11 órakot a harmadik edzéssel folytatjuk, tartsatok akkor is velünk.

A leintés pillanatában Ricciardo még megelőzte Grosjeant, majd a rádión csúnya dolgokat mondott a franciáról. Valószínűleg itt is valamiféle feltartás jöhetett be a képbe.

Itt a vége a pénteki gyakorlási napnak. 

Ez a cseppnyi izgalom közben már el is érkeztünk az edzés utolsó perceihez. Az eredménytáblán legfeljebb már csak a körszámok fognak változni, hiszen Bottas elsősége szokás szerint már fél távnál garantálva volt.

És jött az újabb üzenet: a versenybírók vizsgálják, a Massa-Verstappen incidenst. A gyanú az, hogy a brazil feltartotta a hollandot. Bármi is lesz, egy figyelmeztetésnél többet aligha érdemelne Massa, hiszen ártalmatlan helyzetben történt az egész.

Oh, és még a versenybíróktól is jött egy üzenet, hogy "látták" a történteket. Vajon tényleg vizsgálódást érne egy ilyen?

Többen az erős szél miatt panaszkodnak, talán ez a körülmény is közrejátszhatott a kicsúszásokban. Silverstone mindig is hirhedt volt a szeles időjárásáról, ami könnyen megbonthatja az autók egyensúlyát a gyors kanyarokban.

Néhány kép Massa és Raikkönen pályaelhagyásáról.

Ahogy délelőtt, úgy most is a Force India a legaktívabb csapat, mindkét pilótájuk 30 kör környékén jár.

A finn meg is kapja a szép tiszta gumikat. Rajta kívül Felipe Massának is volt egy kicsúszása.

A finn a Beckettsben csúszott ki, de nem ásta el magát a sóderágyban, kimászott onnan és visszatért a bokszba.

Raikkönen a kavicságyban!

Silverstone-ban egyelőre a szokásos péntek délutánoknál is egyhangúbb a körözgetés. De a feltankolt autókkal futott köridőket legalább lehet hasonlítgatni. A Mercedesek konzisztensen 1:32-ket futnak, Vettel 1:33 elejét, a Red Bullok pedig egy kicsivel lassabbak a Ferrarinál. Persze mint mindig, most sem tudhatjuk a benzinmennyiségeket, így azt sem, hogyan viszonyulnak egymáshoz ezek a köridők.

Közben tudjátok, hogy hol van eső? New Yorkban, ahol a Formula-E készül első versenyhétvégéjére. Szombaton lépnek csak pályára az autók, bár a hírek szerint több eső nem várható a hétvégén, és az FE-ben eddig egyébként is mindig ok nélkül ijesztgették a nézőket az esővel - harmadik éve a sorozat minden futama szárazon zajlik. 

Figyelemreméltó Nico Hülkenberg előrelépése, akit kár lett volna temetni az első edzésen látott Renault-gyengélkedés és a német 17. helyezése után, most ugyanis a 7. pozícióban áll a "nagy hatos" mögött.

A Williams komoly frissítésekkel érkezett erre a hétvégére, amelyek egyik részét Massa, másik részét Stroll autójára helyezték fel, így próbálják minél gyorsabban kiértékelni őket.

Hamilton sem fog itt már próbálkozni, mindenki áthelyezte a hangsúlyt a hosszú etapokra, a verseny szempontjából ugyanis az bír nagyobb fontossággal.

Sainz kavarhat még bele a sorrendbe, akit félórányi szerelés után most visszaküldött a pályára a Toro Rosso, és a spanyol fel is ugrott a 11. helyre, mindössze hét ezreddel csapattársa elé.

Hirdessünk akkor részeredményt, amitől már a végeredmény sem fog nagyban eltérni: Bottas és Hamilton a második szabadedzésen is az élen áll az időmérő-szimulációk után, mögöttük a Ferrarik és a Red Bullok.

EasyCapture1_11

Már néhány kör óta lassabb pár tizeddel minden szektorban az ürestankos eredményénél, szóval ez most már nem lehet más, mint a versenyszimulációs szakasz megkezdése.

Egyelőre Verstappen feljött az 5. helyre, Bottas köröz még, de jelenleg nem tiszták a szándékai!

Carlos Sainz garázsában van most baj, a spanyol a korábbi kicsúszása óta nem járt a pályán, még mindig csak két kör áll a neve mellett.

Hamilton kapott egy új szett szuperlágyat, rámegy még egyszer arra a legjobb időre. Talán a nagyok közül mindenki tesz még egy időmérős próbakört.

A Ferrarik is végeztek szuperlágyas körükkel, és nincsenek vészesen messze a Mercedestől. Raikkönen 3, Vettel 4 tizedes lemaradással rendelkezik. Ricciardo viszont hibázott saját próbálkozása során.

Palmer megpördült a Brooklandsben, de folytatni tudta.

Úgy tűnik - és úgy hangzik a rádióbeszélgetésekből -, hogy Hamilton Mercedese meg is sérült a pályaelhagyás során.

Hamilton is végzett a maga szuperlágyas körével, de nem javított, pedig az első szektorban még ő volt az abszolút legjobb. Az utolsó szektorra visszavett, pedig még a másodiknál is ő volt a gyorsabb. A pálya szélén, az S-kanyaroknál álló Martin Brundle látta, hogy elég nagyot hibázott ott még a második mérési pont elérése előtt. 

Mögöttük Raikkönen, Ricciardo, Vettel és... Alonso. Nem akarjuk elkiabálni, de ezek a McLarenek csak nem akarnak eltűnni a mezőny első feléből!

1:28,496, új rekord, bár csak 47 ezredet vert Hamilton lágygumis legjobbjára.

Bottas felrakatta a szuperlágyakat, most tessék figyelni...

Sainz korábbi megcsúszása képekben. Nem volt kicsi.

Utolsóként a Sauberek is jegyeztek mért időt, a 10 kört pedig Jolyon Palmer érte el elsőként, aki műszaki hiba miatt a legtöbbet veszítette délelőtt.

A kanyarsebességek megnövekedését talán ezen a pályán érzik meg legjobban a versenyzők. És nem is csak a köridők drasztikus javulásában tavalyhoz képest, hanem abban is, hogy nagyobb G-erők hatnak rájuk a pilótafülkében. A pálya sodrós részén, a Maggotsban és a Beckettsben Vettelt például 6,2 G is érte az alábbi grafika szerint.

Hamilton 1:28,543, továbbra is a lágyakon. A köztes körében volt egy kisebb pályaelhagyása a britnek, de ezek a köridők eddig lenyűgözőek a Mercedestől. Szüksége is van némi szerencsére a háromszoros bajnoknak, hiszen az elmúlt két futamon rajta kívülálló okok hátráltatták.

Ja, és a Mercedes továbbra sem használta az ultralágy gumikat még a hétvégén. Mondjuk most délután csak a McLarenek kezdtek a leglágyabb keverékkel, és egyedül Bottas hajtott ki a közepeseken - de a finn ezzel is ötödik.

Ha pedig megjött, hát meg is futotta a silverstone-i pálya újabb rekordidejét: 1:28,780! Közben Raikkönen is javított 1:29,1-re, ami jelzi így az edzés elején, hogy még mindig nagyon sok van az autókban.

Vettel már 1:29,8-cal vezet, mögötte fél másodpercen belül van Ricciardo, Raikkönen és Massa is, de ez talán már nem marad így sokáig, hiszen jön Hamilton...

Sainznak volt egy pályaelhagyása a Beckettsben, de folytatni tudta.

Közben Vettel 1:30,3-as körnél jár, ezzel áll pillanatnyilag az élen, és már a mezőny többsége kihajtott a bokszból.

Egy egészen különleges vendég is ellátogatott a pályára: Billy Monger, aki pár hónapja szörnyű F4-es versenybaleset következtében veszítette el mindkét lábát. Szívélyes fogadtatásban részesült a 19 éves pilóta, aki a továbbiakban is a száguldás világában képzeli el az életét.

Délelőtt Bottas már meg is döntötte a 2010 óta használatban lévő vonalvezetés legjobb idejét. 1:29,106 az új etalon, ami minden bizonnyal ezen az edzésen még tovább javul majd.

Nincs hőség Nagy-Britanniában, jelenleg 16 fokot mutatnak a hőmérők, de az idő továbbra is száraz, és várhatóan az is marad a nap során. Valójában most az egész hétvégére elég kevés csapadék van kilátásban.

Hülkenberg, Grosjean és Kvjat vannak elsőként a pályán. A második edzés hagyományosan kevésbé kezdődik olyan kapkodósan, mint a többi.

Elkezdődött a második 90 perces gyakorlás.

Ha meg már a délelőtt szóba került, az első edzésen a két Mercedes volt a leggyorsabb Bottas vezetésével. A Ferrarik és a Red Bullok lemaradásban voltak, de mindig az első gyakorlásból lehet a legkevesebb következtetést levonni.

Kevin Magnussen először fog autóba ülni a hétvége során, délelőtt ugyanis Antonio Giovinazzié volt a Haas.

Napos napot! Köszöntünk mindenkit a wimbledoni tenisztorna férfi elődö... hupsz, ja ez nem az a sport. Szóval ez itt az F1-es Brit Nagydíj második szabadedzése, ami pillanatokon belül kezdetét veszi Silverstone-ban.