DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
15:10

Raikkönen a kavicságyban!

No, szóval a második edzés sorrendje Bottas, Hamilton, Raikkönen, Vettel, Verstappen, Ricciardo lett. Szombaton 11 órakot a harmadik edzéssel folytatjuk, tartsatok akkor is velünk.

A leintés pillanatában Ricciardo még megelőzte Grosjeant, majd a rádión csúnya dolgokat mondott a franciáról. Valószínűleg itt is valamiféle feltartás jöhetett be a képbe.

Itt a vége a pénteki gyakorlási napnak. 

Ez a cseppnyi izgalom közben már el is érkeztünk az edzés utolsó perceihez. Az eredménytáblán legfeljebb már csak a körszámok fognak változni, hiszen Bottas elsősége szokás szerint már fél távnál garantálva volt.

És jött az újabb üzenet: a versenybírók vizsgálják, a Massa-Verstappen incidenst. A gyanú az, hogy a brazil feltartotta a hollandot. Bármi is lesz, egy figyelmeztetésnél többet aligha érdemelne Massa, hiszen ártalmatlan helyzetben történt az egész.

Oh, és még a versenybíróktól is jött egy üzenet, hogy "látták" a történteket. Vajon tényleg vizsgálódást érne egy ilyen?

Verstappen és Massa egy kisebb versenyhelyzetbe is belebonyolódtak egymással, pedig most még tényleg nincs miért harcolni, hacsak nem az aszfalt bizonyos felületeiről. 

Többen az erős szél miatt panaszkodnak, talán ez a körülmény is közrejátszhatott a kicsúszásokban. Silverstone mindig is hirhedt volt a szeles időjárásáról, ami könnyen megbonthatja az autók egyensúlyát a gyors kanyarokban.

Néhány kép Massa és Raikkönen pályaelhagyásáról.

Ahogy délelőtt, úgy most is a Force India a legaktívabb csapat, mindkét pilótájuk 30 kör környékén jár.

A finn meg is kapja a szép tiszta gumikat. Rajta kívül Felipe Massának is volt egy kicsúszása.

A finn a Beckettsben csúszott ki, de nem ásta el magát a sóderágyban, kimászott onnan és visszatért a bokszba.

Silverstone-ban egyelőre a szokásos péntek délutánoknál is egyhangúbb a körözgetés. De a feltankolt autókkal futott köridőket legalább lehet hasonlítgatni. A Mercedesek konzisztensen 1:32-ket futnak, Vettel 1:33 elejét, a Red Bullok pedig egy kicsivel lassabbak a Ferrarinál. Persze mint mindig, most sem tudhatjuk a benzinmennyiségeket, így azt sem, hogyan viszonyulnak egymáshoz ezek a köridők.

Közben tudjátok, hogy hol van eső? New Yorkban, ahol a Formula-E készül első versenyhétvégéjére. Szombaton lépnek csak pályára az autók, bár a hírek szerint több eső nem várható a hétvégén, és az FE-ben eddig egyébként is mindig ok nélkül ijesztgették a nézőket az esővel - harmadik éve a sorozat minden futama szárazon zajlik. 

Figyelemreméltó Nico Hülkenberg előrelépése, akit kár lett volna temetni az első edzésen látott Renault-gyengélkedés és a német 17. helyezése után, most ugyanis a 7. pozícióban áll a "nagy hatos" mögött.

A Williams komoly frissítésekkel érkezett erre a hétvégére, amelyek egyik részét Massa, másik részét Stroll autójára helyezték fel, így próbálják minél gyorsabban kiértékelni őket.

Hamilton sem fog itt már próbálkozni, mindenki áthelyezte a hangsúlyt a hosszú etapokra, a verseny szempontjából ugyanis az bír nagyobb fontossággal.

Sainz kavarhat még bele a sorrendbe, akit félórányi szerelés után most visszaküldött a pályára a Toro Rosso, és a spanyol fel is ugrott a 11. helyre, mindössze hét ezreddel csapattársa elé.

Hirdessünk akkor részeredményt, amitől már a végeredmény sem fog nagyban eltérni: Bottas és Hamilton a második szabadedzésen is az élen áll az időmérő-szimulációk után, mögöttük a Ferrarik és a Red Bullok.

EasyCapture1_11

Már néhány kör óta lassabb pár tizeddel minden szektorban az ürestankos eredményénél, szóval ez most már nem lehet más, mint a versenyszimulációs szakasz megkezdése.

Egyelőre Verstappen feljött az 5. helyre, Bottas köröz még, de jelenleg nem tiszták a szándékai!

Carlos Sainz garázsában van most baj, a spanyol a korábbi kicsúszása óta nem járt a pályán, még mindig csak két kör áll a neve mellett.

Hamilton kapott egy új szett szuperlágyat, rámegy még egyszer arra a legjobb időre. Talán a nagyok közül mindenki tesz még egy időmérős próbakört.

A Ferrarik is végeztek szuperlágyas körükkel, és nincsenek vészesen messze a Mercedestől. Raikkönen 3, Vettel 4 tizedes lemaradással rendelkezik. Ricciardo viszont hibázott saját próbálkozása során.

Palmer megpördült a Brooklandsben, de folytatni tudta.

Úgy tűnik - és úgy hangzik a rádióbeszélgetésekből -, hogy Hamilton Mercedese meg is sérült a pályaelhagyás során.

Hamilton is végzett a maga szuperlágyas körével, de nem javított, pedig az első szektorban még ő volt az abszolút legjobb. Az utolsó szektorra visszavett, pedig még a másodiknál is ő volt a gyorsabb. A pálya szélén, az S-kanyaroknál álló Martin Brundle látta, hogy elég nagyot hibázott ott még a második mérési pont elérése előtt. 

Mögöttük Raikkönen, Ricciardo, Vettel és... Alonso. Nem akarjuk elkiabálni, de ezek a McLarenek csak nem akarnak eltűnni a mezőny első feléből!

1:28,496, új rekord, bár csak 47 ezredet vert Hamilton lágygumis legjobbjára.

Bottas felrakatta a szuperlágyakat, most tessék figyelni...

Sainz korábbi megcsúszása képekben. Nem volt kicsi.

Utolsóként a Sauberek is jegyeztek mért időt, a 10 kört pedig Jolyon Palmer érte el elsőként, aki műszaki hiba miatt a legtöbbet veszítette délelőtt.

A kanyarsebességek megnövekedését talán ezen a pályán érzik meg legjobban a versenyzők. És nem is csak a köridők drasztikus javulásában tavalyhoz képest, hanem abban is, hogy nagyobb G-erők hatnak rájuk a pilótafülkében. A pálya sodrós részén, a Maggotsban és a Beckettsben Vettelt például 6,2 G is érte az alábbi grafika szerint.

Hamilton 1:28,543, továbbra is a lágyakon. A köztes körében volt egy kisebb pályaelhagyása a britnek, de ezek a köridők eddig lenyűgözőek a Mercedestől. Szüksége is van némi szerencsére a háromszoros bajnoknak, hiszen az elmúlt két futamon rajta kívülálló okok hátráltatták.

Ja, és a Mercedes továbbra sem használta az ultralágy gumikat még a hétvégén. Mondjuk most délután csak a McLarenek kezdtek a leglágyabb keverékkel, és egyedül Bottas hajtott ki a közepeseken - de a finn ezzel is ötödik.

Ha pedig megjött, hát meg is futotta a silverstone-i pálya újabb rekordidejét: 1:28,780! Közben Raikkönen is javított 1:29,1-re, ami jelzi így az edzés elején, hogy még mindig nagyon sok van az autókban.

Vettel már 1:29,8-cal vezet, mögötte fél másodpercen belül van Ricciardo, Raikkönen és Massa is, de ez talán már nem marad így sokáig, hiszen jön Hamilton...

Sainznak volt egy pályaelhagyása a Beckettsben, de folytatni tudta.

Közben Vettel 1:30,3-as körnél jár, ezzel áll pillanatnyilag az élen, és már a mezőny többsége kihajtott a bokszból.

Egy egészen különleges vendég is ellátogatott a pályára: Billy Monger, aki pár hónapja szörnyű F4-es versenybaleset következtében veszítette el mindkét lábát. Szívélyes fogadtatásban részesült a 19 éves pilóta, aki a továbbiakban is a száguldás világában képzeli el az életét.

Délelőtt Bottas már meg is döntötte a 2010 óta használatban lévő vonalvezetés legjobb idejét. 1:29,106 az új etalon, ami minden bizonnyal ezen az edzésen még tovább javul majd.

Nincs hőség Nagy-Britanniában, jelenleg 16 fokot mutatnak a hőmérők, de az idő továbbra is száraz, és várhatóan az is marad a nap során. Valójában most az egész hétvégére elég kevés csapadék van kilátásban.

Hülkenberg, Grosjean és Kvjat vannak elsőként a pályán. A második edzés hagyományosan kevésbé kezdődik olyan kapkodósan, mint a többi.

Elkezdődött a második 90 perces gyakorlás.

Ha meg már a délelőtt szóba került, az első edzésen a két Mercedes volt a leggyorsabb Bottas vezetésével. A Ferrarik és a Red Bullok lemaradásban voltak, de mindig az első gyakorlásból lehet a legkevesebb következtetést levonni.

Kevin Magnussen először fog autóba ülni a hétvége során, délelőtt ugyanis Antonio Giovinazzié volt a Haas.

Napos napot! Köszöntünk mindenkit a wimbledoni tenisztorna férfi elődö... hupsz, ja ez nem az a sport. Szóval ez itt az F1-es Brit Nagydíj második szabadedzése, ami pillanatokon belül kezdetét veszi Silverstone-ban.