DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda

Mostanra búcsúzunk kedves Olvasóinktól, holnap 14 órakor rajtol a futam, amely jó eséllyel esős lehet - tartsatok velünk akkor is!

Hoppá, egy kínos jelenet azért adódott a végén: Valsecchi kézfogásra biztatta Hamiltont Vettellel, a brit azonban inkább elsétált.

Davide Valsecchi készíti az interjúkat a rajtrácson: hatalmas hangulatot tud csinálni - hamarosan jelentkezünk majd azzal is, mit mondtak a versenyzők.

Az F1 hivatalos oldala így ünnepli Bottast:

 

De hogy ne csak szavakban mondjuk el, itt a teljes sorrend - Hamilton eredményéhez tehát öt helyet hozzá kell adni!

Ez pedig azt jelenti, hogy Valtteri Bottas megszerezte pályafutása második pole-pozícióját, mellé Vettel állhat majd fel az első sorba, Hamilton a harmadik helyről sorolják vissza a nyolcadikra, így Raikkönen és Ricciardo a második sorban, majd jön Verstappen és a kiemelkedőt nyújtó Grosjean.

Azért még akció maradt a fináléra: Verstappen dobta el az autóját, a sóderágyban állt meg a Red Bull.

Sárga zászló a 2-es szektorban: Grosjean alatt megállt a Haas - ezzel gyakorlatilag vége az időmérőnek!

Még mindig elég változatosak a szektorok:

 

Az utolsó roham előtt Mercedes, Ferrari sorminta az első négy helyen, majd jönnek a Red Bullok, Grosjean, a két Force India és Kvjat.

Nagyon szoros az eleje: Hamilton csak 173 ezredre a harmadik helyen. Közben Verstappen autóját nagyon megdobta a 3-as kanyar rázóköve, a holland vissza is tért a garázsba.

Jönnek az első gyorskörön: Bottas 1:04,251-es ideje máris új csúcs! Mögötte Vettel, Hamilton, Ricciardo a sorrend.

Most már természetesen mindenki ultralágy abroncson hajtott ki a bokszból.

Ismét zöld a lámpa: jön a mindent eldöntő utolsó 12 perc!

Vandoorne a kiesés ellenére optimistának tűnt: "Jó úton járunk, haladjunk így tovább, akkor odaérhetünk" - mondta a rádión a McLaren pilótája.

Íme, a Q2 teljes végeredménye:

Végül nincs túl nagy meglepetés: a renault-s Hülkenberg, a két McLaren és Kvjat búcsúzik Magnussen mellett.

Bottas 1:04,316-ra javítja a körrekordot, de most inkább a 10. hely környéke az érdekes.

Mutatjuk a végsebességek táblázatát - azért van benne néhány meglepetés:

 

Hamarosan jön az utolsó roham, továbbra is csak Hamilton futott szuperlágy gumikon - úgy tűnik, a rajtbüntetése miatt a Mercedes minél tovább kint akarja majd tartani holnap az első etapban.

A kiesőzónában egyelőre Ocon, Vandoorne, Kvjat, Hülkenberg és a felfüggesztés-problémája miatt a bokszban veszteglő Magnussen.

A Q2 felénél Mercedes 1-2, utánuk jönnek a Ferrarik és a közéjük beékelődött Verstappen, Ricciardo ellenben csak Grosjean mögött.

Vettel elsőre az ultralágy abroncs ellenére sem tudta megelőzni vb-riválisát, Bottas viszont igen: 1:04,640!

Ennek ellenére a brit fért be elsőként 1:05 alá: 1:04,800 az új körrekord - ami viszont alighanem csak ideiglenes.

Fordul a taktika az élmezőnyben: most Hamilton rakott fel szuperlágy gumikat, s a rádión közölték is vele, hogy valószínűleg ezzel szeretnének rajtolni holnap.

Pár perc pihenő után máris következik a Q2: ezúttal 15 perc áll a pilóták rendelkezésére, s a legjobb tíz lép tovább a fináléba.

Alonso: "A 8-as kanyar után nem volt motorerőm" - lehet, hogy ismét gondjai lesznek a spanyolnak? Pedig a korábbi specifikációjú erőforrást használja...

Íme, a teljes végeredmény:

Vége a Q1-nek: az, hogy Palmer és a két Sauber kiesett, nem túl meglepő, a Williamsek betlije viszont igen: a Stroll, Massa páros csak utolsó előtti sorból rajtolhatnak vasárnap.

Bajban a Williamsek: Massa és Stroll is a kiesőzónában - nagyon nem működnek az ide hozott fejlesztések.

A finn viszont ezzel fel is ugrott a második pozícióba Hamilton mögé, de a csapattársaik elé - akik közé ráadásul Sainz is beférkőzött a negyedik helyre.

Raikkönen mégis kijön ultralágyakon, így csak Vettel és Bottas fog szuperlágyon továbbmenni.

Bő három perc van még hátra az első etapból: Sainz, Palmer, Stroll, Wehrlein és Ericsson a veszélyzónában.

Ez igen: három különböző csapat pilótái a leggyorsabbak az egyes szektorokban!

 

Így nézett ki az imént Magnussen autója:

 

Sőt, mire ezt leírtuk, a brit már pályacsúcsot is döntött: 1:05,064 - csak nem akarunk egyelőre bemenni 1:05 alá, de mérget vehetünk rá, hogy a későbbiekben ez meg fog történni.

Közben a Q1 felénél már Hamilton vezet: 1:05,238.

Hiába a gyorsak a Haasok, most Magnussennek is problémája van: a felfüggesztés sérült meg, a jobb első kereke csak elvétve érte az aszfaltot.

A Mercedeseknél osztott a taktika: Bottas a Ferrarikhoz hasonlóan szuperlágyon, Hamilton viszont ultralággyal gurult ki - a brit ismét erős vibrációra panaszkodik.

 

Vettel 1:05,585-ös körrel ragadta magához az irányítást, ez azonban még elmarad saját délelőtti pályacsúcsától.

Miközben Magnussen vezet, Grosjean meglátogatta a kavicságyat, de sikerült visszatérnie a pályára.

Vettelék egyelőre nem is tudtak az élre állni: az első körök után az eddig is meglepően jól szereplő két Haas vezet.

A Ferrarik szuperlágyon, a többiek egyelőre ultralágyon hajtottak ki a pályákra.

Rajt! A Q1 18 perces lesz, az utolsó öt helyezett búcsúzik a további küzdelmektől.

Egy kis időjárás-jelentés: néhány bárányfelhőt leszámítva tiszta az ég, esőre gyakorlatilag nincs esély - ellentétben majd a vasárnapi futammal...

A háromszoros világbajnoknak ráadásul az elmúlt két órája sem telhetett teljesen nyugodtan, a harmadik tréning végén ugyanis fékhibás lett az autója, a Mercedes szerelőinek pedig szorgosan kellett szerelniük emiatt az autót.

 

A pénteki szabadedzéseken még Lewis Hamilton zárt az élen, ma délelőtt viszont már Sebastian Vettel volt a leggyorsabb. Az tuti, hogy a brit nem fog a pole-ból indulni vasárnap, hiszen öthelyes rajtbüntetéssel sújtották váltócsere miatt.

Napsugaras és F1-es izgalmakban gazdag délutánt kívánunk, perceken belül kezdődik az év kilencedik kvalifikációja a spielbergi Osztrák Nagydíjon - tartsatok velünk folyamatosan frissülő, szöveges-képes tudósításunk segítségével!