A háromszoros világbajnoknak ráadásul az elmúlt két órája sem telhetett teljesen nyugodtan, a harmadik tréning végén ugyanis fékhibás lett az autója, a Mercedes szerelőinek pedig szorgosan kellett szerelniük emiatt az autót.
#Quali coming up from Spielberg in just 10 MINS!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2017. július 8.
Finishing touches applied to #LH44's Silver Arrow#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/ZbbtBMmr8L
Mostanra búcsúzunk kedves Olvasóinktól, holnap 14 órakor rajtol a futam, amely jó eséllyel esős lehet - tartsatok velünk akkor is!
Hoppá, egy kínos jelenet azért adódott a végén: Valsecchi kézfogásra biztatta Hamiltont Vettellel, a brit azonban inkább elsétált.
Davide Valsecchi készíti az interjúkat a rajtrácson: hatalmas hangulatot tud csinálni - hamarosan jelentkezünk majd azzal is, mit mondtak a versenyzők.
Az F1 hivatalos oldala így ünnepli Bottast:
BREAKING: Valtteri Bottas will start Sunday’s #AustrianGP on pole, VET 2nd, HAM 3rd (starts race in P8 due to 5-place grid pen) #F1 pic.twitter.com/sibrJIcGzp
— Formula 1 (@F1) 2017. július 8.
De hogy ne csak szavakban mondjuk el, itt a teljes sorrend - Hamilton eredményéhez tehát öt helyet hozzá kell adni!
Ez pedig azt jelenti, hogy Valtteri Bottas megszerezte pályafutása második pole-pozícióját, mellé Vettel állhat majd fel az első sorba, Hamilton a harmadik helyről sorolják vissza a nyolcadikra, így Raikkönen és Ricciardo a második sorban, majd jön Verstappen és a kiemelkedőt nyújtó Grosjean.
Azért még akció maradt a fináléra: Verstappen dobta el az autóját, a sóderágyban állt meg a Red Bull.
Sárga zászló a 2-es szektorban: Grosjean alatt megállt a Haas - ezzel gyakorlatilag vége az időmérőnek!
Még mindig elég változatosak a szektorok:
FASTEST SECTORS: These three are flying early on Q3
— Formula 1 (@F1) 2017. július 8.
Just 0.173 between them all on the leaderboard#AustrianGP #Quali pic.twitter.com/QLU2OewAbT
Az utolsó roham előtt Mercedes, Ferrari sorminta az első négy helyen, majd jönnek a Red Bullok, Grosjean, a két Force India és Kvjat.
Nagyon szoros az eleje: Hamilton csak 173 ezredre a harmadik helyen. Közben Verstappen autóját nagyon megdobta a 3-as kanyar rázóköve, a holland vissza is tért a garázsba.
Jönnek az első gyorskörön: Bottas 1:04,251-es ideje máris új csúcs! Mögötte Vettel, Hamilton, Ricciardo a sorrend.
Most már természetesen mindenki ultralágy abroncson hajtott ki a bokszból.
Ismét zöld a lámpa: jön a mindent eldöntő utolsó 12 perc!
Vandoorne a kiesés ellenére optimistának tűnt: "Jó úton járunk, haladjunk így tovább, akkor odaérhetünk" - mondta a rádión a McLaren pilótája.
Íme, a Q2 teljes végeredménye:
Végül nincs túl nagy meglepetés: a renault-s Hülkenberg, a két McLaren és Kvjat búcsúzik Magnussen mellett.
Bottas 1:04,316-ra javítja a körrekordot, de most inkább a 10. hely környéke az érdekes.
Mutatjuk a végsebességek táblázatát - azért van benne néhány meglepetés:
SPEED TRAP: MAS eliminated in Q1, but he still holds P2 on the speed gun #AustrianGP #Quali pic.twitter.com/OkCAed8WK2
— Formula 1 (@F1) 2017. július 8.
Hamarosan jön az utolsó roham, továbbra is csak Hamilton futott szuperlágy gumikon - úgy tűnik, a rajtbüntetése miatt a Mercedes minél tovább kint akarja majd tartani holnap az első etapban.
A kiesőzónában egyelőre Ocon, Vandoorne, Kvjat, Hülkenberg és a felfüggesztés-problémája miatt a bokszban veszteglő Magnussen.
A Q2 felénél Mercedes 1-2, utánuk jönnek a Ferrarik és a közéjük beékelődött Verstappen, Ricciardo ellenben csak Grosjean mögött.
Vettel elsőre az ultralágy abroncs ellenére sem tudta megelőzni vb-riválisát, Bottas viszont igen: 1:04,640!
Ennek ellenére a brit fért be elsőként 1:05 alá: 1:04,800 az új körrekord - ami viszont alighanem csak ideiglenes.
Fordul a taktika az élmezőnyben: most Hamilton rakott fel szuperlágy gumikat, s a rádión közölték is vele, hogy valószínűleg ezzel szeretnének rajtolni holnap.
Pár perc pihenő után máris következik a Q2: ezúttal 15 perc áll a pilóták rendelkezésére, s a legjobb tíz lép tovább a fináléba.
Alonso: "A 8-as kanyar után nem volt motorerőm" - lehet, hogy ismét gondjai lesznek a spanyolnak? Pedig a korábbi specifikációjú erőforrást használja...
Íme, a teljes végeredmény:
Vége a Q1-nek: az, hogy Palmer és a két Sauber kiesett, nem túl meglepő, a Williamsek betlije viszont igen: a Stroll, Massa páros csak utolsó előtti sorból rajtolhatnak vasárnap.
Bajban a Williamsek: Massa és Stroll is a kiesőzónában - nagyon nem működnek az ide hozott fejlesztések.
A finn viszont ezzel fel is ugrott a második pozícióba Hamilton mögé, de a csapattársaik elé - akik közé ráadásul Sainz is beférkőzött a negyedik helyre.
Raikkönen mégis kijön ultralágyakon, így csak Vettel és Bottas fog szuperlágyon továbbmenni.
Bő három perc van még hátra az első etapból: Sainz, Palmer, Stroll, Wehrlein és Ericsson a veszélyzónában.
Ez igen: három különböző csapat pilótái a leggyorsabbak az egyes szektorokban!
FASTEST SECTORS: Q1 SO FAR
— Formula 1 (@F1) 2017. július 8.
#AustrianGP #Quali pic.twitter.com/0s4KJi8SWW
Így nézett ki az imént Magnussen autója:
Looks like suspension problems for MAG as he temporarily drives around Spielberg on three wheels #AustrianGP #Quali pic.twitter.com/bcPUgD6qN0
— Formula 1 (@F1) 2017. július 8.
Sőt, mire ezt leírtuk, a brit már pályacsúcsot is döntött: 1:05,064 - csak nem akarunk egyelőre bemenni 1:05 alá, de mérget vehetünk rá, hogy a későbbiekben ez meg fog történni.
Közben a Q1 felénél már Hamilton vezet: 1:05,238.
Hiába a gyorsak a Haasok, most Magnussennek is problémája van: a felfüggesztés sérült meg, a jobb első kereke csak elvétve érte az aszfaltot.
A Mercedeseknél osztott a taktika: Bottas a Ferrarikhoz hasonlóan szuperlágyon, Hamilton viszont ultralággyal gurult ki - a brit ismét erős vibrációra panaszkodik.
Kicking off #Quali! #LH44 heads straight out in #Q1 #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/1w5wYNaU5l
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2017. július 8.
Vettel 1:05,585-ös körrel ragadta magához az irányítást, ez azonban még elmarad saját délelőtti pályacsúcsától.
Miközben Magnussen vezet, Grosjean meglátogatta a kavicságyat, de sikerült visszatérnie a pályára.
Vettelék egyelőre nem is tudtak az élre állni: az első körök után az eddig is meglepően jól szereplő két Haas vezet.
A Ferrarik szuperlágyon, a többiek egyelőre ultralágyon hajtottak ki a pályákra.
Rajt! A Q1 18 perces lesz, az utolsó öt helyezett búcsúzik a további küzdelmektől.
Egy kis időjárás-jelentés: néhány bárányfelhőt leszámítva tiszta az ég, esőre gyakorlatilag nincs esély - ellentétben majd a vasárnapi futammal...
A pénteki szabadedzéseken még Lewis Hamilton zárt az élen, ma délelőtt viszont már Sebastian Vettel volt a leggyorsabb. Az tuti, hogy a brit nem fog a pole-ból indulni vasárnap, hiszen öthelyes rajtbüntetéssel sújtották váltócsere miatt.
Napsugaras és F1-es izgalmakban gazdag délutánt kívánunk, perceken belül kezdődik az év kilencedik kvalifikációja a spielbergi Osztrák Nagydíjon - tartsatok velünk folyamatosan frissülő, szöveges-képes tudósításunk segítségével!