DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
14:10

Hopp, ez már necces volt! Az első szabadedzésen is nyaldosták a falat a versenyzők, de Ocon elefántpuszija már több volt a soknál: be kell vinni a bokszba az autót, és megvizsgálni.

Nincs más hátra, mint búcsúzni - köszönjük a figyelmet, szombaton ismét élő közvetítésekkel jelentkezünk, addig is maradjatok velünk!

Itt az edzés végeredménye:

Itt az edzés vége, az utolsó körét még mindenki befejezheti.

Az emberek továbbra is úgy vezetnek, mint a #@*/&-ok, ez nem változott! - Jenson Button összegzését hallhattuk...

Verstappen arra panaszkodik, hogy feltartják. Welcome to Monaco, Max!

Tíz perc sincs már hátra, nézzük, hogy áll most az edzés...

Az eddigi mindkét Monacói Nagydíján kieső Verstappen meglehetősen boldogtalan: a visszaváltásoknál nem viselkedik jól a Red Bull...

"Ma már mindenki kaphat sajtómellényt?!" - írja Alan Baldwin brit tudósító a Twittern az alábbi képhez 

Hamilton és Bottas sem futotta meg délelőtti idejét: a brit első szabadedzéses legjobbjánál öten, a finnénél hatan mentek jobbat délután.

Jelenleg senki nincs friss gumikon, azaz hosszú etapokat futnak a pilóták. Lehet, hogy a Vettel, Ricciardo, Raikkönen, Kvjat, Sainz sorrend egyúttal a végeredmény is?

Itt van még egy-két kép a Stroll-incidens következményeiről:

A két Renault csak a két Saubert veri egyelőre - ez nem mutat valami szépen.

Eltüntették a roncsot, újraindul az edzés. Fél óra van hátra, a hosszú etapokat tervező csapatok innentől kezdve nem tudnak teljes értékű munkát végezni.

Sőt, a mentés idejére be kell lengetni a pirosat is...

A három pontból úgy tűnik, mintha a Mercedes twitterese számított volna rá, hogy ki töri össze először az autóját...

Virtuális safety car Stroll balesete miatt.

Itt az első nagy baleset! Lance Stroll a Casinónál zúzza össze a Williamset.

Vettel ismét javít: 1:12,720 úgy, hogy az utolsó szektor nem volt tökéletes.

Egy kis kitekintés: nem akármilyen érzés lehet Sean Bull grafikus számára arról hírt adni, hogy az általa tervezett sisakban döntöt kategória-körrekordot Charles Leclerc Monacóban!

Szóval Vettel fél másodpercet adott az edzés eddigi sztárjainak...

Vettel óriási pályacsúcsot fut! 1:12,759 az új rekord!

Az állás 60 perc után:

RAIKKÖNEN! Na ez igen, 3 ezredre Ricciardótól!

Ő is megy egy olyat, mint Bottas - nincs meg a délelőtti idő sem...

Hamilton most két egyéni legjobb szektorral jön....

"Altatnak", ahogy mondani szokás? Bottas csak a nyolcadik, Hamilton elvette.

Sainz bejön harmadiknak, megelőzi Raikkönent, aki szintén javít!

Jönnek a Mercedesek ultralágyon, fojtsuk vissza lélegzetünket...

"Csak" a harmadik ultralágyon! De egy icipici hiba is volt benne...

Jó körön a finn, nézzük a harmadik szektort...

Persze gyorsan tegyük hozzá, hogy a két élcsapattól most jön az első délutáni ultralágyas kör, az elkövető: Kimi Raikkönen.

Az élen Ricciardo, Kvjat, Verstappen, a két McLaren pedig még mindigg az első kilencben van. Hiába, Monaco mindig más történet, mint a többi...

Íme, az állás 30 perc elteltével.

Itt az új pályacsúcs: Ricciardo 1:13,280!

Vettel 1:13,5, a 3. helyre jön fel!

Közben annyi sok jó képet kaptunk Monacóból, hogy egyszerűen muszáj volt készítenünk egy galériát, melyet ide kattintva érhetsz el!

Közben újabb lila első Verstappennél, aligha marad sokáig az élen Kvjat... Vettel a 4. helyre jön be első értelmezhető körén!

Vettel egy viszonylag nagyobb szerelés után ismét a pályán, első szektora 8 ezreddel lassabb Kvjatnál - szuperlágyon!

Verstappennek volt két lila szektora, a 3.-ban viszont ha jól láttuk, csapattársa, Ricciardo feltartotta. Marad a második helyen, a két Toro Rosso között.

Az F1 hivatalos csatornája úgy tudja, Ocon autójának nem lett komoly baja. Ennek megfelelően már ki is jött a pályára!

Újabb koccc, ezúttal Ericsson: a Casino után indult meg az autó hátulja, de megúszta a nagy balesetet.

A Renault próbálja elviccelni Palmer motorhibáját: Jolyon autója füstjeleket küld nekünk, szerintünk azt jelenti, hogy "nem igazságos, nem maradt elég brownie a pudinghoz!"

A valaha volt leggyorsabb ember Monacóban e pillanatban: DANYIIL KVJAT! 1:13,331 az új etalon.

Verstappen is panaszkodik az autójára a csapatrádión, a lefelé váltásoknál rángat alatta a Red Bull.

Elfüstölt a Renault, ezt az edzést is egy autóval teljesítik a franciák...

Ahogy az is, ha a versenyző fülére szólnak, hogy azonnal állítsa le az autót. Palmer az, várjuk meg, mi történt...

Nos, igen, ha Monacóban így áll az autó, az rosszat jelent.

Mutassuk meg, ilyen is van! Egy McLaren az élen:

A legjobb monacói kör 1:13,425, ezt Lewis Hamilton ma délelőtt érte el, megdöntve Kimi Raikkönen 2006-os rekordját (s nem Daniel Ricciardo tavalyi rekordját). Jelenleg Vandoorne vezet ultralágyon 1.14,642-vel.

A Renault-k ultrákon, a többiek most szuperlágyakon - egyelőre Magnussen az élen, de ez egyelőre pilanatokon belül változni fog...

Máris pályán mind a két pilóta, akik kihagyták az első szabadedzést: Hülkenberg és Ericsson is műszaki gondoktól szenvedett...

Na de ennyit a hírekről és a szolgálati közleményekről, kezdődik a második szabadedzés!

A televíziós-közvetítéssel elhangzottakkal ellentétben idén a szokásoktól eltérő módon LESZ "valódi" dobogó Monte-Carlóban.

És még egy sztori, úgy tűnik, hogy a McLaren teljesen belelkesedett Alonso kiváló indianapolisi szereplése miatt: a csapat egyrészt nagyon szeretné, hogy az F1 visszatérjen a legendás versenypályára, másrészt pedig azt sem zárják ki, hogy teljes szezont fussanak a tengerentúli sorozatban.

Amíg az edzés kezdetére várunk, nézzünk egy-két hírt az elmúlt órából: kiderült, miért változott meg a Haas festése.

Mérhetetlenül nagy szeretettel köszöntjük olvasóinkat a Monacói Nagydíj 2. szabadedzésének élő közvetítésén!