Indul a Q2, szokatlan a látvány: Verstappen egyedül kisiet a bokszból, senki más nem megy ki a legelején a pályára.
1:22,207 a pole-pozíciót érő kör, a McLaren csak második-harmadik rajtkockában, az utolsó gyorskörön megcsúszó Russell negyedik.
Leclerc és Alonso a hatodik sorban, az időmérőn remeklő Bortoleto hetedik rajkockában.
Piastri nem tudja megelőzni Verstappent, sem Norris, a holland viszont javít, megszerzi a pole-pozíciót a szezonzáróra!
Russell, a taktikus: felszólította a csapatot, hogy Verstappen mögé ütemezzék, hogy szélárnyékot vehessen az eddig leggyorsabb Red Bullon.
Verstappen új gumit használt, a McLareneken azonban használt volt: meglátjuk, mire lesznek képesek friss abroncson.
Leclerc a negyedik, a Q3-as mezőny második felét Bortoleto vezeti, Alonso, Hadjar, Ocon és Tsunoda a további sorrend.
1:22,295-tel Verstappennél nincs gyorsabb az első menetben, Piastri három tizeddel, Norris közel fél másodperccel lassabb nála. Russell ígéretes körön volt, de belehibázott, ellenkormányoznia kellett, csak ötödik.
Közben kezdődik a Q3, ismét Verstappen vezeti fel a mezőnyt.
Leclerc továbbjutása elismerésre méltó, többször küzdött az autóval, így rádiózott: „Ötször majdnem megszakítottam a kört, raliztam.”
Russell, Verstappen és Norris sorrendje nem változott a végén, Alonso és Bortoleto másfél tizeden belül jutott tovább hozzájuk képest. Leclerc, Hadjar, Piastri (csak nyolcadikként jutott be), Ocon és Tsunoda a továbbjutók sorrendje.
Tsunodát azonban pályaelhagyás miatt még vizsgálhatják.
Tsunoda végül a 10. helyen éppen bejut, Bearman viszont erős hétvégéjét nem tudta Q3-ra váltani. Kiesik, Sainz, Lawson és legnagyobb meglepetésként a 14. helyen Antonelli, valamint Stroll.
Egyedül Verstappen maradt a bokszban, Hadjar viszont csapattársát kiütve hatodik – Antonelli is kicsúszott a továbbjutó zónából.
Jönnek a javítások a végén, Tsunoda hatodik, Antonelli csak nyolcadik helyre javul, Bortoleto viszont negyedik helyre lép fel!
A sor másik végét is nézzük: Leclerc csak a tizedik helyen, a kiesőzónában Hadjar, Tsunoda, Antonelli, Bearman és Lawson.
A négyes mögött Alonso ötödik, Bortoleto pedig hatodik helyen áll. A brazil meggyőző időmérős statisztikával fogja zárni az évet Hülkenberg Q1-es kiesése után: 12-12 a mérleg a normál időmérők, 15-15 minden kvalifikáció alapján a Saubernél házon belül. Nem rossz egy újonctól.
Verstappen újabb nekifutással javít, megelőzi Norris, de 22 ezreddel lassabb Russellnél. A Red Bull és két McLaren használt lágyon ment ki, Russell új szetten teljesítette a jelenlegi legjobb kört.
Russell gyorsabb nála 1:22,730-cal, akárcsak Norris, Piastri azonban csak a holland mögé jön fel.
1:22,912-es Verstappen magányos tempózásának eredménye, a többiek még csak most kezdik meg gyorsköreiket.
Tsunoda megúszta a kiesést a 15. helyen, viszont a Q1-ben máris véget ér az időmérő Hamilton, Albon, Hülkenberg, Gasly és Colapinto számára.
Az élen Piastri, Verstappen és Antonelli triója mögött Alonso, majd Leclerc. Norris hatodik helyen zárta a Q1-et.
Ocon megmenekül a továbbjutásból, Hamilton utolsó gyorsköre viszont nem sikerül, így a 16. helyen kiesik!
Előbb Antonelli, majd Verstappen jön be a két McLaren közé, a holland 272 ezreddel marad el Piastritól.
Leclerc lágy gumin felugrik a veszélyzónából, ő is Norris elé jön be.
Az utolsó másfél percben jönnek a perdöntő köridők: Piastri 1:22,605-tel a hétvége eddigi leggyorsabbja, hat tizeddel jobb Norrisnál!
Perpillanat mindenki a bokszban, a kieső helyeken most Ocon, Albon, Leclerc, Gasly és Colapinto áll, az argentin körelvétel miatt időeredmény nélkül.
Szót érdemel a Ferrari: mindketten közepesen jöttek ki a Q1 elején. Hamilton gyorsan feltette a lágyat és ötödik helyre lépett fel, Leclerc azonban még nem használta a legpuhább keveréket, így csak a 18. helyen áll. Érdemes hozzátenni, hogy neki is 1:23-as köre van.
Russell ugrik az élre, 1:23,247-tel, mindössze hét ezreddel Bearman és nyolccal Piastri előtt. Norris csupán a hetedik az első gyorskör alapján.
Megjött Verstappen is, 1:23,325-tel az első helyre – az edzéseken remeklő Bearman azonban nála is gyorsabb!
Figyelni kell majd az utolsó kanyarban: Strolltól kört vettek el a fehér vonal négy kerékkel való elhagyásáért.
Jönnek az első körök, Hülkenberg és Bortoleto az élen, mögöttük Stroll és Hamilton.
A német már most 1:23,4-es kört teljesített, Russell FP3-as legjobbjától sincs messze.
Elkezdődött a Q1-es fázis, a „nagyok” nem sietnek ki a pályára – Hamilton viszont korán kiment, a harmadik edzésen történt balesete miatt kiesett időt pótolni.
Rövid kitekintés az időmérőt megelőző F2-es sprintre: a Racing Bulls héten bejelentett 2026-os igazolása, Arvid Lindblad futamgyőzelemmel ünnepelte az új szerződést.
Fotó a helyszínről Mészáros Sándortól: „Norris a bokszba menet, emberfal között. Őrület, tombolnak az emberek, hangulat a tetőfokon.”
Némileg váratlanul azonban nem Norris, hanem George Russell volt a leggyorsabb az időmérő előtti utolsó tréningen, igaz, mindössze négy ezreddel a brit előtt. Max Verstappen is lőtávolban van, minden tréningen közvetlenül Norris mögött végzett, az FP3-on egyetlen tized hátrányban, Oscar Piastri tűnik úgy, hogy kicsit lépéshátrányban van a kihagyott FP1 óta.
Rövidesen indul az Abu Dhabi Nagydíj kvalifikációja. Az eddig látottak alapján a három bajnokesélyes közül Lando Norris tűnik a legjobbnak egy körön, aki pénteken 1:23,083-mal a hétvége eddigi legjobb körét futotta meg.




