DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
14:02

Az FIA előrejelzése szerint 30 százalék az esély arra, hogy visszatér még az eső a nagydíj alatt.

Ezzel most lezárjuk az élő közvetítést, de maradjatok velünk, hiszen bőven lesz még miről írnunk a következő órákban!

Íme az első 10 helyezett végeredménye:

Hamilton pedig megtartotta a 7. helyet. Négy tized maradt a 46 másodpercből...

ÉS: VILÁGBAJNOK A MCLAREN-MERCEDES!

Nem sokat beszéltünk róla, de itt az ideje rátérni: GEORGE RUSSELL MEGSZERZI KARRIERJE ÖTÖDIK GYŐZELMÉT!

Utolsó kör! 

Bár Alonso előtt van 46 kásodperce a britnek, megpróbálhat bekocogni.

Hamilton ki fog esni, Leclerc is visszaelőzi őt.

Piastri már csak 2,1-re, de ez már az utolsó előtti kör. Az a lassú csere...

Elment a fék! Üzeni a rádióban a brit. 

Mi történik Hamiltonnal? Több mint két másodpercet veszített, leszakad Antonelliről teljesen.

Az élmezőny megkezdte a 60. kört a 62-ből.

Norris nyomja, mint tudjukki a csengőt, de Verstappen nem inog meg, és az autó hibája se súlyosbodik.

De ezen kívül már csak három kör van a versenyből. A vége egész jó lett. Varánusz nélkül is.

Hadjar pontja veszélyben, Sainz a csere utőn brutális tempóban érkezik az új lágyakon. Hamilton közben DRS-távolságon belül Antonelli mögött.

Piastri megakad a 3 másodpercnél, de vajon Norris mennyire akarja megelőzni Verstappent? 22 pont vagy 19 pont a lemaradás, ér-e annyit, hogy megkockáztassa, hogy esetleg 43 legyen...

Még hat kör, Norris továbbra is DRS-en belül, Piastri 2,8-ra a csapattárstól.

Hamiltonnak megvan Leclerc, három másodperc a hátránya Antonelli mögött, ez két kör.

Sokat mondó üzenet a lekörözendő Hadjarnak: Ugye tudod, mi a helyzet mögötted Verstappennel és Norrisszal?

Piastri is letudta Tsunodát, Hamilton pedig egy körön belül utoléri Leclerc-t. Itt most a monacói nem fog védekezni, 3 másodperccel colt gyorsabb a csapattársa az előző körben, és egy-két körrel utána Antonellit is levadászhatja.

Stroll őrjöng a csapatrádióban a gumik miatt... Lesz-e máshol is őrjöngés még? Valahol jóval előrébb?

Antonelli! Meglőzi Leclerc-t, feljön ötödiknek az olasz. Piastri már csak 3,1-re Norristól!

Piastri jön vissza, már csak négy másodperc a hátránya. Lesz-e dráma a végén? Sőt, már csak 3,7!

NORRIS TÁMAD!

Hamilton irgalmatlan tempóban zárkózik fel Antonellire és Leclerc-re. Lehet, hogy bejön az extra csere? Egy körön továbbra is kettő és fél körül a különbség, és ezzel együtt még 10 kör van.

Sainz 51 kör után megválik a közepesektől. Most már mindenki cserélt, Hadjar a tizedik, Tsunoda másféllel mögötte.

Már hat és félre Piastri Norristól. Ha volt is reménye azt illetően, hogy elkapja a csapattársat, ezt elengedheti. Csak az jelenthet esélyt neki, ha összeakad a holland és a brit.

Piastri hátránya mr öt másodperc felett, és még mindig nem jutott túl mindenkin.

Lawson kiáll, most Alonso a 8., Bearman a 10., köztük pedig Sainz, aki még mindig nem cserélt! Hamilton közben brutálisan gyors, bő két másodperccel gyorsabb bárkinél.

Már négy autó. Vajon mennyire fog lemaradni Piastri miattuk?

Piastri most vágja át magát a nagy vonaton, most három lekörözött közte és Norris között.

Hamilton lenyomott egy ingyen cserét, lágyakat kapott, gyorsabb is mindenkinél természetesen. Piastri 3,8-ra Norristól, Norris pedig lőtávolban Verstappen mögött!

És ott egy halom lekörözött Norrisék előtt, akik egymással vannak elfoglalva!

Russellt a lekörözendők tették boldogtalanná, Versrtappen is bukott miattuk, Norris már a DRS-határon Verstappen mögött. Piastri egyébként szépen feljött, már csak bő öt a hátránya Norris mögött. A legjobb az lenne neki, ha kicsit elbíbelődnének egymással.

Hóóóó! Hülkenberg bezuhan a bukótérbe és nem ütközik a falnak!

Piastri beszólogat a csapatnak a rádióban. Nem elégedett!

A visszajátszáson láthattuk, hogy Colapinto a vállalhatatlanság határát súroló védekezést mutatott be Tsunodával szemben. Aztán pedig hibázott, és már Hülkenberg érkezik a nyakára.

Tsunoda megelőzte Colapintót, ezzel messzebb került attól az áhított ponttól.

Alonso megelőzi Albont is, kíváncsian várjuk, erre milyen trófea jár majd.

Norris hibázott a piszkos levegőben, vesztett is egy másodpercet.

Hamilton és Bearman között 42 másodperc. Teljesen szétszakadt a mezőny, a Ferrarik és Antonelli a senki földjén.

Így áll a top10 a 41. körben. Lawson és Sainz még nem cserélt.

Verstappen egyébként egy elég kemény üzenettel fogalmazta meg, hogy a Red Bull nehezen vezethető. Nem szó szerint ezt mondta.

Emeljük ki, ha a többiek is cserélnek, akik még nem tették, Colapinto a 11. helyen lesz. Meglehet az első pontja idén az Alpine második számú autójának?

Stroll megválik a lágyaktól. Nem jött be a "klasszik safety car-mázli".

A 39. körben járunk, 23 van még hátra ezen kívül.

Verstappen a hibája után leszakadt öt másodpercre, Norris pedig most csak bő másfélre tőle.

Trófeát a verseny hősének! – értékeli Alonso saját megmozdulását! 

Gyönyörűen hintába rakta a veterán spanyol! Tanít még néha ezt-azt a gyerekeknek!

Hoppá! Verstappen hibázott, ilyet is látni néha! És közben Hadjar és Alonso csatáznak, virtuálisan a 9. helyért. Persze most még 13. helynek hívják ezt.

(Nem jönne egy varánusz esetleg, vagy valami?) 

Verstappen viszont már három másodpercen belül, ő most tehet azért, hogy kicsit izgalmasabb legyen ez a történet.

Nem mondjuk, hogy ez a futam olyan unalmas, hogy vallatni lehet vele. De azért eszünkbe jutott már.

Így áll az első hét a kerékcserék után, majd jön három pilóta, aki nem cserélt még. Amikor ők kiállnak, Bearman, Hadjar és Alonso kerül majd pontszerző helyre.

Antonelli kergeti Leclerc-t az ötödik helyért!

Verstappen viszont most négy tizedet hozott. Russell nem annyira magabiztos, mint az első szakaszban.

Russell néggyel vezet Verstappen előtt, az ő előnye újabb négy Norris előtt. Piastri meg a későbbi és lassú cserével majdnem tízre lemaradt.

Bearman! Szenzációs előzést mutat be Albon ellen. És nagyon fontosat.

A lágyon indulók közül már csak Stroll nem cserélt kereket. Ilyenkor szokott neki kapóra jönni egy safety car...

Mi van itt? Alonso cseréje 9,2, ez sokba kerül neki!

5,2 másodperc! Lassú csere a McLarennél, de sikerül így is Leclerc előtt maradni.

Ó szerencsétlen Hadjar, motorhibája van, egyelőre "csak" tempót veszít vele.

Norris cserélt, Piastri is követi mindjárt.

Hoppá! Megkérdezték Norrist, engedi-e, hogy előbb Piastri cseréljen, hogy levédjék Leclerc-t. Először igent mondott, aztán meggondolta magát.

Verstappen újabb leggyorsabb kört futott, így az az öt másodperc inkább csak bő három lett.

De mindjárt mondunk pontosabbat is, hiszen Russell érkezik a bokszba! Sőt, double stack a Mercedesnél!

Russell számára még mindig nem jelent fenyegetést Verstappen, ha most állna ki a brit, maradna 5 másodperc előnye az 5 körös gumielőny mellé.

Verstappen a 19 körrel fiatalabb keményeken irgalmatlan tempót autózik, az előtte haladó Hamiltonnak 1,8 másodpercet adott. A brit ki is megy a bokszba előle.

Bearman cserél pontszerző helyről, és elérjük lassan azt az ablakot, amikor a Pirelli szerint ideális megválni a közepesektől.

A 22. körben járunk, többségében csak a lágyon indulók cseréltek kereket, Leclerc  volt az első a közepesesek közül – leszámítva Bortoletót, de az ő kerékcseréjét a szárnysérülése tette sürgetővé.

Neki nem jött ki jól, Hülkenberg mögé került. Pár tizeden múlott. Aztán gyorsan el is kapja!

Dőlnek a dominók, most Leclerc jön a bokszba, erre Piastrival kell majd reagálni.

Hadjar leteszi a lágyakat, Colapinto majdnem megcsípte a kijáraton!

Verstappen második szektora egyből lila, erre nem lett volna értelme megpróbálni reagálni...

3 másodperc volt Verstappen cseréje, necces volt, hogy be ne ragadjon a spanyol mögé.

Alonso elé vagy mögé?

Elé!

Na! Verstappen jön a 19. kör végén!

Piastri közel öt másodperccel Norris mögött. Ő valószínűleg nem bánná, ha így maradna a sorrend, Verstappentől 6, Norristól 3 ponttal elmaradni belefér ezen a ponton.

Persze, hogy az! Marad mindkettő a pályán. Lassan megnyílik az az ablak, hogy ők ketten a középmezőnyt vezető Alonso elé, de jócskán az élmezőny végén haladó Hamilton mögé jöjjenek vissza.

Norris kap egy üzenetet, ami arról szól, hogy jöjjön be a bokszba megelőzni Verstappent. Vajon trükk?

Verstappen és Norris... Ki húzza meg először a ravaszt a kerékcseréknél?

A 14. kör végén Colapinto folytatja a kerékcserék sorát, jól ment az argentin, amit a csapat egy közepesen jó cserével hálál meg neki.

Norris jelzi, hogy megkoccolta a falat. 

Az első kiállások: Bortoleto érkezik, szárnyvéglapot cserélnek, és egy elguruló kerék majdnem Tsunoda úútjába kerül (egy szerelővel együtt, aki épp iődben elkapta).

A radarképek alapján újabb eső nem várható, ebben nem bízhat Piastri.

Verstappen a visszaváltásokra panaszkodik, és közben egyáltalán nem gyors...

Nem lehet bírni Russell-lel, szenzációs tempóban szakítja le az üldözőket. Az előző körben senki nem volt fél másodpercen belül hozzá képest.

Nézzük is meg, így állunk most, a verseny 10. körében.

Szétszakadozik  amezőny, az első tízben csak Hadjar van előzési távolságban Alonso mögött.

"Sajnálom, de ez nem fair. Ha úgy tud elkerülni egy másik autót, hogy nekimegy a csapattársának, akkor nagyon szarul oldja meg az elkerülést!" – üzeni Piastri a csapatnak.

Russell csak úgy dobálja a lila szektorokat, az előnye már közel 4 másodperc Verstappen előtt.

Sárga zászló valahol valamiért... De már elmúlt.

Norris most megint odalépett kicsit, a különbség már 2,5 másodperc felett. Közben a csapat jelzi az ausztrálnak, hogy majd utólag megbeszélik.

Hatodik kör, stabilizálódik a különbség a két McLaren között. Russell előnye pedig 3 másodperc Verstappen előtt.

Megvan a döntés a sportfelügyelők részéről: no further action. Innentől a csapaton és a versenyzőkön múlik, mit kezdenek a helyzettel.

Piastri érdeklődik a csapatnál, hogy rendben van-e, hogy félrelökte őt az útból Norris. Egyúttal vizsgálják az incidenst.

Norris megy Verstappenre, Piastri leszakadt, Antonelli Leclerc-t nyüstöli, őt pedig Hamilton.

A sorrend tehát Russell, Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Antonelli, Hamilton, Hadjar, Alonso és Bearman az első tíz helyen.

Az ausztrál hibázott egyet, de nem veszített pozíciót, Norrisnak pedig megsérült a szárnyvéglapja!

Félrebeszéltem, elnézést, Leclerc az, aki Piastrit kergeti.

Russell vezet Verstappen előtt, Norris megelőzte Piastrit, összeért a két McLaren, Antonelli visszaesett, most Hamilton Piastri nyakán!

ELKEZDŐDÖTT A SZINGAPÚRI NAGYDÍJ!

Hát akkor lássuk... Russell vagy Verstappen fordul el az első kanyarban, esetleg hátrébbról is oda lehet férni?

A hivatalos nézőszán 300641 fő, azaz telt ház!

Nedves foltok vannak még a pályán...

Elkezdődött a felvezető kör!

Ehhez elég 13 pontot szerezniük, azaz egy dobogó, egy negyedik és egy 10. hely, vagy épp egy 6-7. hely is elég – akkor is, ha a legközelebbi rivális, a Mercedes kettős győzelmet arat.

A McLaren ma bebiztosíthatja története 10. világbajnoki címét, amivel maguk mögött hagyhatják a Williamst az örökranglista második helyén.

Egyetlen versenyző választott keményet: a bokszból rajtoló Alex Albon.

Használt lágyon még Hadjar (8.), Alonso (10.), míg újakon Tsunoda (13.), Stroll (15.) és Colapinto (16.)

Mindenki slickeken rajtol, Verstappen eltérő megoldást választott, ő használt lágyakon, az első hetesből a többiek új közepesen.

Nem esik, de a pálya ettől függetlenül csúszós lehet, a szingapúri időjárás megtréfálta a mezőnyt. Izgalmas rajtnak nézünk elébe.

18 autó a rajtrácson, kettő a bokszutcában – a rajtsorrend ide kattintva tekinthető meg.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit az F1-es Szingapúri Nagydíj élő közvetítésében!