Közben kiderült: a két McLaren-pilóta megkapta az utolsó felhasználható belsőégésű motorját.
Ez a top három, de Russell nem futott kört a lágy gumikon.
16:30-kor már tétre megy a játék, jön a sprintkvalifikáció!
Itt a vége: mindenki javít a végén, Piastri őrülten jó köröket fut, végül négy tizeddel gyorsabb Verstappennél és öttel Norrisnál, parádésan kezd a vb-éllovas!
Russell bejön másodiknak Verstappen elé, és ő a közepes gumikat használta. Életjel a Mercedestől!
Norris az utolsó szektorban elveszi, így egy másodpercet kap Piastritól. De addig is volt három tized hátránya a csapattárshoz képest. Hibázott a végén.
Verstappen a túl feszes autóra panaszkodik, szerinte olyan, mintha a kanyar közepén csak három keréken haladna.
Leclerc 8 tizedet kap, hármat még Verstappentől is.
Verstappen fél másodperccel lassabb Piastrinál.
Tökéletesen látszott: a Red Bull az egyenesekben jóval gyorsabb a McLarennél, de Piastri a kanyargós részen bő 8 tizedmásodperccel futott jobb időt, ez a beállításokon múlik.
Mégis jön még pár kvalis szimuláció: Piastri egy kissé elrontott első szektorral is két másodpercet javít magához képest, átveszi a vezetést.
Hopp, Stroll mégis: felrakja a lágy gumit és egy másodperccel átveszi a vezetést!
Világosan látszik, hogy a kemény gumi így, a szintlépéssel, lépcsőkihagyással együtt sokkal lassabb a többinél...
Nagy javításokra már nem igazán lehet számítani, inkább a későbbiekre készülnek a csapatok. Nem mondhatjuk, hogy rengeteg adattal vágnak majd neki a sprintkvalifikációnak...
Norris is hosszabb etapon van áramlásjelző festékkel körbefújva.
A Mercedesek nem erőltetik az egykörös tempót, hosszabb etapokat teljesítenek.
Eddig a Mercedesek jelentenek csalódást, de most jönnek ki éppen egy újabb körre.
Norris a negyedik helyre jön be.
Leclerc, Piastri, Verstappen, Norris, Ocon, Hamilton, Tsunoda, Bearman, Stroll, Antonelli a top tíz, a két Red Bull és a két Haas közepes gumikon futott, a többiek a keményeken.
Sainz is a pályán, a Williams megcsinálta az autót! Fél óra elveszett...
Piastri újabb kört fut, de 5 ezreddel kikap Leclerc-től...
Colapinto már felrakta a lágy gumikat, de csak 3 tizeddel gyorsabb, mint Gasly a keményeken...
Leclerc az élen a kemény gumikon! Gyors a Ferrari, csak kérdéses az a hasmagasság...
Stroll már ki tudott jönni a pályára és menni egy ismerkedős kört, Sainz autóján még dolgozik a Williams.
Leclerc közel tud menni a két McLarenhez, ez a hármas eddig a legjobb a kemény gumikon.
Közben a közepeseken Ocon kis híján utoléri Verstappent!
A McLarenek másodjára már egálkörüli időt futnak, Piastri fél tizedmásodperccel gyorsabb Norrisnál.
Sok a kisebb hiba eddig Russell alatt is elindult a Mercedes, Antonelli és Colapinto pedig az egyes kanyart fékezte el.
Javítanak a Red Bullok, Verstappen 8 tizeddel gyorsabb Tsunodánál, és át is veszi a vezetést. De továbbra is eggyel (illetve ahogy írtuk, igazából kettővel) puhább keveréken.
Albon már kétszer lecsúszott a pályáról a működő Williamsszel, de Hamilton is meglátogatta már a bukóteret.
Piastri az élen 1:44,9-cel, megelőzve a közepes gumikon érkező Verstappent.
Mindkét Ferrari elképesztően alacsonyan van, mindkettő alól füst tör fel a tempós részeken. Az új futóműnek ezt kellett volna megoldania...
A legtöbben a kemény gumikon kezdik a munkát, a Red Bull és a Haas autói a közepeseken jöttek ki.
Mindkét autóban Mercedes-motor van, és elsőre úgy tűnik, hogy azzal van gond.
Lance Stroll is technikai hibát jelent az Astonnál. Jó lesz...
Carlos Sainz már az első körben technikai hibát jelent, állítólag nem gyorsul a Williams, megpróbál visszagurulni a bokszba...
Kezdjük!
A hétvége egyik érdekessége, hogy a Pirelli kihagyott egy lépcsőt a gumikeverékek között, a C1-es, a C3-as és a C4-es abroncsok bevethetőek a csapatok számára.
A szabadedzés nagy kérdése, hogy ki tudja azonnal munkára fogni az új fejlesztéseit. Mivel csak ez az egy óra áll rendelkezésre a próbálgatásra, így különösen fontos lesz mindenkinek, hogy a lehető legtöbb hasznos információt gyűjtse.
Hogy ki milyen fejlesztéssel érkezett, azt ebben a cikkben szedtük össze!
Ezen a hétvégén sem lesz ott Max Verstappen mellett versenymérnöke, Gianpiero Lambiase.
A szakember korábban sosem hagyott ki futamot Verstappen 2016-os csatlakozása óta, de idén Ausztriában nem tudott ott lenni személyes okok miatt, akkor Daniel Ricciardo korábbi mérnöke, Simon Rennie vette át a helyét.
Lambiase Silverstone-ban visszatért, de ezen a hétvégén megint nem tud ott lenni a csapattal Spában, a hírek szerint ezúttal is Rennie az, aki beugrik helyette.
Az utánpótlás-szériák eseményeibe beleszólt az időjárás, de az F1-et már napsütés fogadja Spában.
Köszöntünk mindenkit Spából, ahol hamarosan elkezdődik a hétvége egyetlen F1-es szabadedzése!
