Lance Stroll is technikai hibát jelent az Astonnál. Jó lesz...
Ez a top három, de Russell nem futott kört a lágy gumikon.
16:30-kor már tétre megy a játék, jön a sprintkvalifikáció!
Itt a vége: mindenki javít a végén, Piastri őrülten jó köröket fut, végül négy tizeddel gyorsabb Verstappennél és öttel Norrisnál, parádésan kezd a vb-éllovas!
Russell bejön másodiknak Verstappen elé, és ő a közepes gumikat használta. Életjel a Mercedestől!
Norris az utolsó szektorban elveszi, így egy másodpercet kap Piastritól. De addig is volt három tized hátránya a csapattárshoz képest. Hibázott a végén.
Verstappen a túl feszes autóra panaszkodik, szerinte olyan, mintha a kanyar közepén csak három keréken haladna.
Leclerc 8 tizedet kap, hármat még Verstappentől is.
Verstappen fél másodperccel lassabb Piastrinál.
Tökéletesen látszott: a Red Bull az egyenesekben jóval gyorsabb a McLarennél, de Piastri a kanyargós részen bő 8 tizedmásodperccel futott jobb időt, ez a beállításokon múlik.
Mégis jön még pár kvalis szimuláció: Piastri egy kissé elrontott első szektorral is két másodpercet javít magához képest, átveszi a vezetést.
Hopp, Stroll mégis: felrakja a lágy gumit és egy másodperccel átveszi a vezetést!
Világosan látszik, hogy a kemény gumi így, a szintlépéssel, lépcsőkihagyással együtt sokkal lassabb a többinél...
Nagy javításokra már nem igazán lehet számítani, inkább a későbbiekre készülnek a csapatok. Nem mondhatjuk, hogy rengeteg adattal vágnak majd neki a sprintkvalifikációnak...
Norris is hosszabb etapon van áramlásjelző festékkel körbefújva.
A Mercedesek nem erőltetik az egykörös tempót, hosszabb etapokat teljesítenek.
Közben kiderült: a két McLaren-pilóta megkapta az utolsó felhasználható belsőégésű motorját.
Eddig a Mercedesek jelentenek csalódást, de most jönnek ki éppen egy újabb körre.
Norris a negyedik helyre jön be.
Leclerc, Piastri, Verstappen, Norris, Ocon, Hamilton, Tsunoda, Bearman, Stroll, Antonelli a top tíz, a két Red Bull és a két Haas közepes gumikon futott, a többiek a keményeken.
Sainz is a pályán, a Williams megcsinálta az autót! Fél óra elveszett...
Piastri újabb kört fut, de 5 ezreddel kikap Leclerc-től...
Colapinto már felrakta a lágy gumikat, de csak 3 tizeddel gyorsabb, mint Gasly a keményeken...
Leclerc az élen a kemény gumikon! Gyors a Ferrari, csak kérdéses az a hasmagasság...
Stroll már ki tudott jönni a pályára és menni egy ismerkedős kört, Sainz autóján még dolgozik a Williams.
Leclerc közel tud menni a két McLarenhez, ez a hármas eddig a legjobb a kemény gumikon.
Közben a közepeseken Ocon kis híján utoléri Verstappent!
A McLarenek másodjára már egálkörüli időt futnak, Piastri fél tizedmásodperccel gyorsabb Norrisnál.
Sok a kisebb hiba eddig Russell alatt is elindult a Mercedes, Antonelli és Colapinto pedig az egyes kanyart fékezte el.
Javítanak a Red Bullok, Verstappen 8 tizeddel gyorsabb Tsunodánál, és át is veszi a vezetést. De továbbra is eggyel (illetve ahogy írtuk, igazából kettővel) puhább keveréken.
Albon már kétszer lecsúszott a pályáról a működő Williamsszel, de Hamilton is meglátogatta már a bukóteret.
Piastri az élen 1:44,9-cel, megelőzve a közepes gumikon érkező Verstappent.
Mindkét Ferrari elképesztően alacsonyan van, mindkettő alól füst tör fel a tempós részeken. Az új futóműnek ezt kellett volna megoldania...
A legtöbben a kemény gumikon kezdik a munkát, a Red Bull és a Haas autói a közepeseken jöttek ki.
Mindkét autóban Mercedes-motor van, és elsőre úgy tűnik, hogy azzal van gond.
Carlos Sainz már az első körben technikai hibát jelent, állítólag nem gyorsul a Williams, megpróbál visszagurulni a bokszba...
Kezdjük!
A hétvége egyik érdekessége, hogy a Pirelli kihagyott egy lépcsőt a gumikeverékek között, a C1-es, a C3-as és a C4-es abroncsok bevethetőek a csapatok számára.
A szabadedzés nagy kérdése, hogy ki tudja azonnal munkára fogni az új fejlesztéseit. Mivel csak ez az egy óra áll rendelkezésre a próbálgatásra, így különösen fontos lesz mindenkinek, hogy a lehető legtöbb hasznos információt gyűjtse.
Hogy ki milyen fejlesztéssel érkezett, azt ebben a cikkben szedtük össze!
Ezen a hétvégén sem lesz ott Max Verstappen mellett versenymérnöke, Gianpiero Lambiase.
A szakember korábban sosem hagyott ki futamot Verstappen 2016-os csatlakozása óta, de idén Ausztriában nem tudott ott lenni személyes okok miatt, akkor Daniel Ricciardo korábbi mérnöke, Simon Rennie vette át a helyét.
Lambiase Silverstone-ban visszatért, de ezen a hétvégén megint nem tud ott lenni a csapattal Spában, a hírek szerint ezúttal is Rennie az, aki beugrik helyette.
Az utánpótlás-szériák eseményeibe beleszólt az időjárás, de az F1-et már napsütés fogadja Spában.
Köszöntünk mindenkit Spából, ahol hamarosan elkezdődik a hétvége egyetlen F1-es szabadedzése!
