DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
15:35

Bottasnak óriási szerencséje volt, hiszen Massa kicsit besegített neki, amikor Vettel le szerette volna körözni.

A pilóták már a dobogón, természetesen a nap versenyzőjévé választott Bottasszal a legfelső fokán, mi pedig megköszönjük a figyelmet - élő közvetítésünk ezzel búcsúzik, találkozunk két hét múlva, a Spanyol Nagydíj alkalmával!

A futam végeredménye:

Időközben Oroszország első embere, és miniszterelnök-helyettese is megjelent a pódiumceremónia előtti "lihegőben".

Valtteri Bottas a Forma-1 történetének 107. futamgyőztese lett, Max Verstappen tavalyi, barcelonai sikerét követően az első új arc a dobogón.

A két élmenőt Raikkönen követte a célban mögöttük Hamilton, Verstappen, Perez, Ocon, Hülkenberg, Massa és Sainz jutott még be a pontszerzők közé.

A finn remek teljesítményt nyújt Szocsiban, hiszen negyedik versenyén harmadik dobogóját szerezte - a legutóbbi első győzelme lett.

A finn 617 ezredmásodperccel előzte meg Vettelt a célban, aki korábban Massa miatt értetlenkedett rádión.

Bottas megnyerte a versenyt!

Az utolsó körben dől el az Orosz Nagydíj?

Bottas hiba nélkül vezet, Vettel azonban már nyitja a DRS-t.

1:36,884-gyel Raikkönen futja meg a legjobb köridőt.

Négy kör van hátra, Vettel hátránya folyamatosan 1,1-1,2 másodperc körül mozog.

"Fokozd rajta a nyomást, akkor hibázni fog" - mondják Vettelnek öt körrel a leintés előtt. Mi lesz itt?

A német négy tizedet hozott Bottason a legutóbbi körben.

Hét körrel a leintés előtt Vettel hátránya 2,1 másodpercre nő.

Mialatt az élen élesedik a küzdelem, az FIA arról határozott, hogy Magnussen és Vandoorne az 5-5 másodperces időhozzáírás mellett egy-egy büntetőpontot is kapnak licencükre.

Vettel annyira gyors, hogy pillanatokon belül DRS-távolságba kerül Bottashoz képest.

Nico Hülkenberg maratoni hosszúságú, 41 körös etapot futott ultralágy abroncsaival, most viszont megejtette kerékcseréjét.

A német pilóta lemaradása 1,9 másodperc 11 körrel a futam vége előtt.

Már 2,4 a hátránya!

Vettel egyre-másra lopja a tizedeket Bottastól, már 3,1 másodpercre faragta hátrányát az éllovashoz képest.

Egy finn vezet, egy másik finn örül: Mika Hakkinen a '90-es Magyar Nagydíj győztesével, Thierry Boutsennel nézi az Orosz Nagydíjat Monacóban.

A kiállások után visszaállt az eredeti sorrend az élen: Bottas 4,5 másodperccel Vettel előtt, ő 3,4-re van Raikkönentől, a Ferrari finnje pedig 14,5 másodperces távolságban autózik Hamiltontól.

A 35. kör elején valóban megjelenik a vezető Ferrari a bokszban, Vettel 3,4 másodpercet tölt csapatánál.

Vettelre rászólt csapata, hogy jöhet kerékcserére, rögtön aztán újabb üzenetet kapott, hogy mégsem.

Érdekes rádióbeszélgetés zajlott le a Ferrarinál: A csapat tájékoztatta Raikkönent, hogy mekkora a lemaradása Bottashoz képest, a finn pedig csodálkozott, hogy miért ő van előtte. A Ferrari üzenete csak ennyi volt: "Ő vezette a versenyt."

Raikkönen 1:37,372-vel megfutja a verseny leggyorsabb körét.

A Ferrarinál elkezdődött a stratégiai játszma: a német remek köröket autózik, és minél később tér vissza a pályára, annál frissebb szuperlágy aroncsokkal támadhatja Bottast a vezetésért.

A 31. körben Hamilton is meglátogatja csapatát.

A holland Hülkenberg elé tért vissza, de a németnek még ki kell állnia csapatához.

Az élmenők mögött autózó Verstappen is cserélt.

Készülnek a Ferrarinál, Raikkönen jött ki hamarabb.

Bottas lemaradása 20 másodperc, miközben Vettel visszatér régi hobbijához, a kék zászlók követeléséhez.

Egy kör elteltével a két Ferrari továbbra is kint.

"Nyomd neki, most minden számít!" - szólnak rá.

Így Vettel, Raikkönen és Hamilton az élen, a finn a negyedik helyre tért vissza.

Bottas kezdi a kerékcseréket az élen!

Vettel rákapcsolt, már csak 2,5 mp a lemaradása Bottashoz képest.

A verseny állása a futam felénél:

"Időt veszítek" - mondta Bottas csapatának, ezt pedig a számok is alátámasztják, Vettel hátránya ugyanis már 3,5 másodperc!

Vettel leggyorsabb kört futott, és 4,2 másodpercre van Bottastól - úgy tűnik, a Mercedes alig várja a kihívást:

Az ismétlésből remekül látszott, hogy Hamilton jobb első kerekével keménye ráhajtott a rázókőre a hátsó egyenes végén, de egy gyors ellenkormányzással korrigálta is a helyzetet.

Utána Kvjat és Magnussen is kereket cserélt.

Massa a hatodik helyről áll ki, és szuperlágyakat kapott.

Ismét bokszban az egyik Sauber, Pascal Wehrlein az.

Tovább folytatódik a panaszkodás a Mercedesnél, Peter Bonnington azzal nyugtatja Hamiltont, hogy Bottas is hasonló problémákkal küszködik, csak megvan az az előnye, hogy tiszta pályán autózik az élen.

A szocsi pályának köszönhetően néhány kép az izgalmas rajtról:

A mezőnyből egyedül hárman, az utolsó helyeken álló Vandoorne-Wehrlein-Ericsson trió volt kerékcserén, még a verseny elején, ők ultralágyra cserélték lágy abroncsaikat.

Ne feledjük: ha a brit esetleg nem szerezne pontot, és Bottas megnyerné a futamot, a finn elé ugrana a pontversenyben.

"Más autók is ezzel küzdenek" - szól ismét mérnöke a britnek, ez azonban nem igazán nyugtatja meg Hamiltont.

A Mercedes arról tájékoztatja Hamiltont, hogy túlmelegszik az autója, a brit azonban nem érti, hogy miért.

A verseny egynegyedéhez közeledve szétszakasz a mezőny: az élen állókat 3-4 másodperc választja el egymástól, Verstappen hátránya viszont már 22 másodperc Bottashoz képest.

Íme az eddig versenyben futott leggyorsabb sebességek:

A rajt utáni baleset videón:

12 kör után Hamilton hátránya már több mint kilenc másodperc csaapttársához képest, és 1,5 másodpercre van az előtte haladó Kimi Raikkönentől.

"Nem vitatkozhatunk a döntéssel" - érkezett a csapat válasza.

A Haas tájékoztatta Magnussent a büntetésről, a dán azonban hevesen tiltakozik csapatrádión.

Bottas magabiztosan vezet a Ferrarik előtt kilenc kör után: előnye több mint három másodperc Vettel, és majdnem 6,5 Raikkönennel szemben.

Grosjean és Palmer elkerülte a büntetést, Magnussen és Vandoorne azonban nem: ők a a kettes kanyarban történő szabálytalan visszatérésért kapta 5-5 másodperces időhozzáírást.

Verstappent arra kéri csapata, hogy olyannira tekerje fel a fékegyensúlyt, amennyire csak tudja.

A versenybíróság döntött arról, hogy nincs döntés a verseny eleji balesettel kapcsolatban.

"Nincs hajtás" - mondja Hamilton, bár egyelőre gyorsnak tűnik a negyedik helyen.

Ricciardo időközben visszatért csapatához: a szerelők megvizsgálják a Red Bull fékeit, de betolják a bokszba a Red Bull RB13-ast.

Romain Grosjean ma már nem fog panaszkodni a fékekre:

"Elromlott a jobb hátsó fékem" - mondjta Ricciardo, majd lassan félrehúzódik a pályán.

A sorrend: Bottas, Vettel, Raikkönen, Hamilton, Verstappen, Massa, Ricciardo, Perez.

A biztonsági autó bejött a bokszba, újraindult a verseny!

Így végződött Grosjean és Palmer versenye:

Bottas zseniálisat rajtolt, Raikkönen kissé berakadt, de megőrizte harmadik helyét Vettel mögött. Hamilton a negyedik helyen áll.

A mezőny eleje tisztán eljött a rajttól, ők azonban a kettes kanyart már nem élték túl.

Biztonsági autó a pályán, Grosjean és Palmer balesete miatt.

Bottas az élre vágott!

És elindult a futam!

A 19 állva maradt autó ismét megérkezik a célegyenesbe.

Sajnos itt már ez sem segít...

A spanyol dühösen szállt ki a MCL32-esből, mialatt a mezőny extra felvezető körre indult el.

Ferando Alonso autója megadta magát a bokszutca bejáratánál, a spanyol számára már akkor véget ért az Orosz Nagydíj, amikor el sem kezdődött.

A pilóták lassan visszatérnek a rajtrácsra.

Elindult a felvezető kör.

A McLarennél már megy a rádiózás, vajon befejezi-e a futamot Alonso?

Percek kérdése, és elrajtol az Orosz Nagydíj!

Hogy tetszenek az orosz lányok ruhakölteményei?

Emlékeztetőül: az Orosz Nagydíj hivatalos rajtrácsa:

 

Tovább folyik az intezív munka Max Verstappen autóján: a rajtrácson tizenhatan dolgoznak az RB13-ason.

A versenyre készülődve ne feledkezzünk meg egy szomorú évfordulóról: ma 23 éve, hogy az osztrák Roland Ratzenberger életét veszítette Imolában - az alábbi videóval emlékezünk rá:

Vissza a pályára: nem sokkal azelőtt, hogy az autók kigurultak a bokszból a rajtrácsra, Christian Horner azt nyilatkozta, hogy Max Verstappen Red Bullján vízszirvárgást észleltek a szerelők.

Ha valaki lemaradt volna a nap híréről: a Sauber megerősítette, hogy 2018-tól a Honda erőforrásait fogják használni. Itt bővebb információ bejelentésről, Monisha Kaltenborn nyilatkozatát pedig ide kattintva olvashatjátok arról, hogy vajon hátrányt jelenthet-e számukra a japánokkal való együttműködés.

Sok szeretettel köszöntünk mindekit az Orosz Nagydíj élő közvetítésében, ahol percről percre figyelemmel követhetitek a futam eseményeit.