DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
14:03

Fernando Alonso forog meg az utolsó kanyarban, éppen egy gyorskört kezdett volna meg. Gyorsan irányba rakja az autót, és megy is tovább.

Köszönjük szépen a figyelmet! Kövessétek a Formula.hu oldalát a legfrissebb nyilatkozatokért, illetve tartsatok velünk a második szabadedzésre is, amely 17:00-kor kezdődik. 

A végeredmény:

Russell a leggyorsabb a Mercedes volánja mögött, Verstappen és Piastri szorosan mögötte. Dunne remekelt első F1-es jelenésén, míg a Ferrari kissé szenvedett. 

Leperegnek az utolsó másodpercek, ennyi volt az első szabadedzés. 

Sainz az egyetlen a mezőnyből, aki leggyorsabb körét nem a lágyakon, hanem a közepeseken teljesítette. A spanyol így is a nyolcadik a Williamsszel, csupán hét századdal marad el Albontól. 

Gasly és Alonso versenyeznek egy kicsit az utolsó percekben, míg Antonelli a forgalomra panaszkodik. 

Hamilton a lágyakon csak a kilencedik helyig tudott feljönni.

Akik nem állnak túl jól jelenleg: a Haas párosa az utolsó két helyen van jelenleg, Tsunoda pedig a Red Bullban csak a 17.

És már Piastri is jelenti, hogy a pálya egyes részein esik. 

Az F1 grafikája alapján Dunne - csak egy kicsivel ugyan, de - gyorsabb Piastrinál a gyors tempójú kanyarokban. 

Tíz perccel a vége előtt Russell jelenti a rádión, hogy pár esőcseppet vett észre. 

A ferrarisok egyelőre nem tudtak összerakni egy igazán jó kört. Most Hamilton újra megpróbálja, immár a lágyakon. 

Szűk negyedóra van hátra, továbbra is Russell az élen. Utána Verstappen és a két McLaren következik. Gasly és Bortoleto is ott vannak az élmenők mögött szorosan. 

Norris (most Dunne) autóján fent van a McLaren új, Kanadában debütáló fejlesztése, amellyel az első felfüggesztéshez nyúltak hozzá. 

És immár a negyedik a McLaren fiatalja! Alig marad el Piastritól!

Emeljük ki Dunne tempóját, aki csupán bő három tizedmásodperccel lassabb a lágyakon Piastrinál. Nem rossz így elsőre!

Ocon is elront egy kanyart, elfékezi a gumikat és kifut a pályáról. Majd folytatja is. 

Amint ezt leírom, Verstappen tolja hátrébb a bajnoki éllovast, de a holland sem képes gyorsabb kört futni Russellénál.

Piastri is megvillantja a McLarenben rejlő tempót, a második helyre jön fel, 0,155 másodperccel lemaradva Russelltől. 

Íme, Alonso, aki egy darabig rossz irányba nézett megforgása után.

 

Beganovic alatt csúszik meg a Ferrari, de a svéd irányban tudja tartani az autót. 

Egyre több autóra felkerül a lágy keverékű gumi. Még mindig Russell az élen a lágyakon, mögötte Bortoleto a Stake-kel.

Na, végre Dunne is megmutathatja a tempóját a McLarenben. A keményeken jön ki a pilóta. 

Így állunk az edzés felénél:

A félidőhöz közeledve szinte mindenki a garázsban van, egyedül a Mercedesek és Piastri van kint a pályán. A Mercedesek már a lágyakat nyúzzák.

Leclerc autóján szerelgetik a padlólemezt - erre a területre hozta ezen a hétvégén a Ferrari a fejlesztését. 

Ami érdekes, hogy a Ferrarikon kívül Piastri is csupán a mezőny második felében van jelenleg, míg Dunne már egy jó ideje a garázsban áll a másik McLarennel.

Sainz van jó körön a Williamsszel, a spanyol egy 1:06,139-es köridővel az első helyre jön fel.

A Ferrari szerint baj van Hamilton autójának váltójával. A brit egyelőre a 17. helyen áll a közepes gumikon.

A japán pilóta a Red Bull fékjeire panaszkodik. 

Jó nagy elfékezés Tsunodától, aki lekockázza a gumikat, és kifut a pályán kívülre.

A két Mercedes az élen a keményeken, Russell ideje 1:06,139. De persze még csak az elején járunk.

A közepeseken és a keményeken körözik a mezőny, egyedül Hamilton és Dunne csücsül a garázsban. Az ír újoncnak egyelőre nincs reprezentatív körideje. 

A Red Bull fejlesztéseire visszatérve, egyelőre csak Verstappen autójára szerelték fel az új alkatrészeket, Tsunoda majd csak később kapja meg őket.

És érkeznek az első köridők a kicsit több, mint 4,3 kilométer hosszúságú pályán. Russell az első a kemény keverékű gumikon, utána Stroll és Antonelli következnek.

És nincs könnyű dolga, ugyanis jelenti a csapatrádión, hogy egyszerre vagy három embert hall a fülében beszélni...

Milyen fontos nap ez Alex Dunne-nak! Élete első F1-es megjelenése, ráadásul a konstruktőri bajnokságot vezető autóban.

Mindenki kint a pályán. Verstappen kicsit mélyen fut be egy kanyarba, és lemegy a pályáról. Egyelőre nincs sok történés.

Piastri McLarenje és Hamilton Ferrarija is szépen fel van díszítve aero-rácsokkal. Nagyban megy az adatgyűjtés.

És kezdünk is! 

Egyelőre szép az idő a festői Spielbergben, de ezen a pályán sosem lehet tudni, mikor érkezik egy kisebb zuhé - tegnap például komoly jégeső csapott le a Red Bull Ringre. 

Több csapat is fejlesztésekkel készült erre a hétvégére, köztük a Ferrari és a Red Bull is. A főszereplők nyilatkozatai a csapatok neveire kattintva elérhetőek. 

Egy pár szó a beugró fiatalokról. Alex Dunne jelenleg vezeti az F2 bajnokságát, az ír fiatal a juniorkategória ma délelőtti szabadedzésén is a leggyorsabb volt. A Ferrari-junior Beganovic csupán a tizedik az F2 összetettjében, de sok van még hátra a bajnokság idei szezonjából. 

Még egy személyi változásról tudunk beszámolni erre a hétvégére: Max Verstappen nem megszokott versenymérnökével, Gianpiero Lambiaséval, hanem Simon Rennie-vel vág neki csapata hazai versenyhétvégéjének. A részletek ide kattintva elolvashatóak. 

A megszokott pilótákon kívül két fiatal is részt vesz a mai első edzésen: Dino Beganovic Charles Leclerc Ferrarijába, míg Alexander Dunne Lando Norris McLarenjébe ülhet majd be. 

Üdvözlünk minden kedves olvasót! Hamarosan kezdődik az F1-es Osztrák Nagydíj első szabadedzése, tartsatok velünk!