DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
13:50

A Ferrari szerint baj van Hamilton autójának váltójával. A brit egyelőre a 17. helyen áll a közepes gumikon.

Köszönjük szépen a figyelmet! Kövessétek a Formula.hu oldalát a legfrissebb nyilatkozatokért, illetve tartsatok velünk a második szabadedzésre is, amely 17:00-kor kezdődik. 

A végeredmény:

Russell a leggyorsabb a Mercedes volánja mögött, Verstappen és Piastri szorosan mögötte. Dunne remekelt első F1-es jelenésén, míg a Ferrari kissé szenvedett. 

Leperegnek az utolsó másodpercek, ennyi volt az első szabadedzés. 

Sainz az egyetlen a mezőnyből, aki leggyorsabb körét nem a lágyakon, hanem a közepeseken teljesítette. A spanyol így is a nyolcadik a Williamsszel, csupán hét századdal marad el Albontól. 

Gasly és Alonso versenyeznek egy kicsit az utolsó percekben, míg Antonelli a forgalomra panaszkodik. 

Hamilton a lágyakon csak a kilencedik helyig tudott feljönni.

Akik nem állnak túl jól jelenleg: a Haas párosa az utolsó két helyen van jelenleg, Tsunoda pedig a Red Bullban csak a 17.

És már Piastri is jelenti, hogy a pálya egyes részein esik. 

Az F1 grafikája alapján Dunne - csak egy kicsivel ugyan, de - gyorsabb Piastrinál a gyors tempójú kanyarokban. 

Tíz perccel a vége előtt Russell jelenti a rádión, hogy pár esőcseppet vett észre. 

A ferrarisok egyelőre nem tudtak összerakni egy igazán jó kört. Most Hamilton újra megpróbálja, immár a lágyakon. 

Szűk negyedóra van hátra, továbbra is Russell az élen. Utána Verstappen és a két McLaren következik. Gasly és Bortoleto is ott vannak az élmenők mögött szorosan. 

Norris (most Dunne) autóján fent van a McLaren új, Kanadában debütáló fejlesztése, amellyel az első felfüggesztéshez nyúltak hozzá. 

És immár a negyedik a McLaren fiatalja! Alig marad el Piastritól!

Emeljük ki Dunne tempóját, aki csupán bő három tizedmásodperccel lassabb a lágyakon Piastrinál. Nem rossz így elsőre!

Ocon is elront egy kanyart, elfékezi a gumikat és kifut a pályáról. Majd folytatja is. 

Amint ezt leírom, Verstappen tolja hátrébb a bajnoki éllovast, de a holland sem képes gyorsabb kört futni Russellénál.

Piastri is megvillantja a McLarenben rejlő tempót, a második helyre jön fel, 0,155 másodperccel lemaradva Russelltől. 

Íme, Alonso, aki egy darabig rossz irányba nézett megforgása után.

 

Beganovic alatt csúszik meg a Ferrari, de a svéd irányban tudja tartani az autót. 

Fernando Alonso forog meg az utolsó kanyarban, éppen egy gyorskört kezdett volna meg. Gyorsan irányba rakja az autót, és megy is tovább.

Egyre több autóra felkerül a lágy keverékű gumi. Még mindig Russell az élen a lágyakon, mögötte Bortoleto a Stake-kel.

Na, végre Dunne is megmutathatja a tempóját a McLarenben. A keményeken jön ki a pilóta. 

Így állunk az edzés felénél:

A félidőhöz közeledve szinte mindenki a garázsban van, egyedül a Mercedesek és Piastri van kint a pályán. A Mercedesek már a lágyakat nyúzzák.

Leclerc autóján szerelgetik a padlólemezt - erre a területre hozta ezen a hétvégén a Ferrari a fejlesztését. 

Ami érdekes, hogy a Ferrarikon kívül Piastri is csupán a mezőny második felében van jelenleg, míg Dunne már egy jó ideje a garázsban áll a másik McLarennel.

Sainz van jó körön a Williamsszel, a spanyol egy 1:06,139-es köridővel az első helyre jön fel.

A japán pilóta a Red Bull fékjeire panaszkodik. 

Jó nagy elfékezés Tsunodától, aki lekockázza a gumikat, és kifut a pályán kívülre.

A két Mercedes az élen a keményeken, Russell ideje 1:06,139. De persze még csak az elején járunk.

A közepeseken és a keményeken körözik a mezőny, egyedül Hamilton és Dunne csücsül a garázsban. Az ír újoncnak egyelőre nincs reprezentatív körideje. 

A Red Bull fejlesztéseire visszatérve, egyelőre csak Verstappen autójára szerelték fel az új alkatrészeket, Tsunoda majd csak később kapja meg őket.

És érkeznek az első köridők a kicsit több, mint 4,3 kilométer hosszúságú pályán. Russell az első a kemény keverékű gumikon, utána Stroll és Antonelli következnek.

És nincs könnyű dolga, ugyanis jelenti a csapatrádión, hogy egyszerre vagy három embert hall a fülében beszélni...

Milyen fontos nap ez Alex Dunne-nak! Élete első F1-es megjelenése, ráadásul a konstruktőri bajnokságot vezető autóban.

Mindenki kint a pályán. Verstappen kicsit mélyen fut be egy kanyarba, és lemegy a pályáról. Egyelőre nincs sok történés.

Piastri McLarenje és Hamilton Ferrarija is szépen fel van díszítve aero-rácsokkal. Nagyban megy az adatgyűjtés.

És kezdünk is! 

Egyelőre szép az idő a festői Spielbergben, de ezen a pályán sosem lehet tudni, mikor érkezik egy kisebb zuhé - tegnap például komoly jégeső csapott le a Red Bull Ringre. 

Több csapat is fejlesztésekkel készült erre a hétvégére, köztük a Ferrari és a Red Bull is. A főszereplők nyilatkozatai a csapatok neveire kattintva elérhetőek. 

Egy pár szó a beugró fiatalokról. Alex Dunne jelenleg vezeti az F2 bajnokságát, az ír fiatal a juniorkategória ma délelőtti szabadedzésén is a leggyorsabb volt. A Ferrari-junior Beganovic csupán a tizedik az F2 összetettjében, de sok van még hátra a bajnokság idei szezonjából. 

Még egy személyi változásról tudunk beszámolni erre a hétvégére: Max Verstappen nem megszokott versenymérnökével, Gianpiero Lambiaséval, hanem Simon Rennie-vel vág neki csapata hazai versenyhétvégéjének. A részletek ide kattintva elolvashatóak. 

A megszokott pilótákon kívül két fiatal is részt vesz a mai első edzésen: Dino Beganovic Charles Leclerc Ferrarijába, míg Alexander Dunne Lando Norris McLarenjébe ülhet majd be. 

Üdvözlünk minden kedves olvasót! Hamarosan kezdődik az F1-es Osztrák Nagydíj első szabadedzése, tartsatok velünk!