Érdekes, hogy többen a lágy gumikon teljesítik a hosszabb etapjaikat: Russell is például a piros oldalfalú gumit nyúzza. Ezt persze magyarázhatja, hogy abból áll a legtöbb szett a csapatok rendelkezésére, közepesből és keményből alighanem frisseket is szeretnének megspórolni a futamra.
Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, folytatás holnap 12:30-tól a harmadik szabadedzéssel - tartsatok akkor és addig is velünk!
És akkor vége az FP2-nek, itt a végeredmény:
A hosszabb etapon az F1 elemzése alapján szintén Piastrié volt a legjobb átlag. Biztató kezdés a McLarennél, ezt ki lehet jelenteni.
Jön az utolsó perc, a sorrendben nincs változás: Piastri fogja az élen zárni ezt az edzést Russell, Verstappen és Norris előtt, Leclerc az ötödik helyen már fél másodperces lemaradásban.
Stroll autójára némi áramlásjelző folyadékot is felkentek az utolsó negyed órára:
Green on green!
— Formula 1 (@F1) May 30, 2025
Aston Martin choose to utilise the latter part of FP2 to run flow-vis on Lance Stroll's front wing #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/AMCEzElVtD
A Haas mellett egyébként nem lehet túl elégedett a Williams sem: ahogy ők maguk is számítottak rá, a 14. és 15. hely gyengébb az idén tőlük megszokottnál.
Bearman még adós volt az időmérős kísérlettel a korábbi incidense és az azt követő szerelés miatt, de csak a 19. helyre jött fel a Haas britje.
Kerülnek fel újra a közepes gumik az autókra: jön az FP2 kevésbé látványos, de talán legfontosabb szakasza, amikor a hosszú etapokra, a versenytempóra gyúrnak a csapatok.
Így állunk tehát a lágy gumis kísérletek után:
Sőt, most már a Racing Bullsok is bejönnek Hamilton elé a 9-10. helyen. Jön is a panasz Hamiltontól a rádión: "Vezethetetlen az autó, haver".
Hamilton volt még adós az élcsapatok pilótái közül egy gyorskörrel, de csak a kilencedik helyen a brit, szűk nyolctizedes hátránnyal: még Alonso és Gasly is előtte.
Piastri odapörköl: három lila szektorral 1:12,760-as kört repeszt és az élre áll!
Leclerc bő két tizedmásodperces lemaradással a negyedik helyen - pedig volt egy nagyon komoly megbicsaklása a Ferrarinak a 9-es kanyarban.
Tsunoda: "Nem normális, mennyit csúszkálok. Őrületes!"
És aztán Norris megfutja ezredre ugyanazt az időt, mint Verstappen - és így ő csak a harmadik! Tsunoda és Sainz az ötödik-hatodik helyeken bő hat tizedmásodperces hátránnyal.
Verstappen 24 ezreddel Russell mögé jön be másodiknak, szintén már a lágyakon.
Russell 1:13,046-ra javít a C3-as gumikon az élen, Antonelli pedig két és fél tizedes hátránnyal bejön mögé másodiknak.
Na és akkor jön az edzés középső harmada, jönnek a lágy gumis időmérős nekibuzdulások - ezúttal elsőként a Mercedestől. Lássuk!
20 perc elteltével a sorrend a közepes gumikon: Russell, Norris, Verstappen, Piastri, Leclerc, Antonelli, Alonso, Lawson, Hadjar, Gasly.
Bearman autójának alját is le kellett kapni a Haas garázsában az iménti sóderágy-látogatást követően, értékes percek mennek el ezzel a brit újoncnak is.
Stroll panaszkodott valamire rettenetesen a rádióban, vissza is tért a bokszba és kiszállt az autóból.
A Mercedesek az első edzésen rejtőzködtek azzal, hogy nem raktak fel lágy gumit, most viszont úgy, hogy mindenki a közepes gumikat használja, megjelentek az élbolyban: Russell konkrétan a vezetést is átvette Norristól, Antonelli pedig az ötödik.
Pár másodpercig sárga zászló volt érvényben: Bearman kóstolt bele a sóderágyba az első szektorban. A visszajátszából az is kiderült, hogy meg is forgott a 3-as kanyarnál!
Az első gyorskörök után ismét Norris vezet: 1:13,636. Verstappen és Piastri mögötte.
A többség ezúttal a közepes gumin kezdte meg a munkát, néhányan választották az FP1-en többször használt kemény keveréket.
Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elkezdődött a 60 perces második edzés - sokan máris kihajtottak a pályára.
A körülmények nagyon hasonlók, mint pár órája az FP1 alatt: a levegő 31, az aszfalt 47 fokos, esőre 0 százalék az esély.
Hiába vezették be a szigorúbb ellenőrzéseket az első szárny hajlékonyságát illetően, a nyitó gyakorlást a McLaren és Lando Norris húzta be Max Verstappen és a Ferrarik előtt - az eredmény és a beszámoló itt olvasható.
Köszöntünk ismét mindenkit, perceken belül indul a második szabadedzés az F1-es Spanyol Nagydíjon - tartsatok velünk!







