DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
15:29

Hátrébb zajlanak az események: Perez megszerezte a nyolcadik helyet, Hülkenberg Haasa füstöl, Colapinto megfogott egy megcsúszást, így Hamilton elment mellette.

Újabb lehetősége már nem volt Verstappennek, Norris az első hellyel két pontot dolgozott le a bajnokságban. Sorrend:

Az utolsó körre mégiscsak elindulhat a sprint, Verstappen behúzódott Piastri mellé az utolsó másodpercekben, de ekkor még nem előzhetett, nem volt zöld – marad a sorrend.

A McLaren gyorsan kapcsolt, VSC-ra számítva az utolsó három körben, a 22. körben Piastri átadta a vezetést. A kör végén pedig itt a VSC, várhatóan már a futam végégig.

Sárga zászló és az első kiesés, Hülkenberg állt félre.

Verstappen megcsinálja, a 4-es kanyarban Leclerc előtt, átvette a harmadik helyet! Így Norrisék vannak előtte, a különbség 1,7 másodperc.

A McLarennél megérkezett az utasítás: tartsák ezt a sorrendet az utolsó körig, Norris pedig menedzselje a különbséget Leclerc-hez képest.

Perez bevetődött Lawson mellé, de elfékezte és túlsodródott – továbbra is a VCARB-é az utolsó pont.

Verstappen újabb sikertelen rámenős támadásokat indított, kettészakadt a négyes a McLarenek párosára és Leclerc-ékre.

Féltávnál járunk, Piastri, Norris, Leclerc, Verstappen, Sainz, Russell, Gasly és Lawson a pontszerzők sorrendje.

Jön az utasítás Piastrinak, adjon DRS-t Norrisnak. Ez megtörténik, ezzel együtt azonban a vonat húzza magával Leclerc-t és Verstappent is. 2,2 másodperc az első és negyedik hely között.

Perez a 4-es kanyarban szépen kifékezte Hülkenberget, a 10. hely azonban sprinten még nem ér pontot.

Na, ezzel mire célzott Norris? „Nem tudom, mit csinálok itt, azt hiszem, erről már beszéltünk” – mondja Piastri mögött haladva…

Az üzenetre rá aztán hibázott, és most Leclerc került hozzá képest DRS-nyitáson belülre, ilyen felállásban nincs elegendő rés a helycserére.

Piastri és Norris, akárcsak Leclerc és Verstappen DRS-távolságon belül: ez a négyes 2,4 másodpercen belül, Sainzot azonban már több mint három másodpercre leszakították.

A csapat rá is szólt a hollandra, kicsit lazítson, van még idő támadni – a harmadik helynél több nem néz ki számára a sprinten, az pedig 24 körön át tart.

A kör végére ezt visszaszívjuk, Verstappen az utolsó szektorban szépen felépítette a támadást, már az első kanyarban közel volt, a 4-esben szintén benézett a Ferrari mellé.

Egy kör után Leclerc már most DRS-távolságon kívül a két McLarenhez képest, és Verstappen sincs már olyan veszélyes közelségben a Ferrari mögött.

RAJT! A McLarenek elegánsan eljöttek sorrendben, Verstappen egy időre Leclerc elé került, de marad a negyedik. Hátrébb történtek változások, Hülkenberg három helyet is nyert, Hamilton viszont hármat veszített.

Zajlik a formációs kör – a rajtrácsról induló 17 autó számára.

Az aszfalthőmérséklet 46 Celsius-fok (a levegőé 28), az eső valószínűsége csak 10 %, ez majd később, az időmérőhöz közeledve emelkedik.

Az Aston Martinok „rajthelye” a mai sprinten: a karosszéria specifikációján és a futómű beállításán is módosítottak a Q1-ben kiesett két autón.

A sprintek nagymestere Verstappen, aki mind a négyet megnyerte eddig idén: bár Barcelona óta nincs vasárnapi futamgyőzelme, Ausztriában és legutóbb az USA-ban azért behúzta a szombati futamot. A negyedik helyről kellene folytatnia a sorozatot – friss motorja segítség lehet neki, hiszen az ezért járó rajtbüntetés csak vasárnap lesz érvényes.

15:00-kor rajtol a szezon ötödik sprintje: Oscar Piastri, Lando Norris, Charles Leclerc és Max Verstappen négyese indul az első négy rajtkockából Interlagosban.

Két csapat három autón is a beállításokhoz nyúlt – elsősorban a futóműhöz –, ami azt jelenti, hogy bokszból kell rajtolnia Fernando Alonsónak, Lance Strollnak és Guanyu Zhounak is. A teljes rajtrács itt található.