DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
20:14

Sainz pedig még egy szűk tizedet rápakol.

Ezzel élő közvetítésünk búcsúzik, de este 11-kor folytatjuk a második edzéssel, addig pedig maradjatok velünk, mert számos érdekességről fogunk még beszámolni!

Itt a végeredmény:

Leclerc, na lesz-e slusszpoén? Nem! Feltartották! Ez persze ilyenkor belefér, így Norris, Sainz, Leclerc, Hamilton, Verstappen, Piastri a sorrend.

Leclerc! 1:25,306-tal odacsap a végén, Hamilton jön fel másodiknak, mögé Piastri zárkózik fel, aztán Norris mindenkinek ad egy másodpercet, 1:24,435 az ideje.

Lengett a sárga, valaki a frászt hozta a csapatára, mintha Bottas lett volna.

És végül egyetlen körre kiengedik Doohant. Logikus döntés, hogy nem kockáztattak meg egy autótörést, de attól még szomorú...

Lerclerc a 3. után a 2. szektorban is lilát futott – csak épp előtte elrontotta az elsőt.

Csak Magnussen és Doohan nem jött ki.

Bár Leclerc most kicsit odalépett, és az utolsó szektorban futott egy lilát. De nem érdemes erőltetni.

Egyre többen érkeznek slickeken a pályára, persze senki nem mer érdemi tempót autózni.

SLICK! Leclerc, Sainz, Norris és Verstappen a pályán lágy gumikon!

Íme az edzés leglátványosabb mozzanata:

live-zhou-1

live-zhou-2

Ilyenkor mondaná egy rendőr, hogy nincs itt semmi látnivaló. És tényleg nincs!

Sainz kérdezte meg, várható-e eső a második edzésen, majd csapata igenlő válaszára úgy reagált, hogy akkor irány a boksz.

Mindjárt belépünk az utolsó tíz percbe, és Doohan továbbra is a bokszban. Ahogy egyébként mindenki más is, de talán láthatunk még némi mozgást a leintés előtt.

Az Aston Martinok is pályára gördülnek, így már mind a 20 versenyző megnézte magának a montreali aszfaltot. A legszorgalmasabb a hét körnél járó Hamilton.

A szokottnál is hatványozottabban igaz, hogy nem számítanak a köridők, de rögzítsük: Leclerc 1:27,560-nal az élen.

Jack Doohan egyelőre egyetlen installációs kört tett meg, és csak most öltözik vissza. Nem lesz sok köre neki, persze Ocon alighanem akkor lenne a legnyugodtabb, ha ki se vinné aitóját a pályára.

Most már senki nem próbálkozik a kékeken, jelenleg tíz versenyző a pályán, mindenki intereken.

Közben ismét szabad a pálya, és a versenyzők a korábbinál sokkal nagyobb ügybuzgalommal vetik bele magukat a munkába!

A nap viszont szépen süt, szárad a pálya, így ha egyelőre csak intereken is, de lehet húszpercnyi érdemi edzése a mezőnynek.

Nem volt nagy ütközés, inkább csak érintőre vette a falat, de ahhoz épp elég volt, hogy ne tudjon továbbmenni a kínai versenyző.

Zhou autója megállt. Piros!

Bottas 1:33,215-tel áll az élre.

Immár tizenketten kukkantottak ki a pályára, de mért köre csak Hamiltonnak van egyelőre. Gyakorlatilag mindenki esőgumin kezd, aztán cserél interre, aki cserél.

Norris viszont erős kört fut esőgumin, csak befejezi-e? Nem, ő is jön cserélni.

És amint leírtam ezt, Bottas az interre váltás mellett dönt. Viszont tényleg működni látszik az inter, Hamilton második köre már erősebb az elsőnél.

Egyelőre az esőgumi határozottan jobban működik, ez még túl vizes az intereknek.

Elsősorban azért van értelme most kísérletezni, mert az időmérőn és a nagydíjon is van esély az esőre, azaz rendkívül hasznos tapasztalatokat szerezhetnek a versenyzők – persze autótörést kockáztatva...

Norris a harmadik fecske, ő is a kék oldalfalúval próbálkozik.

Hamilton az első autó a pályán, méghozzá intermediate abroncson – Bottas viszont a teljes esőgumit tette fel.

Hoppácska! Egy autó a pályán!

Az esély viszont immár adott: kinyitott a bokszutca!

A versenyzők öltözködnek, a legtöbben már az autóban. Az persze kérdés, hogy lesz-e érdemi körözgetés...

Sőt! Pillanatokon belül kinyitják a bokszutcát!

A pálya hivatalosan is nedves. Ezt az információt feltétlenül meg akartuk osztani veletek.

Sőt, okkal távoznak! A kiírás szerint magyar idő szerint 19:55 perc körül kinyithat a bokszutca!

Ami pozitív jel, az az, hogy számos munkagép hagyja el a pályát konvojban.

Erről egyébként ide kattintva olvashattok.

Ha már szóba került az imént Jack Doohan, az ausztrál versenyző kedvéért félreállított Esteban Ocon állítása szerint nem "büntetésből" adták oda az autóját a fiatal ausztrálnak – ez azért juthatott sokaknak eszébe, mert a kanadai Nicholas Latifit leszámítva az elmúlt tíz évben sosem adtak lehetőséget ezen a nehéz helyszínen juniorversenyzőknek FP1-en.

Elkiabáltuk. Megint esik.

Szívesen beszámolnánk pozitív fejleményekről, de a pályán változatlanul zajlik a munka – de legalább nem esik.

Ennek az egésznek a legnagyobb vesztese az a Jack Doohan, aki megkapta az Alpine-t erre a szabadedzésre, de per pillanat erősen kérdéses, hogy tényleg beülhet-e az autóba. Illetve beülni beülhet, de hogy ki is hajthat-e a pályára...

A helyszíni képek alapján a bokszutca zárva tartása most teljesen indokolt, ez a pálya alkalmatlan a versenyzésre.

És ebben a pillanatban (nem) kezdődött meg a szabadedzés.

Közben vadul takarítják a pályát a sportbírók, de az előrejelzések szerint rövidesen újabb eső érkezhet.

Jobb híján azt tudjuk tenni, hogy megpróbálunk ilyen-olyan érdekességekről beszámolni, például arról, hogy a tízből hét csapat is hozott kisebb-nagyobb fejlesztéseket Kanadába, ezek összegzése ide kattintva olvasható.

Az már biztos hogy öt perc múlva nem láthatunk autókat a pályán, a versenyirányítás ugyanis bejelentette, hogy az edzést ugyan megkezdik, de a bokszutca kijárata zárva marad – azaz túl veszélyesnek ítélik a körülményeket az edzés megkezdéséhez.

Az elmúlt egy órában óriási jégeső zúdult a montreali pályára, így garantáltan nem hétköznapi edzést láthatunk majd.

Szeretettel köszöntünk mindenkit a Kanadai Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében!