Így állunk az első "menet" után:
Eljött a búcsú ideje, 2x90 perc után úgy tűnik, hogy a Ferrari és a Red Bull ezúttal is csak a 3-6. helyért küzdhet meg egymással. Köszönjük a figyelmet, holnap ismét jelentkezünk élő közvetítésünkkel, addig is keressétek a legfrisebb híreket a Formula.hu-n!
A Renault-nak már nagyon hiányoztak versenyzői a versenyszimuláció végére....
Drivers still on a long run... #FP2 #GermanGP pic.twitter.com/12HDfsY0VN
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) July 29, 2016
Utolsóként Jolyon Palmert is leintették, úgyhogy ez már a végeredmény:
Itt a kockás zászló, pillanatokon belül véget érnek az utolsó körök.
Igen határozott erősorrend alakult ki pénteken: elöl a Mercedes, mögötte a Ferrari és a Red Bull, majd jön a McLaren és a Force India, aztán a Toro Rosso, majd a Haas és a Williams kettőse, végül pedig, ahogy megszokhattuk, az egymással csatázó Renault, Sauber és Manor.
Hoppá, na ez egy érdekes pletyka: a La Stampa szerint a Ferrari Paddy Lowe szerződtetését tűzte ki célul maga elé.
Hamiltont alaposan megijesztette az egyik Red Bull, miközben kihajtott a bokszból - nem nagyon akar ma a britnek összejönni egy sima kijövetel a bokszból.
Így áll az edzés a hajrához közeledve:
A versenyzők java versenyszimuláción, de valószínűleg látunk még pár gyors kört is a leintés előtt.
Tegyünk említést a GP2-ről is egy pillanat erejéig: a szabadedzésen az előző két főversenyt megnyerő Pierre Gasly volt a leggyorsabb.
Grosjean számára nem volt nagy sztori ez az edzés: 13 körrel a zsebben lecsüccsent a bokszutca falára.
Vettel kicsit összemordult a csapatával. Mostanában sokat morog, nem?
Kemény, de teljesen jogos vélemény az F1 korábbi orvosától, Gary Hartsteintől azon versenyzők kapcsán, akik nem lassítanak le kellő mértékben a dupla sárgánál: Töltsenek csak egy-két hétvégét otthon, azon gondolkozva, hogy a FELKÉSZÜLÉS A MEGÁLLÁSRA mit is jelent. Talán nézzék közben újra és újra azt, ahogy Maldonado elgázol egy monacói sportbírót és Jules balesetét.
A Mercedes Arénában többen hibáztak, többek közt Ricciardo és Perez is.
Így állunk szűk fél órával a vége előtt - nagyon kevés kört futottak a McLarenek...
Ez a tekintet mintha valahonnan ismerős lenne nekünk...
Raikkönenre is rászóltak az 1-es kanyar miatt, a mai nap sztorija ez lesz. És valószínűleg az egész hétvégéé is.
Charlie Whiting a 2. szabadedzés előtt megerősítette, hogy 2018-ban MINDENKÉPPEN bevezetik a halót.
Egy régi barát a bokszban: Earl Bamber tavalyi Le Mans-győztes csapattársánál, Nico Hülkenbergnél vendégeskedik.
Hülkenbergre rászóltak, hogy ne hagyja el többször a pályát az 1-es kanyarban.
A Mercedes és a Force India kedvesen elviccelődtek egymással a Twitteren Perez felemelkedéséről:
Mercedes: Mindkét erőforrást egy autóba tettétek?
Force India: Psszt, ez a mi titkunk!
Mercedes: Nem biztos, hogy jót tesz a hátsó gumiknak!
Force India: Az elsők viszont olyanok maradnak, mint az újak.
Mercedes: Nagyon is igaz. De a hátsó gumit igénylő pályák kemények lesznek. 27 kiállásos stratégia
El 'Wheelie' de Sergio Pérez. ¡Tremendo! #F1 pic.twitter.com/ViAXrCqQG8
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) July 29, 2016
Megvolt Vettel első szuperlágyas köre, Rosbertől 6, Hamiltontól 2 másodpercre van.
Az első edzésen Grosjean kétszer került a figyelem középpontjába: egyszer amikor Vettel miatt káromkodott, egyszer pedig a képen látható eset miatt. Most épp a közepes tempójú kanyarokra panaszkodott.
Vettel jelenleg csak a 19. helyen áll, de még nem tette fel a szuperlágyakat. Ez egyúttal jól mutatja, mennyire kevés lehet a lágy gumi már a Q1-ben is a legtöbb csapatnak.
Kris Meeke behúzta a 8. szakaszt, a Finn Rali egyharmadánál 21 másodperc az előnye Latvala előtt.
Nem tudjuk, pontosan mi az a kecmec, de itt nem volt! Rosberg és Hamilton gyorsan az első két helyre ugrottak a szuperlágyakon, Nico 1:15,614-gyel vezet.
A mezőny több mint fele feltette a szuperlágyakat, Rosberg hamarosan megkezdi piros oldalfalú körét.
Raikkönen feldobta a szuperlágyat és annak rendje és módja szerint az élre is állt.
Mint kiderült, három dobása van a versenyzőknek az 1-es kanyarban - méghozzá a szabadedzéseken is. Aki háromszor elhagyja a pályát különösebb indok nélkül, azt a stewardok beidézik.
20 perc elteltével kiürült a pálya, mutatunk gyorsan egy eredményt, hiszen már mindenkinek van mért köre.
Közben véget ért az 1. futam az F3 Eb spái fordulóján, amelyet a 24 órás futam miatt egy nappal előrehoztak. A győzelmet a Williams kanadai juniorja, Lance Stroll szerezte meg.
1:17,067 - Hamilton átveszi a vezetést csapattársától.
Nico Rosberg az élre áll, másfél tizeddel előzi Ricciardót. A legjobb kör (lágy gumin) jelenleg 1:17,415!
Mégis beszélünk róla: állítólag 60 százalék esély van az eső érkezésére. Legalábbis a Renault-nál ezt mondták.
Így emelkedett el négy kerékkel Checo Perez, miután leszélesítette az 1-es kanyart:
Hamilton a garázsból kihatjva fellökött egy túlságosan közel álló fotóst - reméljük, nem lett komoly baja az ijedségen túl.
Az 1. szabadedzésen az 1-es kanyarban 93 alkalommal estek kívül a határon a versenyzők - ebből Verstappen egyedül 14-szer.
Raikkönennek a fülére is mondták: az 1-es kanyarban tiszteletben kell tartani a pálya határait - emellett a 12-esben szigorúan tilos leszélesíteni a kerékvető magassága miatt.
17 autó a pályán, egyelőre még senki nem tette fel a szuperlágyat.
Hülkenberg egyelőre 1:18,363-mal vezet - ez még közel három másodperccel gyengébb Rosberg délelőtti 1:15,517-es idejénél.
James Allen képe tökéletesen megmutatja, mi a baj a Német Nagydíj nézettségével: három lelátó egymás mellett lezárva...
A levegő hőmérséklete 25, az aszfalté 43 fok jelenleg, a páratartalom 57 százalék, a légnyomás értéke 1002.0. Valószínűleg ma több szó nem esik az időjárásról!
Haryantóé az első gyorskör, mögötte Nasr, de már nyolc pilóta a pályán.
Zöld zászló, indul a második szabadedzés!
Időközben kiderült, hogy bár a csapatok valóban megegyeztek tegnap, hogy a pálya leszélesítéséért többé ne járjon büntetés, Charlie Whiting ebbe nem egyezett bele.
Pascal Wehrlein magassága 7 bratwurst, Nico Hülkenbergé ezzel szemben 7,36 kolbászka. Köszönjük!
Nico Rosberg is 7.12 Bratwursts tall, Sebastian Vettel is 7.04, Nico Hulkenberg 7.36 and Pascal Wehrlein 7 @CroftyF1 @SkySportsF1 #SkyF1
— Jack/F1StatMan (@F1StatMan) July 29, 2016
A WRC szerelmeseinek: Meeke a 7. szakasz után 18 másodperccel vezet Latvala előtt, a további sorrend: Ogier, Breen, Neuville.
Jó sok minden történt az előző órákban: Kvjat elhárította a róla szóló pletykákat, különös új sárga zászlós szabályt jelentettek be, nyilvánosságra került a láthatatlan halo terve, tisztázták a pályaelhagyás hockenheimi szabályait - s nem mellesleg rendeztek egy szabadedzés is, melyet Nico Rosberg zárt az élen.
És nézzétek csak, ki tűnt fel a Mercedes garázsában... Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok legenda fia, aki jelenleg az F4-ben pallérozódik.
A McLaren a születésnapos Fernando Alonsót köszöntötte délelőtt, míg a Red Bull azt a Daniel Ricciardót, aki karrierje 100. nagydíján vesz részt a hétvégén.
Folytatódik élő közvetítésünk a hockenheimi Német Nagydíjról, a következő mintegy két órában automatikusan frissülő cikkünk segítségével végigkövetheted, hogy mi történik a pályán és környékén.