DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
17:59

"Újra 2023-ban vagyunk, az autó megeszi a gumikat a 3-4-es kanyarban" - jelenti rádión Albon. Közben már az utolsó percben járunk.

Ezzel mostanra köszönjük is a figyelmet élő közvetítésünkben, de este még jövünk a legfontosabb értékelésekkel - holnap pedig 12:30-tól következik a harmadik szabadedzés, tartsatok akkor is velünk!

Lepörgött az óra, Leclerc tehát az első Hamilton és Alonso előtt - itt a teljes sorrend:

Hamiltonnal közölték a rádión, hogy az első köröben Piastri és Norris tempóját tartotta, azóta viszont a McLarenek gyorsultak. Hamilton amúgy az imént első szemcsésedésre panaszkodott.

Ilyen fotókat csakis Monacóban láthatunk:

Jön az utolsó tíz perc, most már mindenki a versenyszimulációkat futja. Az egykörös sorrend tehát: Leclerc, Hamilton, Alonso, Verstappen, Norris - azaz öt csapat az első öt helyen!

Na, Leclerc bemutatta a harmadik leggyakoribb jelenséget Monacóban: az 1-es kanyarban látogatta meg a bukóteret, de gyorsan visszaforgatta a Ferrarit a pályára.

A szalagkorlátpuszik mellett (amiből Stroll és Gasly is bemutatott egyet idő közben) nem először látunk feltartást is: Tsunoda keveredett nagyon rossz ütemben Verstappen elé, a holland mérgesen át is nézett a japánra.

Verstappen alatt megint igencsak izgága volt a Red Bull az első kanyarban - egyelőre megint nem tűnik acélosnak az RB20-as, de hát Imolában is hasonlóan kezdtek, aztán pole és győzelem lett belőle...

Közben viszont újra kerülnek elő a közepes abroncsok, jönnek a hosszabb etapok és a versenyszimulációk.

Ocon is eltalálta a falat, de lassan könnyebb lenne azt felsorolni, ki az, aki nem koccolta még le a szalagkorlátot... Az Alpine amúgy gyenge egyelőre, csak a 16. és 18. helyeken, csak a Sauber egyértelműen haloványabb náluk.

Lementek nagyjából a lágy gumis próbálkozások, így állunk most:

Végre jön egy érdemi lágy gumis időt a Mercedes: Hamilton két tizeden belülre kerül Leclerc-hez képest. Egyelőre tényleg jónak tűnik a W15-ös Monacóban!

Sainz javít, de az ötödik helyen még mindig közel héttizedes a hátránya az élen álló csapattárssal szemben.

Verstappen is lekoccolta bal hátsóval a szalagkorlátot a Portier előtt.

Fél óra elteltével a sorrend: Leclerc, Alonso, Verstappen, Norris, Stroll, Perez, Sainz, Albon - a Mercedes viszont még adós a lágy gumis körrel.

Az Uszodánál találta el bal kerékkel a szalagkorlátot Piastri. A csapattárs Norris közben harmadiknak jön be, szűk hét tizedre Leclerc-től - aztán pedig Alonso szorítja hátrébb őt és Verstappent is, az Astonnal bejön a spanyol fél másodpercen belülre a monacóihoz képest.

Perez jelenti rádión, hogy rettenetesen ugrál az autó - úgy tűnik, ezzel Imola után ismét szenved a Red Bull...

Piastri pedig közben szintén feliratkozik az önbevallás szerint falat eltalálók listájára.

Viszont Verstappen sem nyomja le végül Leclerc-t, két és fél tizeddel elmarad tőle - maga Leclerc viszont gyorsul három tizedet, már 1:11,278-ra javít a Ferrarival, így bő fél szekundum van közöttük a címvédővel.

Perez is már a lágyakon, be is jön másodiknak, de hét és fél tized a hátránya Leclerc-rel szemben. Verstappen viszont lila szektorral nyit.

Közeledünk az edzés feléhez, jönnek a lágy gumis próbálkozások: Albon be is jön velük a második helyre a Williamsszel.

Leclerc durrant oda még nagyobbat: 1:11,573-nál jár már a monacói! Ahogy Gobodics Tomi megjegyezte az imént: valószínűleg tud egy rövidebb utat hazai pályáján...

Hamilton a második, Verstappen a harmadik, de már másodperc körüli hátránnyal.

Leclerc már 1:12,125-re javít, ami a hétvége eddigi legjobb ideje. Piastri jön fel másodiknak, de a hátránya nyolc tizedmásodperc.

Közben többen is panaszkodnak: Russell a féktávokon történő vibrációra, Verstappennek pedig fejfájása van már a kenguruszerű ugrálástól...

Ez pedig tökéletes indok arra, hogy mutassunk egy fotót erről a bizonyos McLarenről - amely a belső kamerából tűnt a szerkesztőségünk számára Jordannek és Renault-nak is már, de abban egyetértünk, hogy gyönyörű az autó!

Leclerc mögé Hamilton jött be másodiknak, a Senna-festésű McLarenben ülő Norris pedig a harmadiknak.

Verstappen ismét vezetett ideiglenesen, de Leclerc most csaknem kilenc tizedmásodpercet adott neki, így már 1:12,3-nál jár a Ferrari hazai pilótája.

Sargeant az utolsó kanyarban koccolta le amúgy a falat, de nem esett komoly baja az autójának, miközben Tsunoda szintén azt közölte a rádión, hogy megpuszilta a korlátot.

A Mercedes sem akar kimaradni a buliból: 1:13,3-as idővel Hamilton ismét a leggyorsabb. Összehasonlításképp: 1:12,1-es kör volt az FP1-en a legjobb eredmény.

Sargeant közben jelenti a rádión, hogy eltalálta a falat.

Érkeznek az első köridők is: előbb Verstappen vezetett a kemény gumikon, de most már Leclerc az első a közepes abroncsokon.

Gyakorlatilag mindenki kigurult az első percekben: egyfelől felhős az idő, így benne lehet a pakliban némi eső, másfelől viszont ezen a pályán különösen fontos a versenyzőknek a magabiztosság felépítése, ehhez pedig minél több kört kell teljesíteniük az edzéseken.

Elindult az egyórás második szabadedzés, többen máris a pályán Hamilton vezetésével.

A csapatok elsősorban pályaspecifikus módosításokat hoztak Monacóba, mindenekelőtt a hátsó szárnyhoz nyúltak hozzá - itt gyűjtöttük össze a fejlesztéseket.

Ha esetleg valaki lemaradt volna a korábbi gyakorlásról: Lewis Hamilton vezetésével Mercedes-McLaren sorminta alakult ki az élen némi meglepetésre, de a képet árnyalja, hogy sem a Ferrarik, sem a Red Bullok nem tették fel még a lágy abroncsokat. Ennek fényében Charles Leclerc ötödik helyezése is kifejezetten biztató, Max Verstappenék viszont azért a top 10-ből is kiszorultak. Részletesebb beszámolót és eredményeket ide kattintva találhattok.

Köszöntünk ismét mindenkit, bő tíz perc múlva következik a második szabadedzés az F1-es Monacói Nagydíjon - tartsatok velünk most is!