De nincs messze Norris sem, a hátrány 0,073 másodperc, és nagyjából ilyen messzire van tőle Leclerc.
A Q3 eredménye – a két McLaren mögött a két Ferrari, a Q2-ben remeklő Tsunoda végül hetedik helyre fért be, Hamilton elé:
Marad a két McLaren: Norris gyorsul, de nem eleget, Piastri megelőzi csapattársát, az ausztrálé a második rajtkocka.
Verstappen viszont három lilával tovább javít, 123 ezredet javít saját korábbi idején.
Leclerc elmarad az első szektorban, de lila a középsőben, a végén azonban nem javít, marad a harmadik helyen.
Két perc maradt a Q3-ból, a két Ferrari köreit látjuk először…
Verstappen, Norris és Leclerc mögött Piastri, Sainz és Russell hármasa – a két Mercedes használt lágyon jött ki. Tsunoda, Hamilton és Hülkenberg a sor végén, Ricciardo nem jött ki a Q3 első felében.
A Q1 és Q2 első helye után első Q3-as etapján Verstappen elképesztő, 1:14.869-es időt rakott össze – és még hibázott is a Rivazzában…
Perez mellett Ocon, Stroll, Albon és Gasly is kiesik, bejut viszont Hülkenberg és két RB – a Q2 eredménye:
Perez befejezte gyorskörét, de 15 ezredmásodperc híján kiesik. A kárára éppen a testvérautó versenyzője, Ricciardo jut tovább – a két RB bejut, az egyik Red Bull kiesik!
A két Mercedes javít, Hülkenberg azonban eléjük jön be, a hatodik helyre – Perez viszont kieső, 11. helyre csúszik vissza!
Leclerc és Tsunoda mögött Verstappen, Piastri és Norris – a két Mercedes azonban a kiesés határán táncol, Hamilton csak a 10., Russell a 11. helyen. Következnek az utolsó percek.
Leclerc válasza hat századdal gyorsabb (1:15,328), ő az első – de az igazi meglepetés Tsunoda felugrása a második helyre, három századdal a monacói mögé!
A hétvége eddigi legjobbját Verstappen futja meg, 1:15,386 – mintha egy egészen más versenyzőt látnánk, mint az edzéseken. Mögötte Perez és Hülkenberg, majd a két Mercedes.
A két Mercedesnek volt a legsietősebb a Q2 elején. a két Ferrari és két McLaren egyelőre a bokszban várakozik.
A Q1 eredménye – azért emlékezzünk rá, Verstappen először szerepel a hétvégén az első helyen, eddig közelében sem volt.
Hamilton a 15. helyen éppen megmenekül, két századon múlt a bejutása: Bottas már kiesik, Sargeant, Zhou és Magnussen sem jut tovább, Alonso pedig utolsó…
Jönnek a nagy hajrák, Verstappen és Leclerc megelőzi Hülkenberget, Tsunoda a negyedik helyen, Alonso viszont a sor végére csúszik vissza…
Hülkenberg kieső helyről az első pozícióba ugrik – nem teljesen értjük, hogyan, de 1:15,841-et tesz össze!
A hatodik helyezett Leclerc mérnöke szerint már biztonságban van, mögötte azonban sokaknak igyekezniük kell – Hamilton csak a 13. helyen áll…
Alonso bukdácsol át a bukótéren, ismét nem jön ki neki a lépés – a Tamburellót mérte el.
Csupán a 16. helyen, azaz kieső pozícióban áll, mögötte Hülkenberg, Zhou, Albon és Sargeant, a Williamsek köridők nélkül.
Norris jön egy első időt, csupán 0,025 másodperccel gyorsabb csapattársál. Piastri és Verstappen a top 3-ban.
A két Ferrari továbbra is a közepes szetten javít, Sainz a harmadik helyre (0,075 másodpercre Piastriról), Leclerc pedig az ötödik pozícióba. Gasly is nagyot megy, negyedik a két Ferrari között!
Az utolsó kanyar kritikus volt az edzéseken is – most Albon rontotta el, ilyen hibákon elúszhat a továbbjutás.
Verstappen jön fel az első helyre, de Piastri nála is gyorsabb: 1:15,940-t teljesít, az FP3 után a Q1-ben is az első helyen.
A többséghez hasonlóan lágyat tett fel Norris, most már ő vezet 1:16,194-gyel. Perez, Leclerc és Ocon a további sorrend.
Az első gyorskörök után Leclerc 1:16,463-mal vezet – a Ferrarira közepes került fel. Alonso is a pályán, sikerrel járt az Aston!
Elkezdődött a Q1 18 perces visszaszámlálása. Perez enyhén sérült Red Bullját hamar helyrehozták, de az Aston továbbra is dolgozik a 14-es autón.
A harmadik edzés végén volt egy veszélyes incidens, a két VCARB gyakorlatilag eltorlaszolta a pályát a tempóval érkező Magnussen elől, aki félig a füven kerülte ki őket. Az enyhítő körülmények figyelembevételével a felügyelők nem Ricciardót és Tsunodát, hanem a figyelmeztetést elszalasztó csapatot büntették 5000 eurós bírsággal.
Lance Stroll is pénzbüntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért – mindössze 100 euró értékben, mivel a sebességátlépés is apró, 0,1 km/h volt.
Perez mellett Alonso is összetörte az Aston Martint a harmadik edzésen egy tőle szokatlan balesetben. Az Aston Martin beszámolója szerint még ezekben a percekben is szerelik az autót, hogy kigurulhasson a Q1-ben.
A pénteki nap a Ferrarié volt, az utolsó edzésen azonban a McLaren átvette a vezetést – Sergio Perez balesete azonban éppen az egykörös hajrába szólt bele. A Red Bull pedig szombaton sem tudott összehozni tiszta lágykörös nekifutást, a pénteken szenvedő csapat egyelőre nagy kérdőjel.
Nehéz megjósolni az erősorrendet a három csapat között, és akkor ott van még a Mercedes is, melynek egyensúlya problémás volt a kora délután FP3-on, mégis villantott egy jó kört Russell révén.
Az előző két, sprintformátumú nagydíjjal ellentétben Imolában három szabadedzés előzte meg az időmérőt – ennek ellenére nem mondhatjuk azt, hogy elég kapaszkodót kaptunk a várható eredményt illetően.