DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
08:39

Néhány kör után ők ketten is visszatérnek a garázsba, így most megint nincs senki a pályán. Nem a legeseménydúsabb edzés, maradjunk annyiban.

Ezzel itt megköszönjük azoknak a figyelmét, akik végigkövették velünk ezt a nem túl körömrágós edzést! Folytatás szombat hajnalban az FP3-mal, majd reggel 8-tól az időmérővel - tartsatok akkor és addig is velünk!

Pontosabban a legvégén még néhányan befejeztek igen lassú köröket - itt a hivatalos végeredmény a rend kedvéért:

A válasz maga Piastri volt: 1:34,725 a végső első helyet érő kör tőle. Hamilton bejött mögé másodiknak, Leclerc peidg harmadiknak, megelőzve a két Visa RB-t - ők öten futottak végül mért kört összesen ezen az edzésen.

Piastri 1:36,862-re javít. Na vajon lesz-e bárki, aki ezt még megjavítja a legvégén?

Az utolsó percekre most többen is kimerészkednek, pályán Hamilton, Norris és a Ferrarik is többek között.

Piastri is kimerészkedett slickeken a pályára, és ő végre be is fejezett egy kört: az ausztrál 1:39,105-ös idővel az élre áll!

És ráadásul Magnussen és Hülkenberg a lágy slickeken gurult ki! De mire belelkesedhettünk volna, természetesen az ismerkedés után ők is jönnek vissza a bokszba... Öt perc még az edzésből.

Csak ki-be járkálnak a bokszból a versenyzők - mármint az a néhány, aki egyáltalán ennyit csinál. Most a két Haas-pilóta, Magnussen és Hülkenberg is feliratkozott erre a listára.

Ráfordultunk az utolsó tíz percre, Zhou az egyetlen, aki jelenleg a pályán, még mindig intermediate gumikon.

45 perc telt el az FP2-ből, azaz negyed óra maradt hátra. Az eddigi mérleg: hét pilóta a pályán, összesen 19 megtett kör tőlük, kettős Visa RB-vezetés.

A Visa RB után a Stake F1 Teamen a sor, most Bottas és Zhou lesett ki a pályára. Az eső egyébként már a jelek szerint elállt, csak épp az aszfalt állapota olyan jelenleg, hogy se nem igazán nedves, de a száraztól meg még messze van.

Tsunoda gyorsul: 1:40,946 az új vezető idő, most ezzel egy szekundummal előzi Ricciardót. Csak a két RB iratkozott fel egyelőre az eredményjelzőre.

El sem hisszük: 33 perc elteltével megszületett az első mért idő! A hazai sztár, Tsunoda futott egy 1:42,304-et - és rögtön követi őt Ricciardo négy másodperc hátrányban.

... éééés ennyi volt: Piastri jelenti a rádión, hogy "annyira nem vizes" az aszfalt, és vissza is jön a bokszba. Zhou és Tsunoda váltja őt a pályán - utóbbinak jelentik, hogy nem számítanak több esőre -, de kijelenthetjük, hogy fél óra alatt konkrétan egy kezünkön meg tudjuk számolni a megtett körök számát ezen az edzésen.

Adjunk hálát Piastrinak: a McLaren ausztrálja megtöri a csendet, intermediate gumikon a pályán! Az aszfalt most már tényleg vizes, bár nem vészesen.

Perpillanat az egyetlen érdekességet Suzukában az elképesztő szurkolók jelentik: a japán rajongók ismét kitesznek magukért, láthattunk már versenyzőnek beöltözött fanokat és humoros szövegeket is tőlük.

Most már tényleg határozottabban esik az eső...

Ricciardo lassú tempóban vissza is poroszkált a bokszba, és a kameraképeken is látszik, hogy több friss esőcsepp jelenik meg. Újra elcsendesedett a pálya...

Egy ki- és bevezető kör után Hamilton máris visszatért a bokszba. Kijött viszont a pályára Ricciardo, aki a rádión azt jelenti, hogy elkezdett jobban esni az eső. Az ausztrálnak pedig fontos lenne amúgy ez az edzés, hiszen az FP1-et kihagyta, Ayumu Iwasa vezette a Visa RB-jét.

A 13. percig kellett várnunk, hogy végre valaki kidugja az orrát a garázsból: épp Hamilton az első fecske. Viszont a jelek szerint szinte semmit nem számít a szemerkélés, a brit autójára ugyanis a közepes keverékű slick abroncsok kerültek fel.

Szintén itteni idő szerint a hajnali órákban érkezett arról a hír, hogy nem tudja megmenteni a Mercedes Lewis Hamilton Ausztráliában meghibásodó motorját, így a hétszeres világbajnoknak négy helyett három erőforrással kell(ene) lehoznia a szezon hátralévő 21 hétvégéjét.

Amíg nincs akció a pályán, vegyük át, milyen fejlesztésekkel érkeztek a csapatok Japánba: a Red Bull és az Aston Martin sokat módosított, de a Ferrari is változtatott, míg a Mercedes például nem - itt böngészhetitek végig az újítások listáját.

Elindult a 60 perces második edzés, de még senki nem gurult ki a pályára a körülmények miatt. Pedig amúgy ha esik is az eső, egyáltalán nem vészes a helyzet:

Az első edzésen még csak lógott az eső lába Suzukában, a jelek szerint viszont mostanra meg is érkezett a csapadék az előrejelzéseknek megfelelően.

Az FP1 talán legfontosabb történése volt, hogy Logan Sargeant falba rakta a Williamst - azt az autót, amelyet két hete Alexander Albon tört össze, és most az összeszerelés után az amerikai használ tovább. James Vowles, a Williams csapatvezetője az edzés után megerősítette: szerencsére ezúttal a karosszéria rendben van, de "azt mondanám, hogy semmi más nem, szóval a váltóban és a futóműben is nagy kár keletkezett".

És mire élesíthettük volna ezt a posztot, a Williams megerősítette, hogy olyan mértékű kár keletkezett az autóban, hogy Sargeant nem tud részt venni a mostani második szabadedzésen. A szerelők folytatják a munkát, hogy szombatra összerakják az autót.

Ha esetleg valaki inkább a szunyálást választotta volna az első gyakorlás helyett: Max Verstappen vezetésével kettős Red Bull-sikerrel indult a hétvége Japánban, mögöttük az ausztrál győztes Carlos Sainz következett, megelőzve az egyelőre jól kezdő Mercedeseket. A McLaren egyelőre visszafogott - itt találjátok az összefoglalót és az eredményeket.

Jó reggelt kívánunk ismét mindenkinek, rövidesen kezdődik az F1-es Japán Nagydíj második szabadedzése Suzukában - kövessétek velünk a történéseket!