DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
18:54

Russell ráadásul a középső szektorban abszolút leggyorsabb volt – itt található a visszafordító 13-as kanyar, valamint egy gyors kanyarokkal teli, jelentős részben padlógázas szakaz. Az első és harmadik szektor ura Alonso.

Néhány rajtgyakorlat még marad a végére, mi azonban mára búcsúzunk az élő közvetítéssel.

Összefoglaló: Alonso az élen Russell előtt a második edzésen

Mögötte Mercedes, Red Bull és Ferrari az üldözők sorrendje, top 10-en egy Alpine a bahreini szenvedés után – íme a sorrend:

Eközben egy másik fekete és fehér színű zászlót lengetnek: vége a második szabadedzésnek, meglepetésre Alonso a nap leggyorsabbja.

Lance Stroll pedig fekete-fehér zászlót kap pályaelhagyásai miatt (akárcsak Gasly az első tréningen). A csapat rádión oktatja, hogy a bokszkijáratnál kifejezetten figyeljen a fehér vonalra.

Ahogy szóba hoztuk, Hamilton problémával szembesül: a 22-es kanyarban jelenti, hogy nincs motorerő, és behúzódik a bokszutcába.

Hamilton röviddel az autóból kiszállás után siethet is a stewardok irodájába: 19:30-kor kell elszámolnia a korábbi Sargeant-esetről.

Az utolsó percekhez közelítve a versenyszimulációs fázisban tart a szabadedzés, a hosszú etapok pedig más képről árulkodnak, mint az eredménylista: használt közepesen Verstappen átlagban négy tizeddel gyorsabb, mint Alonso megegyező keveréken.

A nyugodt első szabadedzés után a forgalom megint problémákat okozott: Alonso Leclerc, Russell Tsunoda miatt morgolódott.

Russell aztán ránk cáfolt, egy második helyet húzott elő, két tizedmásodpercre közelítette Alonsót. Jegyezzük meg, hogy amikor láttunk valamit a Mercedestől ma, az Bahreinhez hasonlóan Russell jóvoltából érkezett.

Hamilton is megteszi első valamirevaló körét a lágyon, de csak hetedik helyre elegendő – a Mercedes közelében sincs annak, amit egy hete ilyenkor Bahreinben mutatott.

Verstappen javított a használt lágyon, de így is három tizedre Alonso mögött – így állunk fél óra elteltével:

A kétszeres világbajnok marad az első helyen a többiek lövése után: Leclerc a második, Perez a harmadik, Verstappen csak ötödik, Stroll van még köztük. A két Red Bull közel fél másodpercet veszített, az első szektorban buktak a legtöbbet az Astonhoz képest.

Az edzés féltávjához közeledve (ne felejtsük, 19:10-ig tart) jönnek a lágy gumis próbálkozások: Alonso elsőre 1:28,827-et rak össze, ami a hétvége első 1:29 alatti köre.

„Az autó nagyon instabil magas sebességnél, rettentően instabil” – ezt Russell jelentette a Mercedesről, amely a közvetlen versenytársakkal ellentétben nem hozott Dzsidda-specifikus hátsó szárnyat a hétvégére.

Verstappen, még mindig a közepesen, feljött Alonso elé: lila első és lassabb középső szektorral 17 ezredmásodpercet faragott le.

A stewardok fel is jegyezték a Hamilton-esetet.

Hamilton többeket is kiakasztott azzal, hogy nagyon lassan csordogált a pályán: Sargeantnak rázókövön keresztül kellett levágnia a kanyart, kockáztatva a Williams padlójának épségét. Sainz hátulról nézte végig az esetet: „Hamilton szuper veszélyes dolgot csinált.”

Alonso éli a dzsiddai pályát, az első helyre ugrott fel, 1:29,8-as körrel, ami már csak két tizedre van az FP1 legjobbjától.

Még csak két gyorskörre volt idő fejenként, de a két Red Bull már az élen: most Perez vezet (1:30,427) Verstappen előtt. Alonso ismét ott van mellettük, harmadik helyen. Ezek egyelőre közepes gumin született körök.

Ilyet sem láttunk az első szabadedzésen: a hétvége első megforgása, bemutatta Valtteri Bottas az első kanyarban.

Az FIA dokumentuma szerint váltócsere történt Sergio Perez Red Bulljában: a sebességváltó mindkét összetevőjéből, a váltóházból és a belső komponensekből is bekerült a második készlet az autóba. Öt-öt egység használható fel a szezon folyamán, de így is korai ez a csere.

Bár a Haas beszámolója aggasztó volt, a probléma gyorsan elhárult, tíz perc csúszással elindult a szabadedzés.

A Haas posztja hozza az első megfejtést: újra meglazult egy csatornafedél. Ezt a garázsok előtt szúrták ki, és nem túl biztató hír, hogy az összest ellenőrizni kell az edzés kezdete előtt… A második szabadedzés egy óra hosszan fog tartani, a számláló sem indult el egyelőre.

A csúszás oka kapcsán tippelni sem tudunk, hiszen a két szabadedzés közti F2-es időmérőn sem történt olyan baleset, amelyben megsérült volna egy Tecpro-fal vagy korlát.

Máris az edzés startjának elhalasztásáról kapunk hírt: az oka egyelőre nem ismert, sem a mértéke.

Tízből hét csapat hozott fejlesztést Dzsiddába, közülük öten szereltek fel pályaspecifikus hátsó szárnyat: a módosított alkatrészek listája itt található meg.

Csütörtök estére túl vagyunk már a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzésén: még napfényben Max Verstappen 2024-ben először zárt az élen egy szabadedzést, a két Red Bullt szétválasztva Fernando Alonso lett a második. A dzsiddai káoszt eddig elkerültük, kifejezetten eseménytelen tréning volt, Lance Stroll karcolt végig egy falat, Verstappen és Hamilton pedig panaszkodott erre-arra keveset.