DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
17:22

Meg is van az a pozíció, Alonso a kilencedik, kettős pontszerzéssel indulhat a szezon a számukra.

A nap versenyzője Carlos Sainz lett, ezzel köszönjük meg a figyelmet kedves olvasóinknak. Maradjatok velünk, hiszen a következő órákban hozunk minden fontos nyilatkozatot és információt!

Kettős győzelemmel nyit a Red Bull, Sainz hozza a Ferrari idei első dobogóját, a 10 pontszerző helyen az 5 nagycsapat osztozik.

...aki karrierje 55. futamgyőzelmét szerzi!

Most viszont feltűnik a képernyőn Max Verstappen...

Mindent elmond, hogy az utolsó kör feléig ezt a teljesen parttalan küzdelmet néztük a 12. helyért...

Sőt, Verstappen megkezdte az utolsót is.

Az utolsóelőtti körben járunk, Verstappen, Perez, Sainz, Leclerc, Russell, Norris, Hamilton, Piastri, Alonso, Stroll a pontszerzők sorrendje.

Verstappen már az 55. körben jár az 57-ből. A legnagyobb izgalmat pedig az szolgáltatja, ahogy Tsunoda emberkedik a csapatával a rádióban.

Megvan, Ricciardo Tsunoda előtt. Már a 13. helyen az ausztrál, a japán meg beszól gyorsan a csapatrádióban a "srácoknak".

És Tsunoda nem engedi el!

Ricciardo kettővel lágyabb gumin van, mint Tsunoda, szóltak is a helycseréről, de Tsunoda inkább Magnussent kergeti, mint hogy elengedje az ausztrált.

Egy csata várható még. Norris körökön belül megtámadhatja Russellt!

Jelenleg a legszorosabb küzdelem a 12-13-14. helyen zajlik Magnussen, Tsunoda és Ricciardo között.

Átmeneti volt csak a Ferrari reménye, Sainz ismét leszakadóban Perezről. 

Alonso Strollt kergeti a 9. helyért. 14 kör a különbség a gumik között.

Leclerc megelőzi Russellt! Ezúttal a brit fékezte el, meg is van a pozíció. Red Bull 1–2, Ferrari 3–4.

Alonso megelőzte Zhout, visszajött az első tízbe a spanyol a második cseréjét követően.

Ó. A csapat úgy véli, már most átbillenhet Sainz javára a tempókülönbség. És egyelőre mindkét szektorban gyorsabb a spanyol, nahát!

Sainz érdeklődött, a csapata szerint mikor lesz az ő kemény abroncsa gyorsabb Perez lágyánál. A mérnöke kért némi időt...

Előfordulhat esetleg, hogy küzdelmet is látunk még ma? Leclerc kergeti Russellt, és másodpercen belül van hozzá képest. Nyílik is a szárny, de még nincs előzési távolságban a monacói.

A leggyorsabb kör jelenleg 1:32,608, természetesen Verstappené. A körrekordot Pedro de la Rosa tartja, aki 2005-ben 1:31,447-et futott a McLarennel, amikor a sérült Juan Pablo Montoyát helyettesítette.

Hamilton megelőzi Alonsót, aki még csak egyszer volt kint, a sorrend most Verstappen, Perez, Sainz, Russell, Leclerc, Norris, Hamilton, Piastri, Alonso, Stroll. Alonsónak jönnie kell még, Stroll pedig a többieknél régebben járt kint, de a 9-10. hely akár így is meglehet a két Aston Martinnak.

Verstappen is lágyat kap, rajtuk kívül Ricciardónak tették még fel a piros oldalfalú Pirelliket!

A különbség szűk két másodperc, Pereznek lágyakat tettek fel! Sainz friss kemény keveréket kapott, ez így nagyon érdekes lehet.

Hozzák is Perezt, a legizgalmasabb nyitott kérdés kétségkívül kettejük csatája.

Sainz szép  sima kerékcsere, megpróbálnak valamennyit faragni a Perezzel szembeni hátrányon – Leclerc-nek eközben hátrafelé kell majd figyelnie Norrisra.

Piastri épp Hamilton elé jön vissza, de megcsúszik, ezzel a brité a pozíció egy sikeres elévágással.

Leclerc is jön a bokszba, a nyomában Piastri.

Időközben Russellnek megvolt a második cseréje, ő kezdte az élmezőny tagjai közül, most Norris és Hamilton követi őt.

33 kör telt el az 57 körös versenyből. Kettős Red Bull-vezetés Bahreinben, Katarban továbbra is remeklenek a Porschék. Ott 269 telt el a 335-ből.

Ó jaj... Bottasnak eddig is rémes versenye volt, de ezt most sikerül egy 52 másodperces kerékcserével még tovább rontani. És még így sem került Sargeant mögé...

Stroll a friss keményen lila utolsó szektort futott. Ebben a pillanatban ez a legérdekesebb dolog, amiről be tudunk számolni.

Zhou jön a bokszba, ezzel az első tízben újra ugyanazok a versenyzők, akik a verseny első 100 métere után. A sorrend persze itt-ott változott.

Vannak bajok a Williams új kormányával. Most Albon panaszkodik a kijelzőre, Sargeant versenyét pedig tönkretette egy kormányprobléma...

Az imént még az akkumulátor töltöttségére tett panaszt Hamilton, most itt az újabb probléma: eltört az ülése.

A két Alpine a 16. és 18. helyen, jelenleg a legnagyobb büszkeségük az, hogy Ocon Bottas előtt van. Gasly viszont csak a verseny elején bajba kerülő Hülkenberget, és a kormány meghibásodása miatt bukótérbe, majd bokszba kényszerülő Sargeantot előzi meg.

Jelenleg Zhou a tizedik, de ő jóval előbb cserélt, mint előtte és mögötte Alonso és Tsunoda. Aztán a 12. helyen egy újabb korai cserélő, Lance Stroll, majd jön Magnussen, Albon és Ricciardo. 

Nézzük, hol mi a helyzet. Verstappen szakítja le magáról a nagyjából azonos tempót autózó Perezt és Sainzot. Russell, Leclerc, Norris, Piastri, Hamilton, Alonso mind tisztes távolságra egymástól.

Sainz hátránya 2,5 másodperc Perez mögött, az abroncsa frissebb, vajon a nyomába tud eredni?

Sainz újabb előzése, most Russellt fogja meg! Eddig parádés, amit a spanyol ma csinál!

A mezőnyből utoljára Verstappen is cserél, komoly előnyben tér vissza Perez előtt. Valamivel kisebb, mint volt, de azért komoly.

SAAAAAINZ! Nagyon mélyről ugrik be Leclerc mellé, és megvan neki a pozíció! Persze ez is csak a negyedik pozíció jelenleg...

Alonso is kijött a bokszba, de ennél sokkal érdekesebb a két Ferrari harca: Sainz támadja Leclerc-t! Mindjárt jön a rádiózás...?

Közben Campbell egészen szenzációs csatát vív Jenson Buttonnel a harmadik helyért... Elnézést, ez a másik képernyő.

Sainz Leclerc mögé jön vissza, de három körrel frissebbek az abroncsai. 

Perez megelőzi Russellt, a brit egy minimálisat belehibázott a védekezésbe, így esélye sem volt az előzésre. És Sainz is jön a bokszba.

Újabb hiba Leclerc-től, ez elképesztő. Vagy az autóval, vagy a koncentráltságával van valami. Valami, ami nagyon nincs rendben.

Perez lágyat cserélt lágyra, Leclerc keményet kapott, Russell abroncsát még keresi a live timing. De nem lágy, az biztos.

Russell és Leclerc kezdi a kerékcserét az élmezőny tagjai közül!

Sargeant az utolsó helyre esett vissza, miután meglátogatta a négyes kanyar bukóterét, előtte az a három versenyző, aki már járt a bokszban: Hülkenberg a rajt után, Stroll és Zhou pedig az imént.

Ez igen! Kőkemény csata a két Ferrari között, Sainz megelőzi Leclerc-t!

Nagy nehezen visszatér a pályára az amerikai, megúsztuk safety car nélkül.

Sargeant a bukótérben!

Alonso újabb pozíciót veszít, ezúttal Hamilton megy el mellette. Tegnap azt mondta, akár a dobogót is el tudja képzelni. Most nehéz lenne elképzelni.

Verstappen előnye időközben hét másodperc felett. Róla majd beszélünk, ha lesz mit.

Leclerc megpróbálta az előző körben visszaszerezni az elfékezése nyomán elvesztett pozíciót, de Perez mindkét DRS-zónát kivédekezte a kör elején.

Perez feljön harmadiknak, sőt Sainz is Leclerc nyakára esett. Egyelőre nem Leclerc futama a mai.

Alonsót Piastri is megelőzi, azt látjuk, amit előzetesen a legtöbben jósoltak: az Aston Martin az ötödik erő jelenleg.

Leclerc sokat hibázik, lassan, de biztosan szakad lefelé Russelltől – egyelőre még van DRS-e, csak ennek köszönhetően tud visszazárkózni rá újra és újra.

Verstappen ellépett, mögötte viszont Russelltől Sainzig izgalmasnak ígérkezik a történet...

A visszajátszásból láthattuk, hogy a mezőny feltorlódott, és a gyengén rajtoló Hülkenberg ezért koccant neki Strollnak.

A Mercedes tehát a Ferrari előtt, sőt már Perez is támadhatja Leclerc-t!

Norris megelőzi Alonsót, Russell pedig Leclerc-t!

Az első tíz sorrendje Verstappen, Leclerc, Russell, Perez, Sainz, Alonso, Norris, Piastri, Hamilton, Tsunoda.

Rekordot döntött a bahreini nézőszám: 37 ezren a pályán Mészáros Sándor kollégánk helyszíni információja szerint.

Az első hétben az egyetlen változás az volt, hogy Perez megelőzte Sainz Ferrariját.

Hülkenberg sérülést jelez a rádión, a mezőny végére esett vissza, talán ő akadt össze Stroll-lal?

Simán eljött a mezőny, leszámítva Stroll megforgását.

És elrajtolt az első 2024-es nagydíj!

A mezőny eleje visszaér a rajtrácsra...

Az első 9 versenyző, valamint Ricciardo háromkörös használt lágyakon indul, mindenki más újat tett fel.

Elindult a felvezető kör!

Mind a 20 versenyző lágy gumin rajtol, ez persze nem meglepő, hiszen a Pirelli által leggyorsabbnak vélt négy stratégia mindegyike lágygumis startot vizionált.

A rajtrács kiürült, a felkészülés utolsó feszült percei ezek...

Mindeközben bő 100 kilométerrel odébb a WEC évadnyitója szenzációsan alakul a Porsche számára, hiszen a Hypercar és a GT3 kategóriában is ők állnak az élen – Valentino Rossi BMW-s egysége pedig kategóriadobogós akkor, amikor még bő 100 kör van hátra a katari 1812 km-es futamból.

10 perc múlva rajt.

A versenyzők és a csapattagok mellett többek között Neymar és Jeremy Clarkson is a rajtrácson – valamint itt van Geri Horner is, aki a férje támogatására érkezett a pályára.

A Red Bull az egyetlen csapat, akiknek csak egy kemény szettjük van, mindenki másnak kettő. Új lágy keverékből csak a Q1-ben kiesett ötösnek van kettő, az élmezőnyből pedig egy is csak a Red Bull versenyzőinek.

A Pirelli szerint nagyon változatos stratégiák közül válogathatnak a csapatok, többféle jó megoldás is létezhet. A két és a három kiállás is lehet győztes stratégia.

A levegő hőmérséklete 19 fok, a pályáé 25, a páratartalom 47 százalék. Esni, na azt nem fog.

A rajtrácsra kivezető körök során többen elfékezték a 10-es kanyart, köztük Norris és Hamilton is.

A versenyt Max Verstappen kezdi meg az élről, mögötte Charles Leclerc és George Russell következnek – Lewis Hamilton az 5. sorban, az Alpine az utolsóban. A teljes rajtrács ide kattintva érhető el.

INDUL A SZEZON! Nagy szeretettel köszöntünk titeket a Bahreini Nagydíj élő közvetítésében!