DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 16. csütörtök
16:35

Remekül védekezik Sainz, igazi mestermunka!

A verseny összefoglalója ide kattintva olvasható, ezzel köszönjük meg a figyelmet. Tartsatok velünk továbbra is a Formula.hu-n, hamarosan jövünk a nyilatkozatokkal és minden mással!

Íme, a verseny végeredménye:

Leclerc meglapogatta Sainzot, úgy látszik, nincs harag. Persze lehet, hogy Frederic Vasseur most nem a legboldogabb azt illetően, amit az utolsó körben láthattunk.

Formációban jön be a két Red Bull sorozatban 10 Verstappen-, sorozatban 15 Red Bull-győzelem után.

Russell az ötödik, Hamilton büntetéssel is hatodik, majd jön Albon, Norris, Alonso és Bottas.

Perez a második, Sainz a harmadik, Leclerc a negyedik. Óriási csata volt a két Ferrari között!

Itt az új rekord: sorozatban tizedszer győz Max Verstappen!

Verstappen közeledik a célhoz...

TE JÓ ÉG!!! Leclerc óriási kockázatot vállalt az utolsó kör kezdetén, kész csoda, hogy mindkét Ferrari versenyben maradt.

Sargeantnak nem lesz pontja, megbüntették öt másodpercre.

Két kör van hátra, Sainz pedig arra kéri a csapatot, hogy Leclerc ne támadja őt.

Annyira lekötnek minket az élmezőnyben zajló csaták, hogy szinte fel sem tűnt, hogy Ocon feladta a versenyt. A Haas szomorú vasárnapjai pedig folytatódnak, a két utolsó helyen Hülkenberg és Magnussen.

Majdnem összeért a két Ferrari, visszaelőzte a spanyol Leclerc-t, de mindkettne levágták a Roggiát!

És Sainz most bukik mindent: Leclerc is megelőzi, de aztán még visszatámad a spanyol...

Megvan! Perez megelőzi Sainzot, és feljön a második helyre!

Hamilton előremenekül az öt másodperc elől: megelőzi Norrist és kergeti Albont.

Perez nagyjából ötödször vág át a sikánon Sainz támadása közben...

Piastri ezzel szemben megfutja a leggyorsabb kört!

Hamilton kap egy öt másodpercest azért, amit Piastri ellen elkövetett.

Ennyi volt a csoda, Bottas megelőzte Sargeantot. Megint a 11. helyen az amerikai. Közben Lawson szépen jön fel a második kiállás után, most 13. a másik újonc.

Sainz közben továbbra is szenzációsan védekezik Perezzel szemben. A mexikói persze annyira nincs elragadtatva, ő inkább panaszkodik kollégájára.

Piastri a bokszban új első szárnyért, ezzel visszaesik a pontzónán kívülre, Logan Sargeant pedig jelenleg pontszerző helyen!

Vizsgálják is az esetet.

Összeért Hamilton és Piastri! A második kontaktot már nem úszta meg sérülés nélkül a mclarenes!

Az első 11 helyezett közül egyedül Hamilton halad közepes keveréken...

Hamilton a Roggiában próbálta megelőzni Piastrit. Mindketten elhagyták a pályát.

Tizenegy kör van hátra és mindössze négyen jártak másodszor a bokszban. Ők vannak az utolsó négy helyen, úgy tűnik, nem ez volt a jó stratégia.

Norris megpróbálta a célegyenes végén elvenni Albon hatodik helyét, de le kellett vágnia a sikánt. Piastri pedig ott ólálkodik mögötte...

Egy érdekes, egyúttal borzasztó statisztikai adat. Azzal, hogy az élen töltött 14 kört, Carlos Sainz a harmadik helyre ugrott az idei ranglistán. Ez a legtöbb kör, amit egy nem-Red Bull-pilóta az első helyen megtett.

Alex Albon továbbra is a hatodik helyen, bár keményen támadják a McLarenek. A brit-thai pilóta utoljára még 2020-ban Verstappen csapattársaként végzett ennyire előkelő helyen.

Gasly másodszor is a bokszban. A két Alpine a két utolsó helyen. Borzadály.

Most megvan az előzés, a mexikói Sainz után eredhet. Jelen állás szerint kettős dobogója nem lesz a Ferrarinak, de lesz-e második helye?

Hóóóóó, Leclerc óriásit védekezik Perez ellen, de majdnem nagy baj lett, hiszen a fűre vezette Perezt a Roggia előtt. A monacóinak nincs DRS-e, ki tudja, meddig tartja még magát.

Perez Leclerc-t a harmadik, Noris Albont a hatodik helyért támadja. Piastri pedig visszaért csapattársára, nem fogja ezt annyiban hagyni az ausztrál.

Húzzuk alá: Liam Lawson továbbra is a 11. helyen van, ebből simán lehet egy pontszerzés. Az AT idén mindössze háromszor szerzett pontot, mindig Tsunoda, mindig egyet.

Hamilton még mindig pályán a kemény gumikon, de most fél kör alatt hárman is megelőzik. És jön is a bokszba, ennek eddig volt értelme.

Russellt megbüntették öt másodpercre – a McLarenek esetét pedig vizsgálják.

Hamilton is az élen tölthetett egy kört, hiszen még nem járt a bokszban, de a célegyenesben Verstappen simán megelőzte. Egy kicsivel hátrébb viszont gyönyörű csatát látunk a két Ferrari és Perez között.

Összeért a két McLaren! A bokszból kijövet összetalálkoztak az 1-es kanyarban – szerencsére úgy tűnik, hogy nem sérült egyik autó sem.

Húha, Russell büntetést kaphat! A pályán kívül előzte meg Ocont, s nem adta vissza a pozíciót.

Norris érkezik a kerékcserére, ami azt jelenit, hogy legalább egy kör erejéig életében először Oscar Piastri vezet egy F1-es futamot!

A két Ferrari mögé érkezik, akik egymással bíbelődnek.

Perezt nem viszik hosszan sehova, a bokszba érkezik a mexikői is. Na hova jön a Ferrarikhoz képest?

Sainz! A bokszból kiérő Leclerc-t sikerült épphogy megelőznie. És most Leclerc keményen támadja a spanyolt.

Leclerc jön, Perez marad a pályán!

Verstappen jön a bokszba, közben Perez már Leclerc nyakán. Russell pedig eléjük akar vágni?

Hívják is Sainzot, Russell is jön a bokszba.

Verstappen brutális tempóban szakítja le a Ferrarikat, és Perez is érkezik rájuk. Közben Sainz arra panaszkodik, hogy az abroncsai teljesen elfogytak.

Óh, Verstappen már másodpercen kívülre szakíttota le Sainzot. Vajon meghúz-e valami váratlant a Ferrari stratégiai szempontból?

Vezet tehát a holland, és Perez is áthámozza magát Russellen nagy nehezen.

Hiba! Sajnz elfékezte a célegyenes végén, ezt tudta a második sikánban kihasználni Verstappen!

A mexikói azt mondta a csapatnak, hogy Russell leszorította. A valóság ezzel szemben az, hogy nem.

Hát ez érdekes! Perez megelőzte Russellt, de mindketten levágták a kanyart. Perez vissza is adja a pozíciót, közben persze panaszkodik a csapatrádión.

Miközben az élen zajló csatát nézzük, Alonso és Lawson is átugrotta Hülkenberget. A beugró új-zélandi egyetlen helyre van a pontszerzéstől.

A Ferrari idén az eddigi tizenhárom futamon tizenkét kört töltött az élen. Ez most a tizenkettedik ma.

Russell egyelőre meg tudja őrizni a helyét Perezzel szemben, de ezt hosszú távon nagyon nehéz lesz.

Kilenc kör itán egy másodpercen belül az első három, és kb. négy másodpercen belül az első öt.

A leggyorsabb kör Verstappené, de támadni nem tudott most, Perez viszont kőkeményen üldözi Russellt.

Meg is próbálta, aztán az utolsó pillanatban elvette, nehogy úgy járjanak, mint ő és Hamilton 2021-ben...

Verstappen tapad Sainzra, és hamarosan előzéssel is próbálkozhat.

Két Alpine és egy Aston Martin az utolsó négy helyen...

Az első hat helyezett megtartotta a rajtnál elfoglalt pozíciót. Pontosabban úgy, hogy Albon elvesztette, aztán visszaszerezte. Sainz vezet, mögötte Verstappen, aztán Leclerc, Russell, Perez és Albon következik. Az első tízben még a két McLaren Piastri, Norris sorrendben, majd jön Hamilton és a remekül rajtoló Hülkenberg.

Baleset nélkül eljött a mezőny szerencsére.

Sainz megtartotta a vezetést!

Bízzunk benne, hogy a vártnál 20 perccel később, de végre elrajtol az Olasz Nagydíj.

Na akkor nézzük még egyszer. 19 autó kezdi meg a felvezető kört.

Két perc van hátra, a szerelők lassan elhagyják az autókat.

Itt a jelzés: 15 óra 20 perckor kezdődik a felvezető kör.

Nagyjából 10 perce kellett volna elindulnia a versenynek. Helyette még legalább 5 percet várnunk kell, hiszen a rajt előtt be fogják mutatni az ötperces jelzést. Ami még nem történt meg.

Már viszik az autót...

A csapattagok visszatértek a rajtrácsra, közben Tsunoda a szállítójárműben üldögél. Szegény.

Elhalasztják a rajtot, nem tudják elvinni Tsunoda autóját.

Még mindig ott az autó, hát hogy lesz így rajt?

Elindult a második felvezető kör, közben Tsunoda autóját kell eltüntetni a pálya széléről. Nézzük, sikerül-e, elsőre nem sikerült megmozdítani.

Így nem lesz rajt. Legalábbis egyelőre. A mezőny most áll fel a rajtrácsra.

Hoppá! Tsunoda autója megáll a hátsó egyenesben!

A hétvégi nézőszám 304134 fő. Ahogy idén sosem, most sem lehet panasz az érdeklődésre.

Elkezdődött, a mezőny lelkesen melegíti az abroncsokat.

A csapattagok elhagyták a rajtrácsot, pillanatokon belül indul a felvezető kör.

Hamilton fel is tette azt a használt keményet! Rajta kívül Magnussen és Bottas rajtol keményen, a többiek közepesen.

A Mercedes számára stratégiai hátrányt jelenthet a Red Bullokkal és a Ferrarikkal szemben, hogy nem maradt friss szett kemény gumijuk a futamra. Itt látható, kinek mennyi és milyen abroncsa maradt a futamra.

A Pirelli egy kiállásos versenyt valószínűsít, de a két kiállást sem lehet kizárni egyes versenyzőknél.

Ejtsünk még egy szót Liam Lawsonról: az AlphaTauri újonca második F1-es időmérőjén egyetlen hellyel maradt el rutinos csapattársától, Yuki Tsunodától – a hatodik sorból várja a rajtot a faenzaiak két autója. Egyelőre nem lehet panasz a fiatal új-zélandi teljesítményére!

A nap legnagyobb kérdése természetesen az, hogy Max Verstappen megszerzi-e a rekordot jelentő sorozatban tizedik futamgyőzelmét.

A rajtig hátralévő időben érdemes lehet elolvasni egy elemzést arról, hogyan és miért tudta Sainz elhappolni Verstappen elől a pole-pozíciót.

Az Olasz Nagydíj pole-ját Carlos Sainz szerezte meg a címvédő Verstappen, valamint csapattársa, Charles Leclerc előtt. Nagyon szoros kvalifikáció volt, a teljes rajtrács ide kattintva érhető el.

Bízzunk benne, hogy az első kanyaron gond nélkül túljut a mezőny, hiszen ma már láttunk egy borzalmas balesetet: a MotoGP-ben a barcelonai 1-es kanyarban történt tömegbukás után a 2-esben elgázolták a vb-címvédő és éllovas Pecco Bagnaiát, akinek szerencsére "csak" a lábát találták el, és eszméleténél volt, amikor kórházba szállították.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit az Olasz Nagydíj élő közvetítésében!