DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
15:44

Verstappen néhány óra szünet - és nem mellesleg egy motorcsere - után most először hajtotta vissza a pályára a Red Bullt.

Nem maradt más hátra, csak annyi, hogy elbúcsúzzunk azzal: a szokott időben, 9 órakor folytatódik a teszt szöveges-képes közvetítése a Formula.hu-n.

Így néz ki a sorrend a végén:

Nem fogják újraindítani a körözést, végül mégiscsak véget ért 18 órakor a program.

Őrület, de újabb piros zászló, úgy tűnik, Marcus Ericsson miatt.

Alonso autóját pedig már a bokszban tologatják. Nem lesz több abból a 46 körből, ismét csalódást keltő nap. Azok a pilóták is több kört gyűjtöttek össze, akik csak fél napot vezettek!

Hatan is kihajtottak egyszerre, mikor a jelzések újra szabad utat adtak.

A szűkös hátralevő idő miatt 5 perccel meghosszabbították az edzést, amely így 18:05-kor ér véget.

10 perc maradt még az edzésből, így két kérdés is felmerül: vajon véget ér a piros zászló szakasz még 18 óra előtt, és ha igen, látunk-e egyáltalán érdemi köröket a végén?

Az első, gyatra minőségű fotó a 12-es kanyar oldalán megragadt autóról.

A megállás Verstappen versenyszimulációjának 58. körében történt. A Spanyol Nagydíj versenytávja 66 kör.

Még egy piros zászló az edzés végére: Max Verstappen autója állt le a versenyszimuláció végéhez közeledve.

Végül nem Perez, hanem Max Verstappen az, aki átlépte a 100 körös határt. Csapatként a Mercedes és Williams is meghaladta már ezt a szintet.

A Ferrari most erősítette meg, amiben valószínűleg csak kevesen kételkedtek: Raikkönen ma már nem lesz a pályán.

Kevesebb, mint fél óra maradt hátra, egyedül a versenyszimulációja végéhez közeledő Max Verstappen van kint.

Lance Stroll megelőzte Hamiltont! Nem tudjuk, mikor írunk le legközelebb ilyet, de most ez történt. A kanadai 1:20.579-es körével az ötödik helyre ugrott.

Keke Rosberg, az 1982-es világbajnok is látogatást tett a teszten. Pedig ezúttal, az előző tizenegy évvel ellentétben nincs kiért szorítania, miután fia, Nico Rosberg visszavonult a sportágtól.

Hamilton 20 körös etapot teljesített ultralágy abroncson, tempója mindössze egy másodperccel lassult eközben. Vegyük figyelembe, hogy versenyhétvégéken Barcelonába rendszerint a legkeményebb gumikat hozza a Pirelli: ennyivel tartósabbak lettek az idei keverékek.

Stroll szuperlágy abroncson gyorsult, és a hatodik helyre, Hamilton mögé ugrott fel. Lemaradása a csapattárshoz, Massához képest 1,7 másodperc.

Ha a két teszthét közösségi médiás slágerposztjairól van szó, akkor azt kell mondanunk: a rövid videók ezek (melyek feltöltését az új tulajdonos Liberty Media engedélyezte a csapatoknak), mégpedig a lassított videók.

Vajon sikerül bárkinek is elérnie a 100 kört ma? Legközelebb Sergio Perez áll hozzá, aki 89-nél tart. Ha azonban azokat a csapatokat nézzük, ahol ketten is vezettek, más a helyzet: a Mercedes 133-ig jutott.

Massa azzal a délelőtti körrel továbbra is nyugodtan második: egy óra van még hátra a mai tesztből.

A német AMuS arról számolt be, a Williams bevallja, hogy Felipe Massa alacsony üzemanyagszinttel érte el meggyőző köreit (a brazil tegnap leggyorsabb volt, mai 1:19.420-as ideje pedig az egész tesztszezon második legjobbja) – egyszerűen minden körülmények között ki akarják próbálni autójukat és tesztelni a gumikat, nem akarnak becslésekre hagyatkozni arról, vajon hogyan teljesítene az FW40 időmérős szituációban. A lap Nico Hülkenberget is kérdezte, aki elmondta: ha egy csapat ilyen köröket teljesít, annak egészen biztosan ütőképes autója van, függetlenül az üzemanyagszinttől.

Hamilton ultralágy abroncson teljesít többkörös etapot, de nem fenyegeti az élmezőnyt, 1:22-1:24 között időket fut.

Aki javításokra kíváncsi, annak hátrébb kell figyelnie. Lance Stroll jött fel két helyet, a nyolcadik pozícióban a kanadai.

A negyedik az a Max Verstappen, aki épp közepes abroncson gyűjtögeti a köröket (ezzel 1:25-ös időkre képes). A holland 62 fordulónál jár.

Kiemelnénk, hogy az eredménylista első négy helyezettje pontosan úgy áll, mint a 13 órás ebédszünet előtt, változatlan leggyorsabb körökkel. Persze ők nehezen tudnának javítani úgy, hogy hárman közülük már nincsenek a pályán: Bottas és Massa átadta az autóját, Raikkönen balesetéről már majd’ egy órája beszélünk folyamatosan.

Érdemes hozzátenni, hogy ez az a kanyar, amellyel kapcsolatban már a tesztek előtt sokan kiemelték: az autók nagyobb kanyarsebességének köszönhetően padlógázassá fog válni idén. Daniel Ricciardo elmondása szerint 35-40 km/h-val nőtt meg a barcelona-i 3-as tempója.

Egy rajongó videóra vette Raikkönen balesetét a 3-as kanyarban! 

Mit csinálnak azok a versenyzők, akiknek a csapattársa vezeti épp az autót? Danyiil Kvjat például hölgytársaságban cappuccinózik.

Kisebb javulások a mezőnyben: Grosjean Stroll elé jött fel, Ericsson megközelítette Fernando Alonsót. Palmer egyelőre 1:26-os körrel rendelkezik.

Az Autosport pontos jelentése Raikkönen balesetének következményéről, aki összeütközött a gumifallal: az első szárny eltört, a bal első felfüggesztés és kormánymű megrongálódott. Az autó bal hátulja enyhén sérült. A jobb oldal sértetlen.

Jolyon Palmer kigurult a garázsból: ez azért érdekes, mert a Renault pilótája először jár a pályán. Délelőtt Hülkenberg vezetett, 14-től az angol lett volna a soros, ismeretlen okból nyúlt hosszúra sziesztája.

Ez a raikkönenes kép mégiscsak vetekszik az előzővel: Kimi vizsgálja a Ferrarin keletkezett károkat. 

Lance Stroll tovább javított egyéni legjobbján, 1:21.927-nél tart, de még mindig kilencedik. Csapattársa, Felipe Massa délelőtt 1:19.420-ra volt képes.

Verstappen rajtot gyakorolt a bokszutca végén, de autója nem akart elmozdulni, csak hosszúra nyúlt pillanatok után. A helyszínen levő tudósítók máris a szívükhöz kaptak: a holland mai napja a Red Bull-lal finoman szólva is problémás.

Alig több mint tíz perc után újra kinyitott a bokszutca. Raikkönen Ferrariját most szállítják vissza a csapat garázsához. Vajon látjuk még újra a pályán?

Na, ennél jobb képünk már aligha lehet a Raikkönen-balesetről. Bizony, a finn lekoccolta egy kicsit a falat autója első szárnyával.

Ez a leállás viszont ideális pillanat arra, hogy közöljük a tesztnap aktuális állását 6 órányi körözés elteltével. Bottas és Massa délelőtti idejei továbbra is érinthetetlenek, a félidőben megejtett négy pilótacsere (bár Palmer még nem járt a pályán) révén pedig a tabella egész vaskos lett.

Szokásos forgatókönyv: Raikkönen kiszáll, a platós tehetautó megérkezik az autóért. Egyelőre a helyszínen tartózkodók is csak találgatják, hogy mi történhetett, de úgy tűnik, hogy a Ferrari csak nyílegyenesen kiszaladt a pályáról. A képek alapján nehéz megítélni, hogy hozzért-e a gumifalhoz.

Itt egy kép a nem éppen természetes környezetében tartózkodó Ferrariról.

Hoppá, piros zászló és piros autó! Raikkönen csúszott ki a 3-as kanyar kavicságyába.

Ferrari, Mercedes és McLaren egyszerre munkában. Verstappen pár kör után kiszállt a buliból, de most már tényleg úgy tűnik, hogy az utolsó két órához közeledve növekedni kezd az egyszerre a pályán lévő autók átlagos száma.

No, végre a McLarennél is mocorognak. "Fernando visszaült az autóba és készen áll az indulásra. Indulhat a délutáni program" - írják a csapatnál, képes bizonyítékot is mellékelve.

A Mercedes ma is elérte a 100 kört - ezt a vizes múlt csütörtök kivételével eddig mindig megtették. Bottas délelőtti 70 köréhez Hamilton immár 35-öt tett hozzá. Valószínűleg a Williams lesz a következő, ahol elérik ezt a számot, hiszen immár Stroll-lal felvértezve ők is 90 felett járnak.

A vezetést mára befejező Massa is megkapta "az arcába a vasalót". A csapatok is látják, hogy jól lehet szórakozni ezeken a képeken, ezért osztják meg többen is, hogyan zajlik a versenyzők arcának beolvasása új F1-es játékhoz.

Amikor néhány napja megírtuk, hogy a Force India egy potenciális szponzorral való megállapodás esetén akár rózsaszínű színezést is kaphat a jövőben, néhány olvasónk rögtön elképzelte a silverstone-iak autóját méretes Hello Kitty feliratokkal.

Nos, ha nem is az F1-ben, de a Hello Kitty-festés bizony létezik az autósportban. A Blancpain GT Sprint Cupba nevezett idén két ilyen kinézetű Mercedest a Kornely Motorsport, amelyeket Yoshi Mori és Kenneth Heyer fogják vezetni - mindketten férfiak.

A Renault-nál is megnyújtották a pihenőt egy laza másfél órával, ami nyilván nem pihenő volt, és nem is szándékos. Hamarosan azonban Palmer is csatlakozik a bulihoz. Ahhoz a bulihoz, ami még mindig nem túl nagy. Most például egyedül Hamilton serénykedik, ennek hála pedig a Mercedes hamarosan ma is eléri a 100 megtett kört.

Már beindult a Renault-motor a Red Bull garázsában - minden bizonnyal közel van a pillanat, amikor Verstappen visszatér a pályára, hogy hozzátegyen délelőtti 34 köréhez.

Verstappen hiányzásáról már kiállított egy "igazolást" a Red Bull, így most már csak Alonso az a pilóta, akit régen is láttunk, és nincs is semmi hír felőle. A neve mellett még mindig a délelőtt megtett 27 kör fityeg - bizonyára ez sem az a nap lesz, amikor a 100 körös álomhatárt ostromolják majd a McLarennél.

Ericsson is feliratkozott az eredményjelzőre, már csak Palmerre várunk a délutáni érkezők közül.

Az ebédszünet alatt megnyitották a bokszutcát a nézők előtt, akkor készült az alábbi kép a sérült Michael Schumachert hiányoló rajongókról.

Hogy a pályán mi történik így a délutáni szakasz első órájának végeztével? Nem olyan nagyon rengeteg dolog. Sainz után most már Raikkönen is kint, rajtuk kívül pedig továbbra is a frissen beugró Hamilton és Stroll gyűjtögetik legszorgosabban a köröket.

A Force Indiánál ezzel szemben annyira ráértek, hogy zselés cukorból is F1-es autót építettek - pontosabban a náluk ebédelő egyik SkySports-kommentátor.

A Red Bullnál kihagyták az ebédszünetet, ugyanis motort kellett cserélni az autóban, de ígéretük szerint Verstappen hamarosan ismét akcióba léphet.

Minden hétre jut egy Rosberg Barcelonának. Múlt héten a friss világbajnok, Nico nézett be a Mercedeshez, most pedig apja, Keke teszi tiszteletét a paddockban.

Közben jött egy érdekes hír, miszerint Charlie Whiting lemondott az F1 technikai részlegének vezetői posztjáról a korábban a McLarennél dolgozó Marcin Budkowski javára. Whiting persze számos más pozícióval is rendelkezik, amelyeket viszont megtartott, tehát továbbra is ő marad az F1 versenyigazgatója, mindenesetre befolyásának csökkenése az ő személyét illetően is változásokat vetíthet előre.

"Ahogy még sohasem láttad: az SF70H kihajt a garázsból." Ezzel a szlogennel tette közzé az alábbi videót a Ferrari, amiben valójában semmi megdöbbentő nincs, hiszen tényleg csak annyi történik, hogy a Ferrari kihajt a garázsból, még ha a kameraállás tényleg szokatlan is. Ráadásul ez nem is jelenti azt, hogy Raikkönen kihajtott volna a pályára délután, hiszen a videó még korábban készült.

A McLarennél és a Saubernél Stroll is azonnal gyorsabb, és Hamilton is javított azóta még egy helyezést. A két pilóta 7, illetve 6 kör után fejezte be az etapot, most ismét Perez vette át a terepet.

Illemtudó pilótához híven a brit még ki is integetett a közönségnek, amikor először kibújt a garázsból az autóval.

Hamilton legelső mért körével rögtön gyorsabb volt, mint Grosjean, Wehrlein és Alonso eddig egész nap. 

Hamilton is előkerült, megtette első körét. Csapattársa délelőtt 70-ig jutott, és a Mercedes kilométerétvágyát ismerve a brit is könnyen eljuthat ekkora számig.

Perez néhány 1:21-es kör után visszatért a bokszba, magányos munkára ítélve a Williams fiatalját, akinek ma bőven van mit bizonyítania. Mindenekelőtt azzal, hogy 18 órakor épségben vigye vissza az autót a szerelőihez, amire eddigi két tesztnapján még nem volt példa.

Strollról egyébként nem csak mi beszéltünk, hanem ő is saját magáról - erről született éppen most egy cikkünk.

De ha már a fiatal kanadairól van szó, nemrég beszíjazták őt a Williamsbe, és már csatlakozott is a pályán Perezhez.

Ez azért még mindig nem olyan rengeteg akció, ami kiváló alkalom lehet arra, hogy meghallgassátok legfrissebb, mai podcastünket, amiben a tesztek eddigi tanulságairól, valamint a kritikák kereszttüzébe került McLarenről és Lance Strollról próbáltunk összehordani pár összefüggő mondatot. Itt találjátok az adást.

Na, Sergio Perez önfeláldozóan vállalta, hogy megtöri a csendet a Force Indiával. 15 perc elteltével végre valami történés.

Hát akkor addig beszélgessünk az időjárásról. Szokatlan jelenség, hogy a levegő hőmérséklete (18°C) meghaladja az aszfalt hőmérsékletét (17°). Ez azért fordítva szokott lenni, nem csak az F1-ben, hanem úgy általánosságban a bolygónkon.

Lassan negyed órája zöld az út, és még mindig semmi mozgás. Lehet, hogy a versenyzőknek is kellett volna szólni?

Ha minden a csapatok előzetes bejelentése szerint halad, akkor négy autóban is helycsere történik délutánra, így pályára gördül majd Hamilton, Stroll, Palmer és Ericsson is.

Az emésztési szünet után térjünk vissza a komoly bizniszhez. A zöld zászló csak egyet jelenthet: folytatódik a teszt, bár az első két percben ez a tény még nem sokakat mozgatott meg.

Ez lett a vége a délelőtti etapnak. Bottas és Massa érték el a legjobb időket és a legtöbb kört, de délután már egyikük sem lesz munkában. A csapatok ebédszünetre vonulnak, 14 órakor jövünk vissza a folytatással.

Kockás zászló, véget ért a hatodik tesztnap első négy órája. Még megvárjuk, hogy mindenki befejezze a körét, de itt a végén nagy változások nem történtek. Perez és Sainz váltogatták csak egymást a 6. helyen.

Raikkönen lágy gumikon mindössze 8 ezreddel marad el eddigi legjobbjától.

Egyelőre Sainz javított és jött fel a 6. helyre. Pályán már Raikkönen is. A tabella elejéről csak Massa és Verstappen marad távol a félidei hajrától, úgy tűnik.

A kockás zászló előtti utolsó tíz percbe lépve Hülkenberg, Sainz és Grosjean körözött - most csatlakozott hozzájuk Bottas, ismét ultralágyakon. Na, vajon jön még valami űridő?

A ma nem vezető Vettel pedig ideiglenesen zölddel ötvözi a pirosat a SkySports fotózásán. Ez is egy újabb példája, hogy rengetegszer kell modellt állniuk és ülniük a versenyzőknek az év elején.

Raikkönen feljött a harmadik helyre, de lemaradása még egy egész másodperc az élen álló kettőshöz képest. Közben Perez is javított, így Alonso és a McLaren örökölte meg a tabella utolsó helyét.

Bottas még észrevétlenül összeeszkábált egy 1:19,355-öt is, immár ő is ultralágyakon. Ha ennyiszer megközelítik az eddigi etalont, az csak egy dolgot jelenthet: idővel az is meg fog dőlni. Persze nem biztos, hogy Bottas és Massa által, hiszen ebédidőben mindketten átadják az autót csapattársuknak, így nekik már csak negyed órájuk van hátra a napból.

A Toro Rossónál közben mindenkit megnyugtatnak, hogy az alábbi videóban a látszat ellenére nem kivasalni próbálják Danyiil Kvjat arcát, csupán így zajlik az arc beszkennelése a Codemasters idei F1-es játékához. Erre a különös adatrögzítésre pedig minden pilótának be kell ülnie a héten.

Massának esze ágában sincs leállni: 1:19,420-szal új egyéni legjobbat ért el ultralágy gumikon, egy tizedre közelítette meg ezzel Bottast. Úgy tűnik, kisebbfajta tűzijátékot mutatnak be néhányan így a délelőtti etap végén. Raikkönen is javított közen,  ő 1:20,4-gyel feljött negyediknek Verstappen mögé.

A McLaren új vezetője, Zak Brown kedden kipipált egy újabb sort a bakancslistáján: a londoni Downing Street 10-es szám alatt, azaz a miniszterelnök lakosztályában volt találkozója.

Sajnos a McLarennek viszont még elég sok kipipálatlan feladata lehet a barcelonai teszteken, hiszen az előző napokhoz hasonlóan ma sem halmozzák a köröket - Alonso még csak 26-nál tart, és a megtáltosodott Raikkönen hamarosan az utolsó helyre taszíthatja őt az aktivitási rangsorban.

A Mercedes finnje ezúttal is szuperlágyakat viselt, ugyanúgy, mint a korábban futott legjobb idejénél, amitől most csak pár századdal marad el.

Bottas jelzi, hogy még az eddigieknél több is van abban a Mercedesben. Legjobb középső szektort futott, és noha végül nem javított, az időmérő 1:19,383-nál állt meg. Massa nem örülhetett sokáig a teszt második legjobb idejének, immár ez is tavalyi csapattársa nevéhez fűződik.

Raikkönen a pályán, most a Ferrari pedig Twitteren törte meg a csendet egy közleménnyel: az autóban végigfutó folyadékrendszer ellenőrzése miatt volt szükség a délelőtti kényszerszünetre.

Massa is gyorsult, lágy gumikon ment 1:19,909-et, majd a bokszba hajtott, és ultralágyakon lepakolt egy 1:19,487-et! Ezzel már két tizeden belülre került Bottashoz képest, egyúttal ez az idei előszezon második leggyorsabb köre.

Raikkönen rögtön azzal kezdett, hogy javított mai legjobb idején: most 1:21,3-mal tanyázik az ötödik helyen. A Ferrari egyelőre semmit nem szólt arról, hogy mire fel volt ez a kétórás leállás.

Időközben megérkezett legújabb podcastünk felvételéről (délután tessenek meghallgatni!) Bognár Viktor kollégánk, aki most átveszi a szót, s a következő órákban ő számol be a teszt legfontosabb fejleményeiről!

Csak hiányolni kellett, és már fel is bukkant: Raikkönen bő két óra "távollét" után ismét a pályán.

Íme az állás 12 órakor:

Hol a ló és hol a lovasa? A Ferrari még mindig csak 15 körnél tart.

Azt a bizonyos 1:18,3-as körrekordot egyébként Massa egy "szabálytalan" autóval érte el, hiszen a 2008-as gépén a 2009-re tervezett slickek voltak azon az áprilisi napon. Azaz ha ezt az időt valaki megdönti, akár ultralágyakon is, akkor teljes joggal nevezhetőek az idei autók gyorsabbnak a 2008-asoknál...

Massa tovább javít a lágyakon: 1:20,1. Mindig, igen mindig, ki kell emelni, hogy a teszteken futott idők nem relevánsak, de vitathatatlan, hogy egy körön nagyon gyorsnak tűnik a Williams - nem ismerős ez 2014-ből...?

Bottas egyébként ezzel az idővel egy másodpercen belülre került a jelenlegi barcelonai vonalvezetés abszolút körrekordjához, melyet Massa egy 2008-as teszten futott - az az idő 1:18.339  volt.

A nap tweetje: narancssárga leszel, és máris úgy kezdesz beszélni, mint Trump. Kommentár nélkül.

Csatt-csatt: az elmúlt három évet csapattársakként töltő pilótáknak köszönhetően gyors egymásutánban kétszer változott az élen álló kiléte. Massa 1:20,244-et megy lágyon, majd jön Bottas, és odatesz egy 1:19,313-at. A teszt  eddigi leggyorabb köre - szuperlágyakon!

Időközben már a 20 kört is túllépte a spanyol, ezzel Raikkönen és a Ferrari áll a körszámláló utolsó helyén - nem nagyon emlékszünk ilyesmire idénről...

A McLaren körideje iránti örömünk kifejezéséül Alonso képével jelentjük be, hogy megérkezett galériánk a mai délelőttről, mely ide vagy a képre kattintva érhető el:

6-alonso

Na végre! Alonso fut egy 1:23,2-t, ezzel a McLarennek is van már értékelhető ideje.

Hopsza! Hülkenberg szuperlágyon fut egy 1:21,2-t, és feljön a második helyre.

És ha már Buxton: a riporter fogta magát, és hangtechnikai felszerelésekkel igyekezett bemérni az autók hangját, majd arra a megállapításra jutott, hogy minél gyorsabb egy autó, annál magasabb a hangja - a 314 km/h-val száguldó Williams-Mercedes ugyanis B, a 303-at futó Renault viszont A hangot adott ki magából. Mi következik ebből? Hogy az autók sebességérzetéhez a hangerőnél fontosabb a hangmagasság!

Hogy mi a helyzet a McLarennél? Kacsastrófa.

Miközben a lent látható brazil szorgalmasan gyűjtögeti a köröket, érdemes kiemelni az amerikai F1-es riporter, Will Buxton véleményét, aki egy órán át a pálya széléről figyelve a Williamst így összegezte a látottakat: Massa karrierje legjobb döntését hozta azzal, hogy visszavonta a visszavonulását - micsoda autója lesz idén!

Egy kép a múltból: Massa és Alonso a Ferrari-akadémia legifjabb növendékével - ugye felismeritek?

Massa szaladt le a pályáról a 11-es kanyarban, de nem törte meg az autót.

Íme, a 11 órás részeredmény:

A pilóták időközben telebeszélték a sajtót azzal, hogy tapasztalataik alapján nagyon nehéz lesz előzni idén... De jól hangzik!

Nézzük a körszámokat pár perccel a második óra vége előtt:

1. Mercedes 31
2. Red Bull 29
3. Williams 28
3. Sauber 28
5. Haas 21
6. Renault 19
7. Force India 16
8. Ferrari 15
9. Toro Rosso 12
10. McLaren 10

Az első és az utolsó kettő egyáltalán nem megglepő - a Ferrari 15 köre két óra alatt viszont nem tűnik túl soknak...

Talán így gyorsabb lenne, Fernando?

Verstappené a nap első 1:21 alatti ideje: a holland 1:20,516-ot fut a lágyakon.

Strapabíróbbnak tűnnek a szuperlágyak a tavalyinál, hiszen Sainz még hét kör után is képes volt javítani addigi legjobbján.

Sainz egyre jobb köröket sajtol ki a szuperlágyakból, már 1:23,6-nál tart.

Ja és, ha már a McLarennél tartottunk: a csapat szerint az autó furcsa mozgásáért természetesen nem Woking, hanem a Honda a felelős.

Sainz  azonnal fel is ugrik az ötödik helyre, talán sikerült elhárítani a gondokat a Toro Rossónál - bármi is volt az.

Az egyik spanyol két kör után be - a másik, aki még csak egyetlen fordulót tett meg ma, viszont ismét a pályán.

A spanyol "javít", de még mindig csak 1:34-en áll. A McLarennél időközben tagadják az autó kezelhetőségi problémáiról szóló pletykákat. Csupa jó hír, nem?!

Verstappen közepeseken ugrik fel a második helyre, épphogy megelőzve Massát - Alonso eközben ismét a pályán.

Bottas az első, aki elérte a 25 kört - úgy, hogy a tesztnap egyötöde sem telt el. A Mercedesnél ma is Sztahanov elvtárs a példakép.

Massa feltette a lágyakat, és egyből felugrik a második helyre.

Ha esetleg még valaki nem hallotta volna: a Haas után ezúttal a Sauber tartalékja lehet a friss GP3-bajnok Ferrari-növendék, Charles Leclerc. A múlt héten a Saubernél tesztelő Giovinazzi ugyanis a Scuderia harmadik versenyzője lett.

Grosjean is futott pár mért kört, immár csak Sainznak nincs ideje. Egészen pontosan csak az az egy installációs köre van húsz perccel ezelőttről - a Toro Rossónak nagy szerencséje van a McLaren-Hondával, hiszen így kisebb figyelem összpontosul az ő kínlódásukra.

75 perc és hat kör. A McLaren-Hondánál még mindig arról szól a történet, hogy működésre bírják az autót.

A Mercedes finnje a jelöletlen Pirelliken köröz, amivel az olasz gyár munkáját segíti.

Bottas és Verstappen is a pályán, s 11. körével végre Wehrlein is feliratkozott az időlistára.

Raikkönen túl van első hosszabb etapján, 11 kört futott a ki- és bevezetőkkel együtt. Természetesen közepeseken.

Így aztán mind a tíz pilóta ott van az első óra végi eredménylistánkon:

És éppen az első óra zárása előtt megvan az elveszett báránykánk is. Pontosabban bikánk. Sainz és a Toro Rosso ma először a pályán.

Tegnap a leggyorsabb, ma egyelőre a legszorgalmasabb: Felipe Massa 16. körét futja a Williamsszel az első óra vége felé közeledve.

Tényleg ő a Hulk?

Massa, Raikkönen és Hülkenberg is a pályán most, egyre másra jönnek a köridők - előbbi kettő az 1:22-es, utóbbi az 1:24-es zónában egyelőre.

Raikkönenről leszerelték a sütőrácsokat, a finn a közepeseken köröz, ahogy azt megszokhattuk a Ferraritól.

A bokszkijárat egy teszten is lehet forgalmas hely... A Renault pedig volt és jelenlegi versenyzőjét is udvariasan köszönti - Felipe Massáról viszont mintha megfeledkeztek volna...

Egy reggeli videó a helyszínről:

A mért idő nélküli pilóták közül Wehrlein a legszorgalmasabb: ő már nyolc kört tett meg úgy, hogy egyszer sem futott gyorskört.

A pályán óvatos körözgetés zajlik, addig nézzük, mit mondott Stoffel Vandoorne a McLaren gyengélkedéséről.

E pillanatban három pilótának van mért ideje, bár Alonso 1:35-ös körére nem nagyon érdemes sok szót  fecsérelni.

Kissé farnehéz lehetett Raikkönen Ferrarija...

Sőt, ultralágy van a spanyol autóján.

Alonso kiment szuperlágyakon. Egy erős köridő legalább némi reménysugárt jelenthetne a McLaren-Honda rajongói számára...

Jönnek-mennek a versenyzők, immár az említett Hülkenberg is megfordult a pályán. Nem megpördült, csak körbement.

Az Autosport Hülkenberget idézi, aki elmondta, hogy kifejezetten tetszik neki a napok megosztása egymás közt - a múlt héten még nem így csinálták, most viszont már a Renault is követi a Mercedes példáját másokkal egyetemben: "Ha az autóval nincs gond, négyórányi minőségi munka jut neked. Megcsinálod, aztán pihenhetsz, s így amikor ismét beülsz, azt jobb formában teheted meg, szóval ez egészen jól működik."

Húsz perc elteltével a Toro Rossón és a Renault-n kívül mindenki futott már legalább egy installációs kört.

Láttunk már egy-két komoly aerós mérőberendezést az autókon, de eddig ez a legdurvább...

Raikkönen töri meg a csendet, a finn első körét futja a héten.

Sőt, Bottas még a negyedik körén is tudott dobni két lila szektort az ultralágyakon. Időközben mások is túlestek első köreiken, de mért időt csak a finn futott.

Bottas három gyorskört tett meg zsinórban ultralágyakon, s mindhárom fordulóban javítani tudott - ez mindenképpen érdekes, még akkor is, ha egyelőre csak az 1:21-es tartományban mozog.

A délelőtti felállás elvileg:

Bottas (Mercedes)
Verstappen (Red Bull)
Raikkönen (Ferrari)
Perez (Force India)
Massa (Williams)
Alonso (McLaren)
Sainz (Toro Rosso)
Grosjean (Haas)
Hülkenberg (Renault)
Wehrlein (Sauber)

Délután jön Hamilton, Stroll, Palmer és Ericsson.

A Sauber ismét változtatott az előzetes listán, Wehrlein ül az autóban. A Williams elfelezte a napot, délelőtt Massa, délután Stroll vezet - az ironikus megjegyzéseket  meghagyjuk azoknak, akik már minden hitüket elvesztették a srácban.

Na ezt már szeretjük, kigyulladtak a zöld lámpák, és máris négy autó a pályán!

Amíg a zöld zászlóra várunk, nézzünk egy hírt és egy fontos közleményt! Ami előbbit illeti, úgy tűnik, hogy a Mercedest meggyőzte a Ferrari eddigi produkciója - erről ide kattintva olvashatsz bővebben.

Napsütéses jó reggelt kívánunk mindenkinek, kezdődik maratoni élő közvetítésünk a kollektív "téli" F1-es teszt 6. napjáról!