A monacói harmadik szabadedzéstől egy új grafikai elem kerül az F1-es közvetítésbe a FOM tájékoztatása szerint. A „Közel a falhoz” infografika különleges kamerák és számítások alapján azt jelzi ki, mekkora a távolság a fal és az autók legközelebbi alkatrésze között. Az innováció célja, hogy megmutassa, mennyire pontosnak kell lennie egy versenyzőnek Monacóban és az utcai pályákon, hogy baleset nélkül megússza.
Ezzel ért tehát vége a harmadik szabadedzés, 16 órától jövünk az időmérővel!
Pfú, nagyon billegett Hamilton autója a levegőben, ahogy igyekeztek kiemelni a baleset helyszínéről...
Itt a teljes végeredmény:
Ahogy az várható volt, nem indítják már újra az edzést. Így Verstappené az elsőség ezúttal is.
Az autó hátulja indult el, és nem tudott már korrigálni a hétszeres világbajnok.
Hamilton a falban a Mirabeau-nál - piros zászló!
Mint mindig, a monacói sportbírók most is gyorsan dolgoztak, így máris jött a zöld jelzés: maradt bő hat perce a csapatoknak.
De aztán néhány kanyar múlva megállt alatta a Haas az alagút előtt nem sokkal: virtuális biztonsági autós fázis.
Magnussen nézte meg, mi újság az első kanyar bukóterében. De aztán úgy döntött, inkább visszatolat a pályára, ami némi ipszilonozás után sikerült is a dánnak, így ezt is megúsztuk szimpla sárga zászlóval.
Közben változik a sorrend a Red Bullok mögött: Stroll a harmadik, Sainz a negyedik, Gasly az ötödik, Leclerc a hatodik, és Hamilton, Hülkenberg, Alonso és Zhou még a tízben. Negyed óra még az edzésből.
Az iménti Russell-falpuszi vizuálisan:
Clonk
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023
Russell reports a hefty hit approaching Rascasse before returning to the pits #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/Iprx9RlDap
Az összes szektort Verstappen uralja jelenleg - aki közben már 1:12,776-os idővel vezet.
FASTEST SECTORS
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023
Verstappen is red hot at the moment#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/mWIDI9Bd5q
Russell puszilta meg a falat baloldalon a Rascasse bejáratánál. Be is jött utána egyből a bokszba a Mercedes-pilóta.
Leclerc nagyon küzd a Ferrarival, a monacói a rádión jelezte, hogy nem tudja irányítani az autót, ezért változtatást kért a csapatától.
Így állunk fél óra elteltével:
Megy az adok-kapok a két Red Bull között, Verstappen pedig már benézett az 1:12-es tartományba is. A Ferrarik mögöttük a 3-4. helyen.
Persze mire ezt leírtuk, már újra Verstappen vezet - igaz, csak négy ezreddel Perez előtt.
Azért reagáltak Verstappen idejére: előbb Alonso, majd Perez ugrott a holland elé és ezzel az élre.
Végre Verstappen is a pályán - és helyből le is rendezte a mezőnyt: több mint fél másodperces különbséggel vette át az első helyet a csapattárstól a címvédő.
Kezd beindulni az élet: előbb Stroll állt az élre, majd Perez vette vissza a vezetést. De még mindig csak 1:14,3-nál jár a stopper.
Lando Norris az élre áll. Soha jobb alkalom, hogy képet mutassunk a speciális festésű McLarenről!
Lando leaves the garage.
— McLaren (@McLarenF1) May 27, 2023
His FP3 session begins. Oscar will head out soon. #MonacoGP pic.twitter.com/mNEDNYTxto
A két Ferrari közé gyorsan beékelődött Stroll és Bottas. Verstappen és a Mercedesek még adósak egy mért körrel.
Megérkeztek a Ferrarik, de csak a második és harmadik helyre: Sainz 66 ezredre, Leclerc négy tizedre Pereztől.
Megvannak az első mért idők is tíz perc elteltével: Perez 1:15,641-es idővel vezet.
Pályán most már a két Alpine és Sergio Perez is. Esteban Oconnak akadt is némi gondja: az alagútban állt meg alatta az autó, de néhány másodperc után mégis újra el tudott indulni, szóval megúsztuk egy rövid sárga fázissal.
Elkezdődött közben az egyórás FP3, de egyelőre csak a két Aston Martin és a két AlphaTauri gurult pályára az első percekben.
FP3 is go! pic.twitter.com/ob3loXxKCf
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) May 27, 2023
A szabadedzés előtt futották az F3 sprintversenyét Monacóban: Pepe Marti szerezte a győzelmet a visszatérő futamon – utoljára 2012-ben volt GP3-as verseny a pályán.
A pénteki időeredmények alapján Max Verstappen és Charles Leclerc között 65 ezredmásodperc a különbség. Két csapat lehet esélyes a pole-ra, az Aston Martin egy kis lépés hátrányban, az átépített Mercedes lemaradva, a középmezőny szoros – ezt ebben a cikkben elemeztük.